Ny vecka, nya tag.

Måndag, nya tag. I lördags vart det alldeles för mycket vin. Men detta var årets sista riktiga utgång. Ja, fylla alltså. Nu går jag in i träningsläge och jag tänker inte förstöra min träning med alkohol eller massa sötsaker.
Jag vill verkligen bli av med det där sista gäddhänget, få en fastare rumpa och så vidare.
 
Det är roligt med träning, dock är jag en hopplös periodare, och det är något som jag måste jobba på. Jag vill få in detta i en naturlig rutin i min vardag. Få in så mycket träning som möjligt utan att det känns ansträngt och jobbigt. För mig ska träning vara roligt. Varför ska man hålla på och plåga sig själv när man kan få det till något roligt och något som man gör frivilligt?
 
Idag ska jag till Västerås och träffa mamma. Ska kolla på en baddräkt att ha i simhallen. Har märkt att det inte går så bra att simma med vanlig sommarbikini (om man inte vill visa halva rumpan och brösten för hela simhallen. Bara en själv som bryr sig kanske? Men känner mig i alla fall begränsad av att jag inte kan skjuta ifrån ordentligt när jag vänder och så för att bikinin åker ned.
 
Jag gick upp tidigt idag för att simma innan jag ska till Västerås. Men då öppnar inte simhallen förrän tio på måndagar??? Vad sjutton?? Nå väl jag får simma på onsdag istället.
 
Ikväll blir det i alla fall Cirkelfys på friskis och tisdag har jag inte bestämt om jag ska styrketräna eller gå på Crossen? Återstår att se! :)
 
Måste planera in ett styrkepass med Karin i alla fall! Man kan tycka att när vi går på samma gym så borde vi kunna träna oftare ihop. Men vi har lite olika dagar som vi gör olika saker så ibland krockar det tyvärr haha :)
 
 
 

God morgon

God morgon mina ca 4 läsare!
Här sitter jag i mörkret och trycker i mig lite kvarg till frukost. Leo ligger och sover och jag vill inte väcka honom. (Baksidan med att bo i en etta). 

Idag väntar jobb 10-18:15 innan jag ska stressa hem och byta om för sen bär det av med lite kompisar till Västerås för att käka på grekisk kolgrill och sen bowla på strike! Kommer nog bli väldigt roligt.

I morgon ska jag nog dra en vända till simhallen och träna lite innan jobbet. Jobbar 15-19:30 på söndag så det är ett ganska chill arbetapass. 

Bjuder på några söta bilder på Danny som jag tog igår. Den missen kan verkligen njuta :)

Kram







Trainingmode ON!

Ja nu känner jag mig grymt taggad med träningen. Fått nytt gymkort eftersom jag börjat jobba 4h i veckan på Friskis och jag har precis tecknat ett årskort på simhallen för friskvårdsbidraget på jobbet! Så nu har jag alla förutsättningar för att kunna träna som bara den! 
Det känns grymt bra.

Igår var jag på Friskis och körde 1h mage och 30 min rumpa. Klarade 105 squats med en 12kg kettlebell:) delade dock upp det i 15x7set :) men är i alla fall nöjd! 

Idag startade jag dagen med simning. Simmade 30st 50m vändor. Så jag har haft en toppen start på dagen! 

Nu ska jag äta chili con Carne från igår och sen jobba 12-17! Ikväll blir det hemmagjord pizza. Kan inte klaga allt för mycket! 

Kram 






Mardrömmar

Det är läskigt hur ens inre rädslor har en tendens att bubbla upp bland ens drömmar. Såna där saker som man knappt ens vågar prats om eftersom de är så hemska att bara tanken skrämmer en.

I natt drömde jag om döden. En död som gav mig sådan panikångest att jag vaknade med tårar. Det gällde inte min egen död. På något vis så känns tanken på sin egen död inte lika skrämmande eller verklig som tanken på någon närståendes. I detta fall Leos.

Hur skulle jag någonsin kunna gå vidare i livet om han skulle dö ifrån mig? Jag blir fortfarande skakis vid tanken på de känslor som drömmen gav mig. Jag var så krossad. Jag har aldrig känt sådan sorg som jag gjorde i min dröm, och känslorna följde med mig in i det vakna tillståndet. 
Min kärlek för denna pojke är så djup. Så stark. Så sann. Hur kan jag ens andas utan honom? Jag älskar dig till månen och tillbaka.
Vad betyder ens det uttrycket? Det känns inte tillräckligt. Jag älskar dig obeskrivligt mycket. Det finns inte ord som kan beskriva tillräckligt. 

Jag kan aldrig förlora dig. För då går jag också under...



Paris

Drog ju till London för att träffa min syrra och spendera några dagar i London. Men det blev verkligen inte alls som jag hade räknat med haha! Hade ju tänkt mig lite vila och lite lugna dagar utan några direkta planer. Men när jag kom hem till syrrans lägenhet 24 på kvällen så tvingar hon mig att öppna min försenade födelsedagspresent. Den lilla rackaren hade köpt tågbiljetter och bokat hotell i PARIS!! Mitt absoluta drömresmål.
 
Jag blev förstås superglad. Vi åkte 04:30 (engelsk tid) med tåget och var i Paris vid nio snåret :) (paris tid)
 
Vi tog oss igenom alla de viktigaste turistmålen som Louvren med mona-lisa, triumfbågen, eiffeltornet m.m.
Vi besökte också en sjuuukt stor park som var jättefin! Vi käkade lyxiga middagar och köpte massor med turistskräp som självklart är ett måste.
Finns massor att skriva men jag låter bilderna tala istället. Tog typ 300 bilder men så många bilder tänker jag självfallet inte lägga upp. Så jag nöjer mig med att ladda upp några stycken bara :)
 
PUSS
 
 

I morgon bär det av!

Japp, i morgon bär det av. Mot London. Det är blandade känslor inom mig. Jag har längtat efter att få paketering jag saknar min syster samtidigt som jag alltid tycker det är jobbigt att åka hemifrån! Men det är nyttigt att åka hemifrån ibland. :) dock så har jag inte ens börjat packa än!! Så typiskt oss Larssons? Allt i sista sekund hihi ;)

Kommer nog få grym resfeber i morgon! Det är alltid nervöst att flyga! Speciellt med Ryanair! Men vad gör man när man får presentkort av mamma från dem? ;)

Nåväl, har tränat mage 1 timme här hemma! Nästa vecka ska jag komma igång med träningen igen på riktigt! Då blir det även tecknande av nytt gymkort och då är det slut med latheten som uppstod efter att halvklassikern tog slut! 

Jag har mål jag måste nå och det kommer bli radikala förändringar i kost och träning!

Nej nu blir det tonårsbossen och sen en kvällspromenad med hunden!

Nej just ja! Jag har glömt berätta att jag kommer börja jobba i receptionen på Friskis och Svettis! Det är ett funktionärsjobb och det är ideellt. Men jag ser det som en kul erfarenhet och en chans att lära mig nya saker utöver mitt jobb på Coop :) 
Det kommer bli grymt roligt!! 

Puss och kram

Ron pope -perfect to me

You sit in the bathroom and you paint your toes

I sit on the bed right now and I sing you a song
It's not always easy, but somehow our love stays strong
If I can make you happy, then this is where I belong

(Chorus)
And I'd just like to say
I thank god that you're here with me
And I know you too well to say that you're perfect
But you'll see, oh my sweet love, you're perfect for me

I know all your secrets, and you know all of mine
You're always here to hold me up when I'm losing my mind
I wish that I was stronger so that I had more to give
I'll share everything I have and we'll find a way to live

Chorus

Even after all this time, nothing else I ever find
In this whole wide world can shake me like you do
Its true that something so sublime that there aren't words yet to describe
The beauty of this life I've made with you

And I'd just like to say
I thank god that you're here with me
And I know you too well to say you're perfect
But you'll see oh my sweet love you're perfect for me
And I know you too well to say you're perfect
But you'll see of my sweet love you're perfect
Oh my love I swear you're perfect
Yes I promise, you're perfect for me


 

Beräkning till London!

På tisdag bär det av till London! Det kommer bli grymt kul, längtar efter att träffa min lillasyster som jag inte har träffat sen i April! 
Bäst med resan denna gång är att jag åker själv. Att få spendera 4 dagar tillsammans med min syster ensam känns viktigt! Vi ska inte direkt turista utan snarare bara hänga och kanske shoppa lite ;) 

Känns faktiskt kul att åka dit utan några direkta planer. Att bara ta det som det kommer känns bra! :) 

Denna gång ska jag i alla fall ha riktigt bagage och inte bara handbagage och jag ska ta med mig systemkameran och inte glömma minneskortet eller laddare haha!

Nåväl! Ska snart trycka i mig lite chokladbollar till lyxfällan :)

Puss 

Äntligen!

Äntligen har jag släppt på plånboken (eller mina födelsedagspengar) och köpt mig mina 2xu byxor som jag så länge trånat efter! Jag tycker dem är otroligt sköna och jag hoppas de ska kännas bra när jag ska ut inspärrat och springa! Måste försöka inviga dem snart.

Något annat roligt är att jag har anmält intresse för attests i receptionen på Friskis och Svettis! De ska höra av sig till mig när de vill att jag ska komma och prov jobba! Det är ideellt förstås så man får inget betalt men jag tycker det är en trevlig erfarenhet och man kommer ju in lite i föreningen och så :)

Ska teckna nytt gymkort när jag kommer hem från London då mitt gymkort gått ut. I vinter ska jag träna massor!

Jag är taggad :) 

Kram



Grattis till mig själv!

Jo men grattis din gamle stofil! Tänka sig att det gått så många år sedan du först kom till världen. 24 år sedan du tog dina första andetag och startade din resa ut i världen. 

Du var ung då, så liten och färsk. Obefläckad av den hårda verkligheten och fri från ondskefull påverkan av andra. Du var en vit sida, ett oskrivet blad. Men åren har format dig, du har präglats av din omgivning och du har vuxit. Varje dag har du vuxit en erfarenhet och en upplevelse rikare. Du har mognat, gått från en oslipad diamant till en riktig juvel. 

Du skall känna stolthet över allt som du åstadkommit i världen. Det är faktiskt mer än du själv tror. Du har lärt dig att stå på dina darriga ben. Du har tagit ostadiga steg och du har erövrat det ena hindret efter det andra. Med högburet huvud. Du ska ha eloge för att du stått emot falskhet och och hyckleri, att du stått trogen till din egen tro. 

Idag är du 24 år. Ett barn. Men ändå vuxen, en tonåring, en ungdom, en person en människa. Livet har bara börjat ändå har det gått så många år.

Nu har du flera äventyr framför dig, många år, så många minnen och så mycket lycka!

Grattis Till Dig. 






Några små ord.

Här är jag, Elin Larsson, en tjej på snart 24 år. Och jag måste bara få tala om vilken lyckligt lottad människa jag är.
Att ha privilegiet att ha så många fantastiska människor omkring mig. Att det faktiskt finns så många, många människor som bryr sig om lilla mig. En helt vanlig tjej.
 
Vi människor siktar alltid så högt, vi har så höga mål och så stora drömmar att vi ibland glömmer bort att det de små sakerna som kommer finnas längst i minnet, att det är dem sakerna som kommer betyda mest med tiden.
 
Jag är lyckligt lottad som får dela de små men betydelsefulla stunderna med de allra bästa människorna. NI är guldvärda precis som ni är. NI är unika på era egna vis, och därför håller jag om er extra hårt.
 
I en värd där vi förväntas klara av så många saker. I en värld där man förväntas vara på så många vis. I en värld där man ibland glömmer att stanna upp, och uppskatta det man redan har omkring sig, istället för att ständigt söka efter mer. Det är i denna världen man måste ta vara på sina nära och kära. Vänner är det viktigaste man har efter familjen. De är dem som kommer stå vid din sida oavsett vad. De är dem som kommer lyfta upp dig när du har fallit och det är dem som kommer att dela de viktigaste ögonblicken i ditt liv.
 
Här ligger jag på sängen, Elin Larsson, en helt vanlig tjej, lyckligt lottad att ha världens vackraste människor omkring mig. Jag har präglats utav mina vänner, precis som de präglas utav mig. Och när helst livet känns ovist och svårt, så vet jag att dem går på vägen med mig. Även om vi är i olika stadier, även om vi har olika mål, så vet jag att vi går vägen tillsammans.
 
Ni är det viktigaste jag har! <3
 
 
 
 

Underbara höst.

Japp jag slutade tidigt idag. Klockan 13 för att vara exakt. Därför bestämde jag mig för att gå ut och gå en långpromenad med Chippen och rasta kameran lite också. Jag måste verkligen bli bättre på att använda den.
Försökte testa att ändra lite inställningar i alla fall så att jag kunde fota utan blixt inne i skogen. Gick ganska bra och jag är relativt nöjd faktiskt :)
 
Nu ska jag snart sätta igång och laga lite mat här hemma. Men bjuder först på lite bilder från fotograferingen idag :)
 
Kram