Sparar till en cykel.

Just nu försöker jag hålla inne med mina pengar lite grann så gott det går. Ibland kommer ju tyvärr kostnader man inte riktigt hade räknat med. Men i alla fall så håller jag på och sparar till en ny cykel! Jag vill ha en racer. Inte för att det är något fel på min hybrid. Men jag vill bara verkligen ha en racer nu när jag upptäckt att jag tycker att cykling är så roligt och jag vill fortsätta med det.

Tänka sig att JAG skulle komma att tycka om landsvägscykling. Tjejen som för bara några år sedan hatade allt vad träning hette. Men kanske har det och görande det faktum att jag inte hade råd med någon form av träning förutom typ löpning?

Jaja för all del. Nu har jag råd och då måste jag passa på att göra sådana saker som jag gick miste om när jag var yngre.
Har en hel del lopp i år som jag ska genomföra! Både löpning och cykling.

Kommer bli ett bra år :)

Puss


Ibland suger det att vara tjej.

Ja ibland suger det verkligen att vara tjej. Igår var jag tvungen att hämta ut min P-stav eftersom det är dags att byta ut den mot en ny. Fanskapet kostar 1000kr att hämta ut. Bara för att man ska slippa bli på tjocken? Rätt sjukt egentligen att man ens ska behöva betala för den skiten. Precis som att jag tycker det är sinnessjukt att tjejer ska behöva betala för bindor. Saker som vi inte har något val över huruvida vi vill eller inte vill köpa skiten. Vi måste bara ha det liksom. Suck. 1000kr som jag kände att jag verkligen inte hade råd med denna månad då vi precis köpt nya utemöbler och jag hade lite extra räkningar denna månad. Men men, att få gå i hela skor får helt enkelt vänta och lika så de produkter från fitnessguru jag hade tänkt beställa. Prioritera heter det visst. Jaja surt är det i alla fall :)

Idag jobbar jag 11.30-22.15 alltså har jag fortfarande några timmar kvar att döda!

Puss på er!


Ego


Vad vore lycka utan dig?

Du är mitt guldkorn, min stjärnglans, min solstråle en grådaskig dag och mitt lyckorus i magen. Du är vacker. I mina ögon är du otroligt vacker. Kan man säga så om en kille?

Det är något med dig som fascinerat mig, sen första start. Kärlek vid första ögonkastet, existerar det? Något med dig fångade mitt intresse den kvällen på krogen, första gången vi sågs.

Du är spännande, tre år senare och du är fortfarande spännande. Och rolig, hur skulle man kunna leva med en kille utan humor?

På många vis är vi lika, på samma sätt som vi är olika. Vi kompletterar varann. Som ett pussel passar vi. Som dag och natt samspelar vi. Eller som solen och månen. Vi klarar oss inte utan den andre.

I alla fall hoppas jag att det är så. Du har fångat mitt hjärta. Du har det i ditt våld. Ibland är jag rädd att du ska krossa det, men du skulle aldrig skada någon medvetet. Det älskar jag verkligen med dig. Du är snäll. På riktigt. Du spelar inga spel, det är inte så du är uppfostrad.

Jag är lyckligt lottad, just för att du är min <3


Frustrerad

Vad frustrerad man blir när saker man vill göra krockar med varandra! Jag är anmäld till Lidingö 15km. Det är det sista delmomentet i halvklassikern. Samma helg är det ett löparläger i Åre som jag verkligen, verkligen vill åka på!!! Gaah. Hade det varit under andra omständigheter så hade jag lätt bara hoppat Lidingö och åkt på lägret istället. Men nu när det är SISTA momentet i halvklassikern och hela halvklassikern ät betald så känns det som slöseri med tid och pengar och en hel klassiker att hoppa Lidingö. Men samtidigt så måste jag i sånt fall vänta 2 år innan jag får chansen att åka på lägret!! Grymt frustrerade :( suck!


Att springa lopp!

Enda anledningen till att jag älskar löpning, är för att jag älskar att springa lopp. Jag vet att jag aldrig kommer vinna, jag vet att jag inte är direkt snabb. Men jag har KUL, och jag slår mina egna personbästa hela tiden. Sen utvecklas jag en massa och det är det viktigaste.
Igår var det alltså vårruset i Västerås. En sedvanlig tradition som jag faktiskt inte bryter är att springa det loppet :) 5 snabba tuffa kilometer men ack så roliga! Bäst av allt är ju också att jag har mina två favorit supporter med mig! Leo och Chippen <3 vad vore jag utan dessa två individer?

I allafall så fick vi inte ihop något lag i år, men vi fixade vår egen picknick! Vi som sprang var Karin, jag, Kerstin, Lena och mamma :) sen var Kenneth och Leo med som support! Så vi hade en mysig picknick efter som jag hade anordnat! Minst lika bra som de korgar man får på vårruset :) hihi

Jaja nu väntar jobb och sen gym innan jag ska hem och diska och städa ;) jippie... Eller nått haha! Diska är verkligen det värsta som finns!
Puss på er


Underbara jycke!

Fantastiska hund. Du är verkligen underbar. Så sjukt tur har vi haft med dig. Du hittar på hyss ibland som vilken annan hund som helst. Men du är också grymt duktig. Lugn, harmonisk och står ut med det mesta. Du går ihop både med barn, djur och andra hundar. Man kan omöjligen ha bättre tur med temperamentet än vi haft :)

Men visst kan du flippa ur ibland du med haha ;)


Cykeltur, guldbröllop och hundgrindsshopping

Ja helgen är redan över. Visst går det väll allt för fort? I varje fall så tog vi tag i saken att cykla till Fagersta från Enköping som vi pratat om förut. Tanken var att vi skulle cykla dit, sova över och cykla hem igen. Men söndagens luriga väder satte käppar i hjulen för oss och det blev endast att cykla dit och få skjuts hem. Nå väl. När vi kom till Fagersta var man helt förstörd men ändå glad över att man nått målet :) blev 11 mil på 5 timmar. Vi bjöds på hemmagjorda hamburgare och en dusch. Sedan lite vila och hockey VM Sverige-Finland innan vi åkte på restaurang för att fira att farmor och farfar varit gifta i 50 år :) blev grekisk kolgrill med MASSA mat! Gott var det! Och efter det fikade vi hemma hos dem innan vi for hem till pappa och Yvonne igen för Eurovision finalen. Dock var Leo och jag så trötta så vi la oss runt tio och såg därför inte när Danmark vann :).

Idag skulle det tydligen regna, mycket, enlighet yr, klart och SMHI. Därför ställde vi in cykelturen hem och bestämde att vi skulle få skjuts av pappa och Yvonne hem. Dock blev de aldrig några ordentliga skurar så vet inte vad väderstationerna fått det i från? Synd, för vi skippade en fin cykeltur i onödan. Dock fyndade vi en ny hundgrind på djurmagazinet i Västerås som tydligen gått i konkurs och hade 70% på allt i butiken! Synd, för det var en grymt bra butik!

Nu på kvällen bjöd vi Karin på sallad och marängsvisch! Mycket gott!
Nu ska jag avnjuta ett bad medan Leo kollar på hockey finalen! Ska också kolla efter badet hihi!

Puss på er!


Bilder från grillningen i bresse! Bildbomb!


Monterat utemöbler med trött hund!

Igår kom våra nya utemöbler i ett stort bauhauspaket med DHL! Snälla som de var så hjälpte de mig lyfta in paketet så jag slapp. Fast att de egentligen inte lyfter paket. (Stackars hjälplösa tjej?)

Haha för all del. Spenderade sedan några timmar åt att montera ihop dem tillsammans med min trötta pälsboll :)
Nu kommer jag se fram emot många mysiga stunder i de nya utemöblerna i sommar! Yeeeiy! :)


Puss


Skandisloppet

Hejsan!
Igår var jag på skandisloppet :) det blev mycket roligare än jag hade räknat med. Åkte ju dit själv eftersom Leo var i kinnekulle tillsammans med Ida och Ante. Så räknade med att få cykla själv. Men istället så fick jag cykla med en grymt trevlig grupp som vi bildade lite efter vägen :) tillsammans såg vi till att vi alla tog oss i mål!

På kvällen var det fest hemma hos Jimmys syrra för att fira att hon på Jimmy båda fyllt år. Till och med Leo kom dit och det blev även utgång på All in. Så idag mår man ju verkligen som man förtjänar! Jaja ska jobba 15-19.30 så lär snart sticka till jobbet :)

Ha det gott! Puss


Kvälls mys i bredsand.

Japp igår blev det lite sen Kvällsmys i bresse med hundarna och Karin :) vi bestämde oss för att grilla lite korv och låta hundarna bada efter jobbet. Självklart gick vi ut dit. Var toppen väder och supermysigt att grilla :) hundarna blev glada när de fick bada. Bjuder på några mobilbilder då jag inte har tid att starta datorn men tog även några bilder med kameran :)

Vi hann nästan hela vägen hem innan det började regna sen! Det var runt 22 tiden och vi hade typ bara några hundra meter kvar så det var inte så farligt :)

Nu sitter jag och äter frukost. Ska snart ut och montera cykeln på bilen. Snacka om att man är trött!! Blir en energidricka i bilen och sen sova en stund efter loppet innan jag kör hem :)


Puss på er och ha en trevlig dag!


blondie


Fredag den 10onde Maj

God morgon folket. Vid denna tid brukar de flesta väll vakna?
Fast inte för mig, jag var upp redan vid sju och gick ut med vovven. Kanske för att jag somnade så sjukt tidigt igår? Vad är det för fel på mig?? Känner mig som en gammal dam nästan, med tanke på att jag lägger mig så tidigt och vaknar så tidigt? Fast det kanske är bra att jag åtminstone får vakna tidigt när jag faktiskt somnar tidigt också haha! Fast jag gillar att komma upp tidigt. Då har man liksom hela dagen framför sig!
 
Idag jobbar jag 12-17. Sedan ska jag och karin träffas för att ta oss till Bresse och grilla korv med hundarna :) det kommer nog bli grymt trevligt!
Har äntligen kommit igång och packat lite inför i morgon också. Usch jag hatar att vara nervös. Är ju liksom bara ett motionslopp. Något som jag ska se som en kul grej liksom. Men ändå, man kan liksom inte låta bli att tävla lite mot sig själv :) Eller i alla fall inte jag!
 
Har precis tvättat mitt hår i massa hårinpackning och ska låta det torka en stund innan jag tar till hårfönen. Måste ju ta vara på mitt hår nu när det är så kort och så torrt och slitet. Men det var det värt! Det kommer bli grymt snyggt när håret växt sig lite längre och jag vant mig lite :) Det är faktiskt ganska skönt att ha lite kortare hår nu när det börjar bli så varmt ute!
Fast långt hår är alltid bäst. Det är inte sååå kort. Men det är kortare än jag är van vid. Fick lov att ha så här kort hår sist jag blekt mitt hår för mycket. Men håret växer ju ut igen. Till sommaren är det nog någorlunda bra igen :) Men jag måste nog inse att jag inte kan gå tillbaka till mörkt igen. För då blir det ett helvete om jag någonsin vill bli blond igen xD ack! haha!
 
Aja nog om det. :) ska ned och hämta upp min cykel så jag har den uppe och redo inför i morgon. Kommer bli en tidig morgon det är en sak som är säker!
 
Puss på er!

Mysdag

Jobbade 9-14 idag. Sedan blev det en gymrunda tillsammans med Karin på Friskis :) medan vi gymmade kom vi på att vi kanske skulle ta och grilla hemma hos mig :) vi tog därför först en promenad i fagerskogen tillsammans med hundarna och sen grillade vi hemma hos oss! Var toppen-gott!! Mums!! :)

Nu ligger jag i sängen och kollar på tonårsbossen. Leo har åkt till kinnekulle för att cykla i morgon med Ida och Ante :)

Man börjar bli lite nervös inför det faktum att loppet är på lördag :) Skandisloppet alltså :) kommer nog bli grymt kul!

Var förresten hos frisören och fixade mitt hår i onsdags! Blev blond och klippte bort ganska mycket. Men det växer ju snart ut igen :)

Puss på er!


Grattis!!

Grattis älskade pälsboll! Ett år är du idag. Fina killen <3


Sheltie-träff

Igår var jag , Karin och Chippen på sheltie-träff i hammarskog! Grymt trevligt, varmt och mysigt! Kom ca 25stycken hundar.

Tyvärr så glömde jag mitt minneskortet i kameran så det fick bli mobilbilder!
Vi gick på tipspromenad och sen fick hundarna busa i en fårhage innan vi sedan fikade tillsammans.

Efter det åkte vi hem till Tängbo och jag visade Karin runt innan hon åkte hem och jag stannade kvar i Tängbo :) grymt mysigt!

Nu väntar jobb!

https://cdn1.cdnme.se/3405238/6-3/pic_51872adf9606ee091336cb2a.jpg" class="image">


Björnlunken

Hejsan!
Har inte uppdaterat på ett tag men nu har jag lite att berätta faktiskt :)
I lördags var jag, Leo och Lisa till Kungsör för att delta i Björnlunken! Detta är ett lopp där man antingen kunde välja mellan att cykla, springa eller gå! Distanserna var 18km, 10km och 5,2km.

Leo cyklade mtb 18km, jag sprang 10km och Lisa som nyligen fött barn sprang 5,2 km! Var en grymt jobbig bana med massor av terräng och snåriga spår, rötter, stenar you name it! Det var dundervarmt också, så jag tvingades springa i shorts och linne! Men det var skönt det med :)

Kom i alla fall i mål på 59:33 så jag får vara nöjd då jag inte sprungit en mil sen i september förra året :)

Bjuder på två bilder!


Valborg

Hoppas att alla hade en bra Valborg! Själv var jag och jobbade hela dagen mellan 11-20. (Vi stängde 20)

Blev i allafall lite middag hemma hos Karin med vovvarna :) grymt trevligt. Kom i säng vid halv tolv vilket också var grymt skönt. Leo kom hem vid tolv ungefär så han var inte borta så länge han heller :)

Igår åkte vi till Västerås och köpte blommor till balkongen så nu är det fint där också :)