Det där med träning.

Ibland frågar folk mig på jobbet varför jag tränar så mycket som jag gör. För det första. Jag tränar inte så mycket egentligen. Inte i min egen mening i alla fall. Jag tränar nämligen bara ca 1-1,5h per gång och om man räknar med lite vila och prat där emellan så blir det inte överdrivet mycket. Om jag inte går på pass eller något det vill säga. Då finns det oftast inte utrymme till prat.

I alla fall så tränar jag för att må bra. Jag precis som alla andra har delar av min kropp jag inte är nöjd med. Därför har jag även bestämt mig för att göra något åt saken. Jag är även som tidigare nämnt en otrolig rastlös människa. Så därför måste jag hålla mig sysselsatt så att jag ständigt har något att göra! Jag älskar kondition träning, men försöker även att styrketräna mest för att det är bra för kroppen!

Jag älskar utmaningar, därför älskar jag också träning. För där blir man ständig utmanad om man bara själv låter sig. Jag tränar också för att vara hälsosam. Jag vill må bra, och det gör jag när jag tränar. Sen älskar jag att se förbättring och klara mina egna mål. Exempelvis med dessa klassiker. Känslan när man klarat av ett nytt lopp är obeskrivlig. Jag är inte med i loppen för att vinna mot någon annan än mig själv!

Träning finns i så otroligt många former. Det finns något som passar ALLA. Träning innebär inte att man måste lyfta tunga vikter på gymmet.

Nu svamlar jag inser jag och tänker därför avsluta mitt inlägg här. Ska snart dra till jobbet och göra lite nytta för mina pengar :)

Puss


Mardrömmar

Min natt har inte varit den bästa. Sovit oroligt, drömt mardrömmar och vaknade upp klockan fyra helt klarvaken och lite skakig. Hunden var kissnödig så jag gick ut med honom för att få lite luft. Somnade om igen strax innan Leos klocka ringde.

Ibland undrar jag varför jag drömmer mardrömmar som denna. Att jag ska bli lämnad av Leo. Vi har det så bra tillsammans så varför är jag rädd att han en dag ska valnares upp och inse att han inte älskar mig mer. Att hans känslor försvunnit eller att jag gör något som skulle få honom att sluta älska mig (vad nu det skulle vara).
Kanske har det med att göra att ett par i vår kompis krets precis gjort slut och man inser hur bräckligt livet är? Att allt inte alltid är vad det ser ut att göra. Eller min så är det min egna osäkerhet. Ibland förstår jag inte vad Leo ser i mig.

Lilla obetydliga mig, jag är ingen modell precis och jag är lite små skadad i mitt tänkande och framför allt väldigt rastlös.
Men jag är snäll, omtänksam och en hopplös romantiker. Jag är fantasifull och älskar utmaningar. Så det kanske väger upp?

Jag vet i alla fall att jag älskar honom av hela mitt hjärta. Jag ser hela min framtid och mitt liv med honom. Jag mår dåligt om jag ens försöker föreställa mig ett liv utan honom. Vågar knappt tänka på saken.
Nej bort med konstiga mardrömmar. Han är min lycka!! <3


God morgon världen!

Tisdag. Idag väntar jobb 7-15 och sen i eftermiddag väntar det äntligen lite spring-cross. Kunde inte vara med förra veckan vilket var synd! Men idag ska jag minsann vara med.

Igår fick jag prata med Ylva i mobilen också! Grymt trevligt :) tänk att det redan snart gått en månad sen hon for till USA! Ja hon är hemma igen snarare än man tror om tiden ska fortsätta gå så här snabbt :)

Puss puss


Måndag = medeljympa

Tidig morgon som alltid på måndagar. :)
Blev morgon jympa på Friskis och Svettis. Älskar verkligen detta pass. Tidig morgon, ansträngande pass och man har hela dagen framför sig efter det som gör att man kan spendera dagen precis som man vill.

Blev därför en lång promenad med vovvarna med Karin :)
Idag ska jag laga kycklingwok till min kära sambo. De kommer bli grymt skönt!

Kvällen spenderas nog i soffan :)

Puss


Helg!

Jaha, vi hade planer på Fagersta i helgen för lite längdskidåkning men istället hamnade vi kvar hemma. Igår hade jag jouren så det blev stängning för mig. Efter jobbet fick jag en oväntad hämtning av Leo och matte i en av mattes bilar så vi sladdade lite innan det blev Max på det.

Idag har jag tagit en långpromenad med Chippen och sen drog jag och Leo till Västerås. Handlat ett nytt träningslinne samt lite gel och grejer till halvvasan.
Blev även en ny mascara lite naglar, borstar m.m
Sånt där som man behöver ibland. Ikväll blir det middag med Karin och matte och vad som händer efter det återstår att se :)

Puss på er!


happy

you are the only one that can bring this smile to my face.
 
 
you are the love of my life <3
 
 

Skidåkning igår

Åkte skidor i onsdags 10,3km. Igår åkte jag 15,51km med Leo :)
I helgen ska vi åka skidor igen. Så det är mycket skidåkning just nu. Men det är ju faktiskt snart dags för halvvasan och jag vill känna att jag kommer klara av loppet på en någorlunda bara tid! Jag håller tummarna för att mamma har tagit tag i saken och tränat backåkning. För det är ju faktiskt för hennes skull som jag gör halvklassikern i år.
 
Idag har jag varit ut med valpen. Det är toppenväder ute även om det är liiite liite för mycket kallt :) hihi.
Fina Chippen, han ger oss så mycket glädje. Jag kan knappt tänka på hur vårt liv var innan vi skaffade honom :) även fast vi bara haft honom sen september :)
 

Bilder från karins födelsedag

Äntligen har jag lagt upp bilderna från karins födelsedag haha. Fast till mitt försvar så har kameran varit hemma hos karin :) så därför har jag inte kunnat göra det tidigare :)
 

I will never forgett!


You make me the happiest person alive

 
 
Du och jag. Det finns inte ord att beskriva hur mycket jag tycker om dig.
Detta är grabben som jag vill spendera hela mitt liv med. Killen jag inte kan se annat än min framtid med. Han som jag utan tvekan skulle kunna ge hela mitt liv till. All min kärlek.
 
Jag kan inte se mig själv utan dig. Du gör mig till en sån där människa som jag kan vara stolt över! Jag värdesätter alla våra äventyr som vi har tillsammans, alla utmaningar som vi tar oss för. Att får uppleva alla dessa saker tillsammans med dig gör mig till den lyckligaste människan på jorden.
 
Du och jag, i tid och evighet. Du och jag, för alltid. Det hoppas jag av hela mitt hjärta!
 
 

Måndag

Måndag idag, egentligen ledig men jag ska jobba lite extra ikväll med jour. Så det blir ett pass 17-22.15. Hoppas att det kommer gå bra. Var länge sedan jag hade jour med varumottagningar! Jaja bara att hålla huvudet kallt :)

Gick upp kvart i sex för att dra till gymmet. Deltog i morgon jympan och sedan lyfte jag några vikter innan jag sprang 5km. Det får duga för idag :)

I morgon blir det vila eftersom jag jobbar 11-21 tror jag. Sen onsdag så tänker jag både åka längd samt gymma med Karin :)

Fick förresten mejl ifrån halvvasan idag. Hamnade i startled 3 :) härligt!

Ha det gott!

Kram


Helgen

Fredagen bjöd på besök av kära syster som kom på besök från England. Tyvärr kunde inte rob komma på grund av vädret.
Blev i alla fall middag på Jensens med tjejerna och Leo samt lite mys på en pub efteråt. Leo och jag åkte hem vid 23 eftersom jag skulle jobba dagen efter. Men var i alla fall grymt kul att se min kära syster igen!

Lördagen spenderades med jobb och efter det drogs det till Karin för att fira att hon fyllt år. Middag på stattshörnan och sen fika hemma hos henne. Sedan drog vi ut på all in och dansade resten av natten :) grymt kul!

Söndagen bjöd på middagsmys med älskling och pyssel med vovve samt jobb. Efter jobbet kollade vi på the bourne legacy och mös med popcorn :) jättebra helg med andra ord :D

Bjuder på några mobil bilder nu och fler sedan när jag fått tillbaka min kamera av kamera :)

Puss


Fredag

Skulle egentligen jobba idag 12-17. Men idag tog jag ledigt för min syrra har kommit hem från England! Så vi ska umgås lite innan vi åker på middag i Västerås ikväll :) kommer nog bli grymt trevligt faktiskt :)
Hennes tåg till Enköping hade dock blivit inställt så nu får jag sätta mig och åka till Västerås och hämta henne. Bara att gilla läget antar jag :)

Tog dessa bilderna i morse :) panorama med mobilen :) lite skojigt haha :)

Puss


Träning, träning, skidåkning, vilse i mörkret

Denna vecka har jag tränat precis VARJE dag! Inte riktigt vad jag hade planerat helt ärligt men det bara råkade bli så :) Kunde ju inte motstå spring-crossen i tisdags och igår blev vi bjudan ned till Leos syrra. Det skulle bli lite längdskidåkning. Vi skulle åka ute på någon ägn men råkade först ta ett varv i elljusspåret. Det spåret hade den brantaste och längsta backe jag någonsin åkt i. Jag blev lite rädd först men det gick bra, fort men bra och jag höll mig på fötterna trots svängar och brist på spår på vissa ställen :) Stolt!
 
Vi kom i alla fall tillslut ut på den där ängen som vi skulle åka på. Då fick leo och Ida åka själva eftersom jag inte kan åka i deras tempo! Det var inget svårt spår sa Ida och det skulle vara så lätt att hitta. Ja visst, allt såg likadant ut i mörkret och jag hade bara en pannlampa till vägledning, så jag lyckades åka vilse i alla fall haha xD
 
Ida och Leo fick åka och leta efter mig sen xD men tillslut så kom vi ut ur spåret och det visade sig att jag missat att svänga ut på ett ställe bara :) Blev lite trött och frustrerad när jag insåg att jag hade åkt fel haha. Men men det gick ju bra och jag skrapade ihop en åktur på 14km :)
 
Efter åkturen fick vi en jättegod middag utav Ante :) hade kunnat äta en häst så hungrig som jag var.
 
Idag är jag lite sliten, men ska strax pysa till jobbet. Efter jobbet måste jag köpa hund och kattmat så lär ta bilen idag, orkar inte släpa 10kilo hundmat på cykeln samt 4kilo kattmat. Ska ju träna med karin ikväll på friskis ändå så det räcker ;) haha!
 
Puss på er!
 
 
Bilden är ifrån min träningsdagbok på jogg.se
 

Flygbiljetter är bokade

Vilken dag!
Började med att jobba 8-15! Helt okej glidardag måste jag ju säga. Man ska inte klaga när man slutar innan klockan fyra, det är en sak som är säker!
På eftermiddagen blev det ett träningspass på friskis. Denna gång blev det Cross. Det gick ut på att man sprang utomhus i ett ganska raskt tempo till olika stationer som bestod av styrka och fartlek. Grymt roligt och ansträngande pass. Ett sånt där pass som bara helt enkelt passade mig utmärkt! Ska gå på det varannan tisdag eftersom jag jobbar till 21 varannan tisdag så kan inte gå varje vecka tyvärr!
 
Nu på kvällen var Denise förbi och tillsammans beställde vi flygbiljetter till London. Så nu är dem bokade och klara!! Längtar verkligen till mars när det bär av till min kära syster yster! Får ju dock träffa henne på fredag eftersom hon kommer hem på en kort visit. Hoppas att snövädret inte hindrar hennes kille från att kunna följa med. Engelsmännen är ju hopplösa när det kommer till snö. Hela landet stannar ju typ till för några fjun på backen? xD herregud och här cyklar man i 1dm snö liksom ;) höhö
 
Jaja, jag håller i alla fall tummar, fötter. händer, ja allt för att han ska kunna ta sig till flygplatsen!
 
I morgon ska jag klippa mig och färga håret. hejdå 1500 kr :/ kommer sakna er! jaja, kosta vad det kostas vill. nu ska något göras med mitt hår! Tottes hår verkar ju vara bäst så man får väll hoppas de kan göra något snyggt med mitt hår :)
 
 
PUSS
 

Riktig glädje

 
Jag har funnit äkta glädje i livet. De bästa stunderna i livet får jag tillsammans med min sambo, min hund, min katt och mina vänner. De bästa stunderna i livet har jag med min familj. Med Leo är mitt liv ständigt ett äventyr. Han ger mig så mycket mer än bara kärlek. Tillsammans med Leo mår jag som allra bäst.
Äkta lycka, äkta kärlek. Finns ingen som någontin kommer få mig att känna mig så hel, så hemma, så älskad och så lycklig som min älskade sambo och mina små pälsbollar <3
 

Helgen!

Helgen har varit lång, fartfylld och otroligt rolig, men också mysig och lite små-romantisk :)
 
Efter jobbet på fredagen så for vi till Fagersta för att sova över hos pappa och yvonne :)
Vi fick jättegod middag där bestående av kött, potatisgratäng och sallad.
 
På lördagen var vi i romme på kvällen. Planen var att vi skulle grilla korv i backen så vi hade köpt engångsgrill, korv med bröd m.m. Men tyvärr var det så råkallt så vi fick lov att ge upp idéen och äta i restaurangen istället. Men inte dog vi för det, det var grymt gott så jag är inte bitter höhö ;)
 
På kvällen grillade vi hemma istället med brasa och allt :) Chippen var med också så det var riktigt mysigt.
Sedan bastade vi i pappas bastu samt badade i deras jaccuzi! Grymt bra avslut på kvällen!
 
Söndagen bjöd på strålande sol och kanon väder! Därför blev det längdskidåkning för hela slanten med middag hos mamma och kenneth som avslut!
 
När vi sen kom hem på kvällen så bestämde vi oss för att packa ned julen :) så nu är det julfritt hemma bortsätt från några julstjärnor som jag inte velat slänga :)
 
Bjuder på några bilder från helgen :) puss
 

Äntligen helg!

Fredag idag, sista jobbdagen denna vecka! Gick upp halv sju för att tvätta håret och gå ut med hunden! Nu sitter jag och värmer upp bilen innan jag ska hämta Karin! Mot gymmet!

Blir armarna idag samt rygg :)
Efter jobbet far vi till Fagersta <3 blir Fagersta hela helgen!! Woohoo älskade Fagersta :)

Puss på er!


Onsdag

Dagarna går!
Redan torsdag i morgon. Tänka sig vad fort dagarna går när man har mycket att göra och pyssla med :) riktigt nöjd med min dag idag. Tog sovmorgon till kvart över nio och gick ut med Chippen. Käkade frukost, drog och storhandlade sedan efter det både på Coop och på Ica!

Käkade tonfisksallad till lunch och chili con carne på eftermiddagen :) ansträngde mig ordentligt och gjorde egen chili con carne med bulgur till :) sen även lite avocado och crème frachie till det :)

På kvällen tränade vi på Friskis och jag körde mycket ben och rumpa denna gång! På fredag morgon ska vi köra armar och rygg jag och Karin :) så himla kul att komma igång och träna med Karin :)

Funderar på en löprunda i morgon efter jobbet! Kanske vore något :)

Pusss och god natt på er :)

Bjuder på lite random bilder!


Skynda långsamt

Inte mycket att skryta om!
Men det är en början. På väg åt rätt håll! Nu ska jag verkligen vara hundra procent seriös med både träning och kost! Ingen mer alkohol, ingen mer onödigt snask eller pizza, snabbmat osv.
Regelbunden träning (dock vilodag idag), körde dubbelpass igår. Förhoppningsvis blir det både skidåkning och styrketräning i morgon samt lite kondition på torsdag. Sen har vi planer på att åka skidor i helgen!

Jag måste ta mig tid att verkligen hålla igång nu. Jag vill komma i form, sen så ska jag ju dessutom göra klassikern nästa år så då måste jag bli seriös med träningen! I år är det verkligen mitt träningsår! Jag är redo!

Kul att man fått med sig Karin att träna på Friskis också! Nu kanske vi kan komma i form tillsammans :) :)

Puss


Måndag

Vilken dag och den är inte slut ännu. Gick upp 06.00 för att vara på gymmet 07.00. En timmes jympa pass på Friskis och Svettis. Efter det drog jag till blodcentralen för att lämna lite blod. Jag tycker att det är grymt viktigt att ge blod om man har möjlighet till att kunna göra det!

En dag kan det vara du eller någon i din närhet som behöver blod-donation! Det tar inte lång stund och man får fika och en present som tack! Inte för att jag gör det för presenterna men någon annan kanske gör det? Orsaken till varför man gör det spelar egentligen ingen roll bara man faktiskt gör det! Rädda liv har aldrig varit enklare! Gör det du med! Läs mer på geblod.se

Efter detta blev det i alla fall en långpromenad med Chippen. Skönt väder ute trots bristen på sol :) Chippen njöt och det gjorde jag med :) ikväll blir det att träffa Karin för en träff på gymmet :)

Puss på er!


På måndag

Börjar alvaret igen. Ingen mera alkohol, ingen mera onödigt snask eller sötsaker, äta nyttigare och träna regelbundet flera dagar i veckan!

Nu är det slut på latheter och dags att komma in i tävlingläge igen! Halvvasan 26e februari och sen blir det halvvättern och halvvansbro och så vidare! Allt för att ladda inför klassikern 2014! Det ultimata målet! Här kommer jag! Jag är redo och jag kommer köra järnet! Ladda till Max! Ska bli så grymt roligt :)

Men nu jobba!

Puss


Älskade vän

Ylva åker till USA om bara några dagar. Min älskade vän, hur ska jag klara mig utan dig i ett helt år?? Du som gett mig så otroligt mycket sen jag lärde känna dig. Genom dig har jag lärt känna så många fantastiska människor, och du har alltid funnits där när jag behövt någon att prata med. Vi har haft så många härliga stunder tillsammans, och för hoppningsvis kommer vi ha många fler när du kommer hem från USA! Tack vare dig har jag fått många nya fina vänner. Tack vare dig har många av mina gråa stunder här i Enköping blivit så färgglada. Dig har jag skrattat många gånger med. Jag skulle kunna skriva en hel roman om hur underbar du är och hur mycket glädje du ger mig. Men antar att andra som läser inte är så intresserade så jag väljer att inte skriva mer. Du är bäst helt enkelt. Fantastiska människa!
Du kommer bli otroligt saknad här i Sverige!!
 
 

Nyårsafton

Jobbade med jouren på jobbet samt stägning 10-18.15. Sedan drog jag hem och snabbfixade mig innan Karin kom över och tillsammans började vi skala räkor och potatis. Kort efter dök Ylva och Jimmy upp. Vi gjorde tillsammans trerätters middag med räkcoctail till förrätt, rostas med hasselbackspotatis med västerbotten ost samt sallad till varmrätt och sedan hade karin gjort en supergod cheesecake till efterrätt!
 
Efter maten drog vi till en kille som hade fest, dock stannade jag och karin bara till tjugo över elva. Sedan drog vi hem och skålade in tolvslaget hemma hos mig för att finnas till för valpen ifall han skulle bli rädd för fyverkerierna. Det blev han inte. Vilket kändes skönt! Man vill ju inte ha en skotträdd hund liksom :)
 
Riktigt bra start på året i alla fall tillsammans med Karin som var så snäll och struntade i festen och skålade med mig istället så jag slapp inviga det nya året ensam :)
 
Här kommer lite bilder från kvällen :)
 
Puss
 

När livet är som bäst

Jag kommer inte skriva något om nyårsafton just nu då jag uppdaterar från mobilen och inte har några bilder från nyår på den! Lägger upp ett inlägg om nyårsafton ikväll istället!

Den 1-2 januari tog Ylva och jag bilen hem till Linn i Ludvika! Vi sov över där en natt för att sen spendera dagen i romme. Vi hade så himla kul. Linn och Ylva är verkligen två av mina absolut bästa vänner. Det är så synd att Linn bor 15 mil ifrån mig och att Ylva nu ska åka till USA ett år!

Vi lekte runt i backarna till halv elva. Då drog vi och drack varm choklad med grädde och en bulle. Sen vid halv tolv drog vi och hämtade en ryggsäck i bilen och tog liftarna till snöberget och grillade korv på engångsgrill! Strålande sol, vindstilla och klarblå himmel! Kunde typ inte bli bättre! Vilken fantastisk dag!!!

Bjuder på några bilder men fler ligger på Facebook!