Gav blod igår!

Jag är ju som sagt blodgivare. Så igår var jag till blodcentralen och gav lite blod i sedvanlig ordning.
Tycker att det är viktigt att bidra med blod om man får! Jag vet att det är många där ute som inte ger blod för att de är spruträdda! Jag är livrädd för allt vad sjukhus heter. Men trots det så tvingar jag mig själv att gå dit och bidra med mitt blod eftersom jag vet att det räddar liv!

Tänk om en själv skulle behöva blodtransfusion eller liknande, så finns det inget blod för att det finns för lite blodgivare?

Om jag kan rädda minst ett liv genom att ge bort 4,5dl blod åt gången så är jag mer än villig att göra det! Jag tycker det är skillnad om man inte får ge blod för att man kanske inte har tillräckligt med högt järnvärde eller något annat som gör att man blir nekad att ge blod.

Men kan man, och får man, så tycker jag att alla ska ställa upp! Det är en sån lite gest som är så otroligt viktig!

Vill ni läsa mer om blodgivning gå in på http://geblod.nu




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback