I miss my friend

Tiden passerar, åren dom går. Minnet består, även om det bleknar med tiden. Vänner kommer och går, men de som bestått hela vägen, de dör en dag. Ibland tidigare än en själv. Jag saknar min vän, min kamrat. Min barndomsvän.
Det känns absurt att säga att man saknar ett djur mer än jag saknar många av mina vänner som bara lämnat mig. Emma hon dog. Hennes tid på jorden var över. Det var dags för henne att gå vidare, utan mig. Min älskade kamrat. Hon jag växte upp med, hon som lärde mig vad kärlek verkligen innebar. Hon lärde mig att ta ansvar, att älska villkorslöst, vikten med att vara en ledare och att ta hand om någon annan än mig själv. Hon öppnade mina ögon för en helt ny värld. Det är bara en hund kan många tycka. Men för mig var hon en vän, vi kanske inte talade samma språk. Men vi kunde ändå förstå varandra. Jag lärde henne trick, hon lärde mig om livskvalite. Livet är kort, ibland alldeles för kort, vi måste ta vara på den lilla tid vi har tillsammans och verkligen uppskatta allt vi får här i livet.

Jag fick lov att släppa taget, låta dig gå. Även fast det var så svårt. Ville inte se dig gå, ville inte förlora dig. Fick inte chansen att säga farväl en sista gång, fick inte chansen att tala om för dig hur mycket jag älskade dig och hur mycket jag skulle komma att sakna dig. Men på ett sätt kanske du ändå förstod?
 
Jag saknar dig min gamla vän.
 

Dåligt med uppdateringar - bildbomb

Ja det blir inte så mycket uppdateringar just nu. Känner ändå inte att jag har något direkt att skriva trots att det hänt massor och är på väg att hända massor.
Helgen har bestått av fest, bio, jobb och allt annat sånt där sedvanligt som brukar kunna ske på helgen. Utan Leo.
Leo åkte till sälen i fredags, så jag är själv. Men jag har ju åtminstone hunden här, och mina vänner håller mig sällskap så gott de kan.
Igår insåg jag på riktigt att ylva åker till USA om åtta dagar. Vem ska jag då vända mig till sen när jag känner mig ensam? Vem ska jag bara spontanringa och hämta ur det blå för att åka iväg och göra något roligt och spontant? Vem ska jag nu prata med när jag är ledsen?
 
2013 kommer bli ett tomt år utan Ylva, men samtidigt är jag glad för hennes skull. Jag unnar henne verkligen detta. Ett år ska ju gå fort säger dem, och jag har ju massor med träning jag måste ta i tu med för att komma igenom halvklassikern med mamma. Sen väntar ju min riktiga utmaning 2014. Målet som jag haft hela tiden, att klara av den stora klassikern. Tjejklassikern var enkel, den kan vem som helst klara sägs det. Men därför lär jag tredubbla min träning från förra året för att klara riktiga klassikern. Det blir min utmaning i år.
 
2012 har i alla fall varit ett mycket bra år. Jag har varit i London, fått fast jobb, förlovat mig med leo, skaffat hund, träffat många nya människor, och klarat tjejklassikern.
 
2013 kommer startas utan Leo, det känns jättetråkigt. Men jag antar att det kommer komma många fler nyårsaftonar för vår del.
 
Avslutar i alla fall 2012 och börjar 2013 tillsammans med Ylva, Jimmy och Karin. Nyårspussen får väll gå till mig själv.
 
Jag önskar i alla fall alla ett gott nytt år och hoppas att allas kväll blir jättebra!
 
Puss
 

Utgång på juldagen

Glömde nämna att vi även var ut på juldagen. Jag, Denise, matte, Martin, Anna-Sara och Karin :) på krogen mötte vi även Jimmy! Det var massor med folk men riktigt kul var det :) kan inte alls klaga! Kanske blev något lite för full men mådde ändå bra dagen efter förutom att jag var lite trött :)
Bjuder på några fina och några riktigt fula bilder på mig haha!

Jaja, dags att jobba! Puss hej!


Tuff skidskola!

I onsdags var mamma med ut till tängbo för att lära sig lite teknik på längdskidåkning :) Leo fick vara hennes lärare och han är en tuff lärare minsann! Man kan inte lata sig det minsta när han är med, det är en sak som är säker!

Men vi har tur ändå som har denna tuffa skidlärare som får oss att pusha över våra egna gränser. Mamma och jag är väldigt envisa människor i grund och botten. Vi gillar inte att ge upp och vi avskyr nederlag. Så att ha en person som Leo som pushar en till irritations gränsen är bara bra :) det var i alla fall roligt att åka med mamma och Leo och vi hoppas på att kunna göra om det någon helg snart fast i Fagersta :) hihi! Puss på er!


God jul

God jul.
Min jul har bestått av en hel del åkande fram och tillbaka. Men vad gör man inte för de människor man älskar?
I söndags jobbade jag till 18.00 och sedan drog jag vidare till Fagersta direkt efter det! Mamma och Kenneth bjöd på massor med julmat och julgodis m.m. riktigt gott efter en lång resa.
På julaftons morgon var vi med på en så kallad julaftons-jogg med några glada löpare från alla möjliga ställen.
Det blev en liten runda och sedan bjöds det på gröt och annat mys.
 
Spenderade förmiddagen hos pappa och yvonne med ännu lite mer mys och klappar m.m.
På kvällen blev det middag hemma hos farmor och farfar. Alltid trevligt att träffa släktingarna.
Blev en lång resa till tängbo på kvällen. Men jag körde försiktigt och fick tillslut sova tillsammans brevid mitt hjärta!
 
Hoppas alla haft en lika bra jul som mig!
 
Puss
 

det där med att säga jag älskar dig.

Varför ska det vara så svårt att använda de tre små orden? Jag vet inte varför det egentligen är en sån stor grej?
Jag och Leo har snart varit tillsammans i 3 år, och jag har bara hört honom säga i verkligheten (alltså inte på sms) att han älskar mig ett fåtal gånger. När jag frågar varför så säger han att han inte tänker på det, han är inte den romantiska personen och jag vet ju att han älskar mig. Men det han inte kan förstå är att man ibland vill höra sånt från den man älskar. Förut tyckte jag inte att det var svårt att säga jag älskar dig, men med tiden har jag också börjat tycka att det är svårt och känns framtvingat, just för att han aldrig säger det heller.
 
Det är inte så att jag ifrågasätter vår kärlek. Det gör jag verkligen inte. Men ibland när jag är ledsen eller har gjort något extra fint till Leo så önskar kan jag inte låta bli att önska att han skulle kunna säga det till mig.
Jag vet att han älskar mig, jag vet att han inte är en romantisk kille. Men att man älskar någon handlar väll inte om att vara romantisk? Att säga till någon att man älskar personen måste väll inte enbart handla om att man vill vara romantisk? När man varit ihop i nästan 3 år, är förlovade och bor i hop så borde man väll kunna säga till varann att man älskar varann?
 
Jag vet inte, jag svamlar och egentligen så är det en jättefånig grej. Men jag kan liksom bara inte låta bli att önska att jag kunde få höra det någon gång ibland. Åtminstone från Leo? Så att man kan känna sig älskad ibland. Speciellt när jag träffar min familj så sällan. En av mina närmaste vänner far snart till USA och blir borta ett år.
Vem vill inte känna sig lite extra älskad då och då?
 
Jaja, sluta svamla och gå till jobbet.
 
Puss och adjö..

Tiden går

Tänka sig att det bara är en vecka kvar till julafton! Vart tar tiden vägen kan man undra? Jag har inte hunnit köpa exakt alla julklappar ännu. Så det tar jag hand om i morgon! Måste även slå in paketen som jag köpt också! Mycket som skall göras!

Längtar dock tills vi har gran! Känns som att allt är komplett när vi fått in den i lägenheten och klätt den :) ingen jul utan gran så är det bara :) hihi!

Idag jobbar jag 9-17. Efter det åker jag och Leo till Gånsta och åka längdskidor! Premiäråket! Ska bli så kul :) hoppas inte min arm gör allt för ont bara! Men sjukgymnasten att jag kan åka skidor om kroppen tillåter :) så jag tänker försöka :) hihi!


Puss på er!!


Julbaka och tennis armbåge

Igår hade jag helt sinnessjukt ont i armbågen. Haft småont i ca en månad. Men i helgen blev det helt sinnessjukt ont. Så drog iväg och besökte läkare idag. Tennisarmbåge blev hans diagnos. Men sjukgymnasten höll inte riktigt med. Jag slog ju tidigare i min armbåge och sjukgymnasten tror att det är efter det. Att en nerv blivit skadad och att jag förmodligen fått ärrbildning efter blödningen i armbågen (eller hur det nu var) ska i alla fall käka medicin och göra sjukövningar som jag fått. Tur är i alla fall att jag kan jobba samt åka skidor!

Lite skojigare saker som jag gjort idag är att jag bakat saffrans cupcakes, gjort mandelbräck, en julgrupp samt griljerat julskinka! Så i morgon ska ja och Leo åka längdskidor efter jobbet och sen dra hem och äta julmat :)

Ikväll ska jag avnjuta årets första julskinkssmörgås till kvällsmat :)

Just ja! Fick besök av Lisa idag, en gammal vän som jag inte umgåtts ordentligt med på ca 10år! Hon har precis fått en liten flicka också! Gud va tiden springer iväg måste jag säga. :O oj oj!

Puss på er!


Helgen

Var länge sen jag uppdaterade bloggen. Men de är för att jag haft så mycket för mig, och sen att jag helt enkelt inte orkat!
I fredags var det julbord i skolkloster med Leos jobb MB! Riktigt trevligt även om 99% av folket där var fulla haha. ;)

Lördagen bestod av hundmässan i Stockholm ! Årets största höjdpunkt på året och lika fantastiskt underbart som alltid! Åh jag älskar verkligen hundlivet och jag kan knappt bärga mig tills jag ska kunna komma igång med hundsportandet! Handlade i allafall lite grejer till Chipp! Vi var där tillsammans med Ida och Ante! Glömde totalt bort att ta kort fast att jag hade kameran med mig :O men det gör inget! Minnet finns kvar :)

På kvällen blev det utgång med girlsen :) dansa och bara ha det kul :) synd att klaga! Hihi

Idag har vi varit i tängbo och käkat middag och busat i snön m.m skulle egentligen åkt skidor men blev inte så :) jahaja men kanske lika bra när jag har ont i armbågen! Ska ringa läkaren i morgon!

Trevlig tredje advent på er! Puss


Så kul att fota vovven

Chippen har alltid någonting för sig! Därför är han otroligt rolig att fota. Man kan alltid räkna med att få något roligt kort när man tar kort på honom. Kommer därför bjuda på några kort som jag tog idag efter västeråsturen med ylva. Vi var dit och köpte de sista julklapparna, käkade på jensens och mös lite :) Synd att klaga liksom! Hade mycket att prata om så :)
 
Här kommer bilderna i alla fall :)

Long time ago

En bild på mig och mina syskon. Jag är rödtotten i den mörkblåa klänningen! Känns som hundra år sedan man var sådär ung! Igår skulle jag svara på en enkät på jobbet och man skulle skriva in sin ålder. Jag kunde inte för mitt liv komma ihåg om jag är 22 eller 23 år gammal! Skillnaden är ju inte direkt stor men det var liksom på något vis så svårt att förstå att jag faktiskt inte är 20 år längre. Jag har bara 2 år kvar till 25??? Sen är man vuxen på riktigt! Då är det slut på ungdomens glada dagar och man kan inte längre anses som ett barn. Det känns så konstigt att säga att jag snart är vuxen och verkligen mena det.
När man var liten kunde man knappt vänta på att bli vuxen och nu önskar man att man kunde vara barn bara liite lite till innan man ska börja ta tag i vuxensaker. Varför har ungdomarna idag så bråttom med att skaffa barn och sånt?? Vill folk inte leva livet längre? Det vill i allafall jag!

Jaja, nog om detta! Mot jobbet snart och ta tag i ännu en ny jobbdag!
Puss


Helgen

Helgen har varit fullspäckad. Jobb varje dag, Västeråstur med Denise och Karin och sen hem igen för fest med lite kompisar! Riktigt trevligt och det blev utgång på All in! Till och med Leo var med! Kors i taket! Han som aldrig vill gå ut på krogen. Kommer knappt ihåg när jag dansade med honom på krogen sist?

Riktigt kul var det i alla fall!
Andra advent spenderades med jour 12-22.15. Kändes lite trist men man blir glad sen när lönen kommer! :)

Tog dessa kort med mobilen när jag var ut mes hunden i söndags morgon :) ibland imponerar iPhone 4s kameran mig faktiskt :)
Puss


Löparabstinens

 
 
Nu är jag trött på att vara sjuk!! Jag har äntligen fått hem mina gjutna sulor så nu vill jag ut och springa!! Men det går ju såklart inte så länge man är sjuk :/ vill komma igång med skidåkningen också.
Suttit inne på A3s hemsida, funderar seriöst på att skaffa gymkort där i stället. 410 kr i månaden så får man ett kort ett år där med pass och allt vad det innebär. Känns som att de har mycket mer och bättre pass än vad Friskis och Svettis har. I alla fall känns det som det. Sen känns det som att de har fler tillfällen av samma pass så att man har chans att få det att funka med jobbet. Är faktiskt ganska besviken på Frikis. Varit medlem där i två år och är inne på mitt 2a årskort men det har blivit sämre med pass. Så jag vet inte, kanske dags att byta gym fastän att Friskis är så otroligt billigt. Man får väll vad man betalar för kanske? Eller så kanske det bara är Friskis i Enköping som inte svarar upp till mina förväntningar? Kanske är bättre på andra friskis?
 
Vad vet jag, jag är sugen på att byta gym i alla fall!
 
Puss

Nöjd snöhund

Åtminstone hunden är lycklig trots snöstormen!


Snöstorm

Vilket väder!!
Var precis ut med hunden på hans morgon promenad efter frukost. Man kunde knappt se någonting framför sig när man gick för det blåste så mycket snö överallt! Även fast det inte känns så kul när man är sjuk så är det ändå kul att se Chippen så glad! Han älskar verkligen snö!

Var meningen att jag och Jessica skulle på en play-date med hundarna idag men med tanke på vädret så tänker jag för det första inte sätta mig i en bil och jag orkar inte gå en halvmil i detta väder xD

Så det blir att färga mitt hår idag. Verkligen i största behov!


Bucketlist

Nästan alla människor har väll en bucketlist? Eller i alla fall några få saker de vill göra i livet innan de dör!
Här är några saker jag har på min bucketlist. Några saker har jag genomfört och några vill jag genomföra, några saker kommer jag kanske aldrig göra men det återstår att se :)

Bucketlist - saker jag vill göra innan jag dör.
Flyga - klar
Resa till England -klar
Förlova mig -klar
Klara tjejklassikern -klar
Skaffa hund -klar
Springa Stockholm halvmarathon
Springa Stockholm marathon
Springa London marathon
Backpacka utomlands/tågluffa utomlands
Bli förälskad - klar
Åka till Paris
Få min drömkropp
Ställa ut Chippen
Börja med agility
Klara halvklassikern
Klara stora klassikern
Adoptera ett hemlöst djur
Åka till Afrika
Få ett heltidsjobb
Gifta mig
Rida islandshästar på Island
Besöka en regnskog
Hoppa fallskärm
Hoppa bungyjump
Gå upp i Eiffeltornet



Min lista kommer säkerligen att fortsätta byggas på med åren. Hela tiden kommer man på nya saker man vill uppleva innan man dör!

Vad vill ni göra innan ni dör?


Måndag, tur till västerås och hundpromenad

Började denna lediga dag med att fara till Västerås tillsammans med Ylva och Jessica :)
Blev lite julklappsshopping samt käk på jensens! Ylva och jag förälskade oss i ett par högklackade skor inne på Skopunkten! Måste åka tillbaka dit nästa vecka och köpa dem när jag fått lön!! Lite Jeffrey Campbell inspirerade! Jag bara måste köpa dem! Önskar att jag hade råd med riktiga Jeffrey Campbell skor men så mycket pengar är jag inte villig att lägga på ett par högklackade skor haha :P
 
Oh Well. Efter shoppingturen så drog jag och Jessica ut på en långpromenad i skogen med voffarna så de fick springa lite löst. Tyvärr hann solen gå ned så mycket så vi hann inte ta några kort. Men vi tänkte nog göra ett nytt försök på Onsdag om vädret tillåter :) Det blir nog mys!
 
Puss på er!
 

Bus med Chippen på första advent!

Här kommer lite mer bilder från första advent. Bland annat på Leo och chippen när de busar i snön :) Leo kasta en boll som Chippen sprang och hämtade, och sedan sprang Leo efter Chippen och jaga honom för att försöka sno bollen. Mina busiga killar <3 Leo försökte slänga sig en gång och få tag i Chippen men slutade med att bli mulad av snön haha! :) Så kul att stå och titta på dem och ta kort istället :) När Chippen var liten så kunde han inte springa ifatt Leo, nu är det Leo som inte hinner ifatt Chippen istället!
 

Första advent

Haft massor med julpyssel för oss idag!
Strukit gardiner, satt upp ljusstakar, adventsljusstaken och bakat :)
Vi var även ut i det superfina vädret och busade med Chippen! Var ultimata längdskidsvädret idag. Men tyvärr så är jag ju sjuk så kan ju inte åka då :/ skidanstinens kan jag ju säga!!

Men vi har haft det mysigt här hemma ändå :) ! Blev jättefina lussekatter och pepparkakor :) vilken underbar dag tillsammans med min älskade lilla familj <3 vi fikade även lite med bakelser för att fira Leos namnsdag i efterskott :)

Bjuder på några mobil bilder tills jag hunnit lägga in bilder från kameran :)

Puss


Västerås tur och Tängbo-mys

Vi drog till Ikea idag och käkade frukost. Sedan var det meningen att vi skulle julklappshandla lite.
Men det blev inte så mycket julklappar. Gick in på intersport för att kika lite, kom istället ut med slalomutrustning och inte det jag hade tänkt köpa! Herregud! Jaja, det blev istället för att åka till England över nyår haha! Grejerna skulle kostat ca 7300kr men vi fick allting för 5000 kr. (Skidor, binning, pjäxor, stavar samt väska till pjäxorna och fodral till skidorna) Så det känns ju helt överkomligt?
 
Jaja efter västerås-turen drog vi till Tängbo för att mysa lite där i snövädret. De har typ 1 decimeter snö i Tängbo. :) Supermysigt även om det är kallt :)
 
Bjuder på lite bilder från dagen :) Många på Chippen men det blir ju lätt så haha ;) Han är så fotogenisk!
 
Puss