det där med att säga jag älskar dig.

Varför ska det vara så svårt att använda de tre små orden? Jag vet inte varför det egentligen är en sån stor grej?
Jag och Leo har snart varit tillsammans i 3 år, och jag har bara hört honom säga i verkligheten (alltså inte på sms) att han älskar mig ett fåtal gånger. När jag frågar varför så säger han att han inte tänker på det, han är inte den romantiska personen och jag vet ju att han älskar mig. Men det han inte kan förstå är att man ibland vill höra sånt från den man älskar. Förut tyckte jag inte att det var svårt att säga jag älskar dig, men med tiden har jag också börjat tycka att det är svårt och känns framtvingat, just för att han aldrig säger det heller.
 
Det är inte så att jag ifrågasätter vår kärlek. Det gör jag verkligen inte. Men ibland när jag är ledsen eller har gjort något extra fint till Leo så önskar kan jag inte låta bli att önska att han skulle kunna säga det till mig.
Jag vet att han älskar mig, jag vet att han inte är en romantisk kille. Men att man älskar någon handlar väll inte om att vara romantisk? Att säga till någon att man älskar personen måste väll inte enbart handla om att man vill vara romantisk? När man varit ihop i nästan 3 år, är förlovade och bor i hop så borde man väll kunna säga till varann att man älskar varann?
 
Jag vet inte, jag svamlar och egentligen så är det en jättefånig grej. Men jag kan liksom bara inte låta bli att önska att jag kunde få höra det någon gång ibland. Åtminstone från Leo? Så att man kan känna sig älskad ibland. Speciellt när jag träffar min familj så sällan. En av mina närmaste vänner far snart till USA och blir borta ett år.
Vem vill inte känna sig lite extra älskad då och då?
 
Jaja, sluta svamla och gå till jobbet.
 
Puss och adjö..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback