Halvklassikern är över..

Jaha ja, i lördags var det Lidingö 15km. Det var också den sista delen i halvklassikern.
Loppet var grymt mycket jobbigare än jag föreställt mig. Det var grymt mycket terräng. Jag fick därför mjölksyra i benen redan efter 9 km och efter 11 blev jag helt stum i baksidan av höger lår. Det resulterade i att jag fick gå i en del uppförsbackar och sen försöka springa ikapp det när det bar nedför. 

Jag klarade inte min måltid på 1h 30min men jag sprang i alla fall på 1h 35 min. Så trots att jag fick gå en del så tappade jag inte mer än 5 min av min måltid.

Detta år har varit toppen och jag har verkligen haft jättekul när jag genomfört alla lopp tillsammans med mamma!

Nu väntar stora klassikern näst år. Men då är målen bara att ta sig runt! Att bevisa för mig själv att jag kan klara det! Jag älskar att utmana mig själv och jag älskar att ständigt ha mål att jobba emot. 

Jag har på två år gått ifrån att knappt aldrig röra på mig till att ha klarat både tjejklassikern och halvklassikern. Det känns stort för mig faktiskt. Därför hoppas jag verkligen att jag kommer fixa riktiga klassikern nästa år. Ja ska verkligen göra mitt bästa!

Ge aldrig upp, allt du tar dig för kan du klara. Se bara till att lyssna på ditt hjärta och lägg ingen vikt på andras åsikter.
Only the sky is the limit! 

Kram.



Dagens träning.

Ja eftersom Leo är ute hos Matte och jobbar så passade jag på att träna. 7
Jag började träningen med en 3km löprunda i högt tempo. Medelhastigheten landade på 5:12m/km.
I normala fall skulle jag tycka att 3 kilometer är en alldeles för kort löparrunda. Men jag har kommit fram till att jag måste börja springa lite kortare rundor och inte bara springa långrundor. På så vis kanske jag faktiskt kommer ut oftare och springer utan den där pressen att jag ska springa en mil! Så när jag bestämmer mig för att springa såna här korta rundor så har jag också bestämt mig för att försöka hålla ett högre tempo.
 
När jag kom hem så bestämde jag mig för att köra på lite rumpövningar. Jag har äntligen kommit igång med min squat-challange igen. Fast ja vi får se hur länge det går den här gången. Sist jag började så blev jag sjuk efter 14 dagar. Så jag intalar mig själv att jag inte håller på med någon utmaning utan att jag bara ska köra lite squats och deadlifts. I alla fall så körde jag 60 squats och 60 deadlifts med en 9,5kilos hantel.
 
Tänkte lista lite fler övningar som jag kör under ett rump-pass. Dessa finns på en app som heter ända workouts. Det är en grymt bra app och jag använder alltid dem apparna när jag kör hemma träning.
 
Dessa övingar körde jag idag i alla fall:
  • Squats
  • Deadlifts
  • Donkey kick left
  • Donkey kick right
  • Hip bridge
  • Pile squats
  • Chair
  • Plank with heel lifts
  • Fire hydrant right
  • Fire hydrant left
  • One leg bridge right
  • One leg bridge left
  • Glute drop
Dessa övningar kan ni googla på eller söka efter på youtube om ni inte har en smartphone och kan ladda ned dessa appar. De ska finnas både för android och iphone.
De appar som jag använder heter Arm workout, Ben workout, Ända workout och Ab Workout.
Viktigt att tänka på vid deadlifts och squats är att du verkligen gör rätt så att du inte skadar dig!! Kolla instruktionsvideos på youtube. Det finns massor med bra videor som visar hur man ska göra för att inte träna fel och undvika skador!
 
Efter träningen drack jag en proteinshake och åt lite kvarg med hallon/blåbärssaft och valnötter. Grymt gott!!
 
 

Önskelista



Dessa underbara byxor önskar jag mig och jag måste köpa dem av olika anledningar! Dem verkar vara så grymma av olika anledningar! 
Dock är alltid de svarta Nike PRO shortsen i min storlek UTSÅLDA????? Grymt frustrerande!! :( 

Jaja folk lär ju ta och tröttna på dem snart så dem går att få tag i? 



Sommaren 2013

Vilken fantastisk sommar det har varit i år. Det har helt klart varit den bästa på länge. Jag har hunnit göra så otroligt många saker, träffat så många fantastiska människor och upplevt så mycket häftiga saker. Det finns många fina minnen från denna sommar. Myskvällar med vänner, dans, fest, musik, konserter, göteborg, cykelsemester, cykellopp, löparlopp, gotland och mycket mycket mer. Jag hoppas att nästa sommar kommer bli minst lika bra som denna.
Ska försöka sammanfatta sommaren med lite diverse bilder. Har varit rätt duktig på att ta en del kort i år faktiskt. Men försöker att bara lägga upp några stycken  :)
 
Puss på er.
 
 

Svalor

Jag skulle vilja tatuera in svalor! Jag verkligen älskar dem. Det är grymt fint med svalor och dem kan betyda så otroligt mycket olika saker. Men min kära sambo säger stopp. Inga fler tatueringar. Jag kan förstå honom till viss del. Samtidigt som jag kan tycka att det faktiskt är min kropp? Jag älskar tatueringar, jag skulle kunna ha massor, skulle vilja ha massor. Men Leo vill inte. Han tycker inte att det är fint. 
Jag vill inte att han ska tycka att jag är ful. Om jag hade varit full med tatueringar den dagen vi träffades hade han kanske inte tyckt att jag var snygg? Jag vet inte. Kanske jag borde göra som jag vill och inte lyssna så mycket på honom? Jag vet inte. Kluven i den frågan. 

Men jag älskar verkligen tatueringar. 




Älskade hund.

God förmiddag.
Vilken fin dag det är ute. Man kan omöjligen bara sitta inne en sån här dag. Även om man är ledig och normalt sätt brukar jag ägna min lediga onsdag till att bara sitta framför tvn och kolla på film och njuta av att inte göra någonting. Men idag var min kära hund överbusig och hade så mycket överskottsenergi så vi var ju bara tvugna att gå ut och njuta av höstsolen. Det är grymt kallt ute nu. Det var faktiskt frost på gräsmattan i morse när jag släppte ut Chippen. Brrr. Typ +3 grader ute. Det är verkligen höst ute. Jag älskar det. Trots kylan så älskar jag hösten.
 
Jag passade på att lufta kameran lite och ta lite kort på min älskade vovve.
Tänka sig hur stor han blivit sen vi tog hem honom den 1a september 2012.
 
 

Tiden går.

Tänka sig, på lördag har jag och Leo varit tillsammans i 3,5år. Det är ganska sjukt vad fort tiden har gått?? Vi har bott i Enköping i snart 2,5 år också. Eller ja i oktober men det är ju snart! 

Jag har lärt känna många fantastiska människor under dessa år och jag är glad att jag har så fina vänner och arbetskamrater omkring mig. Jag är en sån där människa som verkligen behöver äkta vänner omkring mig. Jag har inte energi att lägga ned tid på folk som inte är värda det. På sista tiden har jag också lärt mig att säga ifrån. Att våga släppa ifrån mig människor som inte behandlar mig så som jag förtjänar. Därför blir det också att man får en liten skara guldklimpar kvar. Sådana som verkligen är värda att lägga ned tid och omtanke på. 

Den 1a september hade vi haft Chippen i ett år också. Tänka sig ❤️! 



Ego






Nyklippt och fattig!

Japp idag har jag spenderat 2,5h och 1000kr på att färga utväxt samt klippa mig. Skönt att få det gjort även om det svider i plånboken när man ska göra det! Men vill man ha fint hår så får man ju faktiskt ta och ta hand om det! Även om jag gärna hade lagt dem pengarna på ex nya löparskor, gymkort eller ett par 2xu byxor hihi ;) 

Nåväl jag har precis ätit tacos med Leo. Grymt gott faktiskt. Så nu har jag typ matkoma. Har förresten börjat räkna ned till jag äntligen ska få åka till London :) lite mindre än  fyra veckor kvar! Wooho 

Puss 




Måste börja tänka på mig själv.

Jag har kommit till insikt. Efter många år har jag insett att jag måste sluta prioritera andras välmående före mitt eget. Jag har insett att jag ständigt sätter andras intressen framför mitt eget. Jag har aldrig sett det som något negativt. Tidigare har jag inte ens lidit av det. Men nu med tiden har jag insett att man inte tjänar ett dugg på det. Jag får knappt någonting tillbaka. Man ger, och ger och ger. Men tillslut måste man väll nå ett slut? Min stubin är lång ochmin godhet och medkänsla har känts oändlig. 

Men nu har mitt hjärta börjat svikta och jag börjar bli matt. Jag önskar bara att bli sedd, att få något tillbaka. Lite uppskattning och ömhet kanske? Det är jobbigt att passa upp på andra när man har så mycket annat att göra. Eller det finns så mycket annat man SKulle vilja göra. 

Nej jag ska sluta att skämma bort andra med min snällhet. Nu är det dags att tänka på sig själv! 

Jag tänker inte längre vara en slav i min egen godhet!! 





På äventyr i Klackberg.

Anna-sara och jag bestämde oss för att vara lite spontana idag och åka till Norberg för att kolla in gruvhålen vid Klackberg.Så vi tog chippen med oss och drog dit helt enkelt. Otroligt roligt att kolla in gruvhålen och läsa lite på skyltar och bara andas in lite natur!
Jag älskar verkligen att vara ute i naturen, och hösten kan ju knappast bjuda på mer underbart mysig känsla än den kan nu?

Bjuder på en bildbomb från dagen i alla fall :)


Familjemys

På väg hem ifrån Fagersta. Spenderat ett par timmar tillsammans med pappa, Yvonne och lite släktingar. 
Yvonne fyllde förra veckan så därför bjöds det på kalas idag. Det blev kräftor till förrätt, grillat kött och massa grillade grönsaker med coleslaw till varmrätt och sedan marängswisch till efterrätt. 

Vilken underbar höstkväll det blev idag! Solen sken hela kvällen och det känns helt otroligt att vi kunde sitta ute och äta utan att frysa! 

Jag älskar att mysa med familj och släkt. Att få prata och bara umgås är något som jag värdesätter mycket. Jag tror att man ibland glömmer bort att visa omtanke till sina nära lite granna när man har fullt upp med allt i livet. 
Så när såna här saker dyker upp så försöker jag verkligen ta vara på dem. 

Livet är ju så bräckligt, man vet aldrig när det ska ta slut. Därför tycker jag att det är viktigt att rå om sina nära medan man har chansen! 

Ta hand om varandra där ute! 

Bjuder på en bild på min pappa när han grillade grönsakerna :)




Fantasi

En gång levde jag för fantasin. Jag älskade att skriva, hitta på berättelser och skapa med mina egna händer. Med min fantasi kunde jag skapa liv. Jag kunde resa till fjärran länder och upptäcka platser ingen någonsin beskådat. 
Jag kunde bestiga berg, slåss mot drakar, besegra ondska eller finna den eviga kärleken.

Med mitt skrivande kunde jag fly undan vardagen när helst den kändes tung. 
Jag kunde försvinna i en annan värld och vara vem jag vill, vad jag vill. Det fanns inga regler, och inga begränsningar. Bara mitt eget huvud. 

Jag brukade kunna skapa hela världar, skapa öden, förändra liv. Mitt skrivande var min gåva. Något jag var duktig på, omedvetet. Jag skrev ju bara ned det som fanns i mitt huvud. Ibland kunde jag inte ens själv veta handlingen i förväg. 
Jag kunde själv bli fängslad och nyfiken över de kommande händelserna. Det bara fanns där, inom mig. Redo att komma ut i skrift. Jag har aldrig varit någon talare. En ständig drömmare. Jag uttryckte mig i skrift. Har alltid varit så. 

Böcker fascinerar mig och förr kunde jag läsa hur mycket som helst. Jag blev aldrig mätt. Det blev heller aldrig min fantasi. Jag saknar ibland min gåva. Jag saknar mina karaktärer och de personer jag skapat. 
Kanske skulle man försöka ta upp skrivandet snart igen? 






15 km

Igår hade jag planer på att ut och springa 15km. Måste ju testa inför Lidingö 15km. Det gick helt okej. Sprang på ca 1h 34 minuter. Så det känns ju som att man åtminstone kommer fixa loppet! 
Sprang lite blandad terräng med både asfalt, eljusspår och skog! 

Något som jag i alla fall kommer köpa inom närmsta framtiden är ett vätskebälte så att man slipper behöva stanna och dricka vatten! 

Kommer nu försöka springa 15km i alla fall 2 gånger till innan loppet. Kanske kör någon milsrunda också. 

Igår var det i alla fall helt fantastiskt underbart löparväder. Inte för varmt, inte för kallt och de nästan vindstilla. Musiken pumpade i öronen och kruset knastrade under fötterna. Vid sådana här tillfällen så minns jag helt plötsligt varför jag älskar löpning. 
Jag har inte alls känt mig motiverad för att dr ut och löpa på ett tag. Men nu när hösten närmar sig så kommer motivationen sakta tillbaka! Det är mycket skönare att springa på hösten helt enkelt! 

Snart kommer jag också att teckna ett nytt gymkort och då blindhet hårdträning igen! Tappat alldeles för mycket under semestern då jag var sjuk och nu känns det tungt att komma ifatt igen!

På tal om träning så ska jag köra lite armar här hemma nu :)

Puss 

Satt ihop ännu en inspirationsbild :)




True



Det är faktiskt sant. Jag är ingen komplicerad människa.jag älskar småsaker. Prydnadsaker, tända ljus, en solig, kall höstpromenad, mysiga hemmakvällar, kramar, blommor, djur. Listan kan fortsätta i oändligheten. Jag uppskattar små genomtänkta gester även om de är små. 

Jag älskar att sitta på Weheartit och kolla på fina bilder och bli inspirerad. Jag älskar att sätta ihop collage av olika bilder jag hittar och jag älskar att inspirera andra. Även om lilla jag inte är så speciell. 

Men nu ska jag inte tappa ämnet. Lyckan finns så nära bara man väljer att anamma den! Det finns så många chanser även om man många gånger är rädda för att ta den! 

Jag har bestämt mig för att haka på fler av de chanser jag får istället för att tveka och över analysera saker! 
Jag vill inte bli gammal en dag och se tillbaka på mitt liv och undra hur det kunnat bli om jag vågat ta de chanser jag fått.

Nåja! 
Tillbaka till verkligheten!

Puss  

One




Jag vill resa

Jag vill resa. Jag vill se nya platser, upptäcka nya saker. Jag älskar att upptäcka, undersöka och utforska. Jag har dock bara varit i London som i min värld räknas som utomlands. Men det finns ju faktiskt mycket roligt att se i Sverige bara man vill! Sveriges natur kan vara grymt fin. Gillar man äventyr av olika slag så har Sverige mer att erbjuda än man tror! 

Men jag skulle ändå vilja åka utomlands för att se en annan miljö och kultur än våran! Jag skulle antingen vilja cykla någonstans, vandra eller delta i någon tränings/löparresa. Australien, Österrike, Frankrike, nya Zeeland, Afrika, listan kan göras grymt lång. 

Men man får väll drömma vidare :)

Puss



Trasig mobil och seg dator.

Ja det lär inte bli så mycket inlägg på denna blogg tyvärr. Får liksom ingen motivation till att blogga när skärmen är helt spräckt på mobilen och datorn tar en halvtimme att starta upp.

Just nu bloggar jag på paddan vilket är min sista utväg. Varför ska allt hända mig?? Hade verkligen världens otursdag igår. Mobilen spräckt, bilen starta in och det är allmänt jobbigt att jobba när butiken är en rena rama byggarbetsplats!

Igår tröstade jag mig med ben och jerrys half baked och idag blev det en tur till Västerås med Anna-Sara. Lite tjejsnack och sushi-köp på Yama Sushi. Lyxig onsdag! Onsdagarna är heliga för mig! Som en lördag eller vad som helst!
I love it!


6 dagars veckan väntar!

God morgon svenska folket. Klockan är snart 6. Jag är supertrött och försöker piggna till med en kopp kaffe innan jobbet. Tackar Gud för kaffe-maskinen vi har på jobbet!

Denna vecka är det sexdagarsvecka återigen. Bara att försöka tagga och ha en positiv inställning! Det är ju mycket spännande saker som händer på mitt jobb just nu i samband med ombyggnaden :)

På onsdag ska jag dock bara rå om mig själv (min enda lediga dag). Det kan jag behöva :)

Dock behöver jag springa 15km någonting innan Lidingö 15km :O har ju inte sprungit så långt en enda gång!

Tjejmilen var det i lördags och jag sprang på 57 svettiga minuter! Tror nästan att det var 24 grader varmt när vi sprang :O men jag nådde åtminstone mina mål även om jag sprang långsammare än förra året :)

Nåja! Nu ska jag dricka upp mitt kaffe :)

Puss


Mitt jobb är bra.

Ibland brukar jag sitta och fundera på vad jag ska göra med livet, om jag borde plugga, byta jobb eller vad som helst. Men såna dagar som idag så inser jag att jag har ett ganska bra jobb egentligen. Jag älskar att ha ansvar för djuravdelningen. Jag har helt underbara arbetskamrater som man alltid kan prata med och skratta med, och mesta dels är kunderna jättesnälla och trevliga. Det är såna här saker man måste komma ihåg de gånger som jag börjar känna mig leds och uttråkad.
Mitt jobb är ett bra jobb, det är sällan man inte skrattar där. Det är sällan man inte har någon att prata med och det finns ALLTID något att göra. ALLTID variation. Så varför tänker jag ens tanken på att göra något annat? Ja säg det ;)

Idag har det i alla fall varit en bra dag. Och nu är vi på väg till Sala för att fira att Elly fyller 4 år! Tiden går verkligen jätte fort!

I morgon är det tjejmilen också :)
Tänka sig!

Puss


Ständigt trött inombords.

Ibland kan jag inte låta bli att bli så grymt frustrerad på Leo. Det känns som att jag är den som gör i princip allt här hemma. Han säger att det inte är så. Men varför känns det som det för då? Jag diskar 99% av alla gånger och då kan jag dessutom diska två gånger samma dag, ibland 3. Jag lagar 90% av all mat. De få gånger jag ber honom laga så har han kanske inte lust egentligen och jag får typ tjata på honom att han ska göra det, vilket leder till sura miner. Några få gånger gör han de frivilligt. Städningen fixar jag kanske 60% och soptömning 50%. Tvättningen gör alltid jag. Det är Leo som har bestämt vem som ska göra vad. Jag sköter alltid mina uppgifter, och många gånger hans med. För att han inte vill, orkar eller "glömmer". Jag kanske inbillar mig att jag gör mest? Men det är dock sällan som jag inte kommer hem stressad från jobbet för att jag ska hinna gå med hunden, laga mat, diska och kanske plocka undan innan Leo kommer hem. Han kan sedan komma hem, sätta sig och äta och efter det sätta sig och vila, medan jag återigen tar hand om disken samt plockar ihop hans matlåda.

Han har själv erkänt att han vet att om han strejkar tillräckligt länge så kommer jag göra grejerna även om jag säger att jag inte tänker göra det. Jag HATAR att bli utnyttjad Leo!! Men trots det kan jag inte bli arg på dig.. Bara för att jag älskar dig så mycket. Men jag hoppas att du en dag verkligen inser hur mycket jag gör för dig. Och nej jag säger återigen inte att du inte gör någonting hemma. Men du gör inte mycket hemmasysslor! Jag hoppas du inser det om du verkligen tänker efter och uppskattar det jag gör. För jag gör de här sakerna för din skull. Fast att jag de flesta gånger inte ens vill.
Jag har alltid dig i mina tankar, tänker aldrig bara på mig själv. Någonsin. Jag låter alltid ditt välmående gå före mitt eget.

För det är sån jag är.


Det där med att prioritera!

Har i snart 2 år gått och suktat efter ett par 2XU löpartights. Men jag tycker dem är så grymt dyra! Inget par går under 700kr. Det är ganska sjukt egentligen att man kan köpa cykel med tillbehör för nästan 12 tusen utan att ha dåligt samvete eller ens tveka. Men för ett par byxor, som man VERKLIGEN vill ha, kan man inte. Antar att det handlar om att prioritera. Jag inser att jag inte har råd att köpa allt jag vill här i världen och jag är ändå ganska stolt över mig själv att jag klarar av att hålla i mina pengar utan att slösa bort dem på onödiga saker.

Jag tror och vet att jag skulle använda dessa byxor mycket! Men jag kan ändå liksom inte riktigt förmå mig att lätta på plånboken för dem. Vilket är grymt frustrerande. Men jag fyller ju år snart så jag kanske har tur och får lite pengar i födelsedagspresent så jag inte behöver betala hela byxparet själv :)

Den som väntar får se!

Puss


Välkommen hösten!

För den som inte vet, så är jag ett Höstbarn! Jag är född den 7e oktober 1989. Kanske är det därför jag tycker om hösten lite extra mycket?
Jag älskar när löven får sina vackra färger, jag älskar hur det blir mörkare på kvällarna och att värmeljusen börjar komma fram.
Jag älskar att kunna ta på mig en stickad tröja och ett par höga stövlar till mina leggings och jag älskar den friska luften som kommer med hösten.

Finns det något mysigare än en solig höstpromenad med hunden? Bara låta Chippen springa runt och sniffa på saker medan jag själv går och lyssnar på ljudet av fåglar och känner knastret från torkade löv under fötterna? Dessutom älskar jag Halloween! Jag älskar att gröpa ur pumpor och göra det höstmysigt på uteplatsen! Jag tror att det kommer bli supermysigt med ett par pumpor i vårat terrassväxthus! Gud jag längtar redan!!

Jag är dessutom beroende av värmeljus! Det är helt sjukt vad jag bränner värmeljus på hösten och vintern! Men det är ju så otroligt mysigt! Jag ser också fram emot att tända ljus på uteplatsen och sitta och prata med kompisar under en filt med ett glas vin i handen! (Gud vad vuxen jag kände mig där!)

Men bäst av allt är väll ändå att spendera tid i naturen på hösten? Fiska, vandra, springa, cykla, grilla,ja listan kan göras lång!

Hösten är verkligen underbar!


Onsdag

Älskar onsdagar!!!
Jag är ledig, jag har fått min cykel inställd på cykloteket med nya pedaler och vattenflaskhållare. Nu ska den också vara helt inställd efter mina mått.
Grymt taggad på att ut och cykla nu :)
Men i min mage ligger min onsdags-sallad och bubblar så det blir nog inte förrän i morgon! För i eftermiddag kommer det en tjej och kollar på min gamla impala MTB. Får se om hon kommer köpa cykeln eller inte! 500kr ska jag ha för den så det är ju inget farligt pris. Har stått och skrubbat den med svinto idag så att den rost som fanns faktiskt är borta! :) duktiga mig!

Nåja nu ska jag dricka vidare på min celsius och läsa wellness :)

Oh happy day!


Besviken och förvirrad.

Var ute och sprang i Fagerskogen med Leo ikväll. Ville springa ett lugnt milpass inför Tjejmilen på lördag. Dock tog jag i mer än jag räknat med men det kändes ändå bra. Fram till sista kilometern. Helt plötsligt ur det blå blev jag tvungen att kräkas?? Jag hade inte känt mig dålig någonting innan. Trött visst, men inte överdrivet andfådd och inte illamående.

Kräktes två gånger den sista kilometern. Så grymt besviken även om jag kom under timmen. Varför hände det???
Antar att jag kanske inte hämtat mig riktigt efter att jag varit sjuk? Fast det gick ju till och med bättre på blodomloppet för en vecka sedan! Kanske något jag ätit?
Fast jag vet inte, åt en mugcake i morse, chili con carne till lunch och ostpasta med valnötter till middag! Känns inte som något konstigt?

Tog i alla fall en proteinshake när jag kom in och sen har jag fått i mig lite vattenmelon och vindruvor till kvällssnack. Nu ska jag försöka sova för i morgon jobbar jag 6-15. I morgon tänker jag dricka måltidsshake när jag går med hunden så kanske magen blir gladare?

Sov gott nu alla ni där ute så hörs vi!

Puss


På tal om inget.

Ibland brukar jag gå in på min gamla blogg och läsa lite gamla inlägg jag skrev innan jag ex träffade Leo och flyttade till Enköping. Jag både förundras och skräms över det jag läser. Förundran är över hur duktig jag var på att uttrycka mig i vissa lägen. Men skräms över hur dåligt jag mådde en gång i tiden. Jag var så rädd, ensam, vilsen och deppig, så otroligt olikt emot vad jag är nu. Jag kunde skriva om ett brustet och förvirrat hjärta, om en vilsen själ och om en önskan av att vara sedd. På den tiden var jag alltid så grymt blyg, jag vågade aldrig yttra mig verbalt. Jag kunde absolut inte stå upp för mig själv eller det jag trodde på eftersom jag var rädd för att någon skulle säga att jag hade fel.

Idag är jag en helt annan tjej, jag är glad, självsäker och lycklig. Det är verkligen ingen som kan behandla mig illa och trycka ned mig utan att stöta på motstånd. Jag är dessutom lycklig, mycket tack vare Leo. Han har gett mig otroligt mycket självförtroende.
Dock kan jag ibland sakna lite av min gamla sida, inte hur jag mådde eller min svaga personlighet. Men jag saknar min kreativitet. Jag saknar att jag var så duktig på att skriva och utrycka mig och jag tyckte även om att måla/teckna. Men nu för tiden så har jag aldrig tid att vare sig måla, läsa och skriva. Det blir liksom ingen tid över när jag både ska jobba, träna, laga mat, städa, tvätta, diska, rasta hund och sova någonstans där emellan. Men, men. Jag har fått prioritera om mitt liv i samband med att jag flyttade ihop med Leo. :) man får offra lite för kärleken.

Sitter just nu och kollar på Wallander.
Så nu ska jag kolla vidare :)

Puss på dig.


Kräftskiva igår.

Matte hade kräftskiva igår.
Grymt trevlig kväll med massa kräftor, räkor och dricka. Matte hade även ordnat grunt snygga hattar som man skulle ha på sig haha ;)

Kul att få träffa så mycket folk och prata massa skit :) bjuder på några suddiga mobilbilder leo tagit haha