Kan man växa ifrån traditioner?

Jaha det är tydligen Valborg idag (som om jag inte visste det?).
Jag har stängning på Coop idag vilket innebär att jag slutar ca kvart över åtta ikväll. Så det blir inte att fira Valborg något speciellt i år. Inte dricka, inte grilla. Fast egentligen är jag inte ens sugen på det. Kan det vara så att man växer ifrån det här med traditioner, anledningar till att supa och fira?

Jag vet inte, förut var traditioner viktigt för mig. Speciellt jul och midsommar. Men nu har jag tvingats jobba nästan varje storhelg och dessutom bor jag inte nära min familj längre heller. Kanske är det därför traditioner och högtider inte känns viktiga längre? Inte tycker jag att det är så kul att festa längre heller. Men det är nog mest för att jag börjat träna så mycket och att alkohol förstör mer än det gör nytta!

I alla fall så kommer jag spendera kvällen hos Karin vilket är perfekt för då kan jag ha hunden med mig. Leo kommer fira ute i wiggeby som vanligt. Får väll se hur full Karln är när jag kommer och hämtar honom i natt. Men jag kommer inte dricka någon alkohol i år. Känns helt ovärt att slösa morgondagen på att vara bakis! Eller hur?

Nej vet ni vad! Nu väntar ett pass i kundtjänsten 11-17 och sen jour 17-20. :)

Puss


Cykeltur

Måndag = ledighet.
Japp jag bestämde mig för att hoppa morgonjympan och dra på en cykeltur. Hade sagt att jag skulle cykla till Västerås men Fyfan vad det blåste. Så jag cyklade en annan väg men det blev ändå 5,5mil nästan :)
Det blåste som bara den men det var ändå sol så riktigt skönt. Tills den förbaskade motvinden kom på de stora vägarna! Herregud! Fick lov att stanna i Lådö efter 4,5 mil och äta en energikaka och dricka vatten. Sen var det bara att kämpa vidare tills man äntligen var hemma igen och då väntade en skön dusch och sen en promenad med vovven :)

Har precis ätit mat också. Gjorde pastakyckling med krämig spenatsås med gröna ärtor :) muuums!

Bjuder på lite bilder :)
Puss


Bildbomb!

Leo fyllde ju år i söndags, och därför kommer jag nu att bjuda på en blandad bildbomb från dagen. Bland annat många bilder på Chippen hihi. Men han är så grym fotogenisk så man kan liksom inte låta bli att ta kort på honom.
Jag och Leo kämpade och borstade igenom honom ordentligt. Det tog typ en halvtimme och han tappade hur mycket päls som helst! Så han är nog innne i sin fällperiod nu. Det är en sak som är säkert. Han älskar för övrigt att vara i Tängbo. För där behöver han aldrig ha koppel och han får springa i princip precis vart han vill. Det tycker han om :)
 
Mamma och Kenneth var med på Leos kalas igår också. Pappa och Yvonne kom hem till oss på lördagen istället och käkade tårta och bakelser! Så det har blivit en del onyttigheter den här veckan hihi :)
 
Våren är verkligen här, nu har jag sett både tussilago, vitsippor och blåsippor :) Vi plockade vitsippor i hagarna. Riktigt mysigt. Är alltid mysigt att vandra runt i kohagarna sådär på våren och sommaren. Det är superfint där då :)
 
Jaja nog om det, nu kommer bildbomben!
 

Våren är här

Vilka fantastiska kvällar det har varit nu ett par dagar. Det har verkligen varit en fröjd att knata runt med hunden i motionsspåret och lyssna på fågelkvitter och bara njuta. Nu vågar nog till och med jag säga att våren är här :) även om jag brukar vara emot att säga att våren är här alldeles för tidigt. Men nu är de ju snart maj och i morgon är det Leos födelsedag. Då brukar våren vara här :)

Sitter på jobbet och ska jobba 9-14. I morgon har jag tagit ledigt eftersom Leo fyller år. Skulle ju slutat 18 annars och då hade kalaset i princip varit över.

Igår delade vi förresten ut lite gratisprover på min avdelning som blivit över från en demo! Mycket uppskattat. :) så här snyggt var det också!

Bjuder på en Chippen bild också ;)


God morgon!

Fredagen är här. Det regnar ute. Hade sagt igår att jag skulle cykla igår. Men det blev inte så. Det blev istället en löprunda med min kära följeslagare och hund. Vi sprang i Fagerskogen och det blev 4.74km i ett 06:04 tempo. Det är ganska snabbt men det var faktiskt Chippen själv som fick avgöra farten. Vissa stunder försökte han till och med dra mig knäppskallen. Men han får inte springa för fort för mig. Han är fortfarande lite ung i mina ögon för några för långa eller snabba rundor. (Ett år 7e maj)

Jag älskar i alla fall tanken på att kunna ha hunden med mig när jag är ute och springer! Löprundan blir tusen gånger roligare när man har sin hund med sig. Vi valde ju självklart en aktiv hundras av en anledning :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och fräscha upp mig inför jobbet. Chippen ligger och sover på golvet. Han kanske blev lite trött ändå? :) underbara hund.

Ha en fortsatt underbar dag kära ni!


Vilken underbar dag!

Vilken härlig dag detta varit! Började morgonen med en löprunda med Chippen innan frukost. Sen drack jag en supergod smoothie till frukost. Sedan väntade jobb 9-14. Självklart på min kära djuravdelning till att börja med :)

När jag slutade så var det toppen väder!! Gick inte ens att cykla hem i vinterjackan. Verkligen dags att gå ned i källaren och plocka fram min soft shelljacka :)
Gick en promenad i motionsspåret med Chippen och då hade jag endast fleecetröja och väst. Riktigt trevligt :)

Idag åt vi även grillad laxburgare med färskpotatis :) ! Vilken toppen dag!!


Take me away on a adventure

Ta mig iväg på äventyr NU! Abstinens ut över dess like. Låt mig se världen. Uppleva nya saker, se nya platser, prova nya smaker och träffa nya människor! Ta mig iväg på min livs resa!

Snälla?


Några små ord på vägen.

Älskar att surfa på Google och tumblr. Man kan hitta lika mycket vettigt som onödigt på dem ställena. Speciellt Google. Därför bjuder jag på några visa ord på vägen.

Kärlek till er alla!


Girls with tattoos

Leo hatar det. Jag kan inte låta bli att älska det. Har alltid älskat tatueringar och har några stycken själv. Dock inte så här mycket. Ibland önskar jag nästan att jag hade det. Men eftersom min kära sambo avskyr det så får jag hålla min inre graffiti-stil inom mig. Vad gör man inte för kärleken?

Jag brukade älska både tatueringar, piercingar, abstrakta hårfärger och sånt där som är så långt ifrån det normala som det bara går. Men alla måste vi växa upp någon gång I guess? Tur att jag hann göra min varg på ryggen innan jag träffade Leo bara ;) de tatueringar jag har kan han liksom inte göra något åt. Dock blev jag ju lite trotsig i London och gjorde en syster-tatuering tillsammans med min lillasyster. Men det är bara ett litet obetydligt hjärta på foten. Även om Leo avskyr även det tatueringen, så kunde jag inte låta bli. Min syster och jag bor inte ens i samma land och vi ses kanske bara ca 1-2ggr om året! Klart vi måste ha något som binder oss samman?
Bar vi som älskar tatueringar förstår oss på sånt där ;) !

Skulle lätt kunna bli en graffiti-tavla om inte leo höll i mina tyglar haha!


Grymt trött på blogg.se och deras app

Jaha. Försökt mobilblogga i flera dagar men det har ju såklart inte varit möjligt då appen legat nere.

Helgen var i alla fall händelserik. Fest på fredagen som egentligen skulle vara för mina coopare men bara 3 dök upp. Tur var så hade jag bjudit mina vänner också så då blev det i alla fall lite folk. Utgång på det och en riktig jävla fylla. För all del :)

Lördagen bjöd på en bakisfri dag. Vi drog på företagsmässan samt marknad med en mycket bakis Matte haha! Sen spenderade vi dagen och kvällen i Tängbo. Med bland annat grillning :) mums!

Söndagen bjöd på en cykeltur till Västerås med Leo. Och sedan hem igen förstås! Mycket kul även om det var grymt jobbigt då vi tog en längre väg denna gång än när jag cyklade :)

På kvällen blev det att fira Matte eftersom han fyllde år i fredags :) lite tårta och sånt där! Mysigt :)


Bjuder på lite diverse bilder!


Väx upp!

Dags att sluta lägga ned energi på folk som verkligen inte förtjänar det. Fattar inte varför jag alltid ska vara för snäll och försöka ta hand om människor som inte förtjänar att omhändertas?

Något som verkligen stör mig är bortskämda människor som får massa saker fastän att de inte gjort ett skit för att förtjäna dem... Avundsjuk? Absolut. Önskar att jag också kunde åka på en räkmacka genom livet och få massa saker utan att behöva kämpa för dem. Men skulle det göra mig till en stark och självständig människa? Nej verkligen inte. Människor som aldrig behöver kämpa och som får allt de pekar på är inte bara bortskämda, de är svaga också! Kom igen, ryck upp dig och gör något själv för en gångs skull istället för att förlita dig på alla andra i världen... Det är pinsamt för sjutton. Du är inget barn längre.

Kliar så att skriva en hel del omogna saker men jag kommer inte göra det. Usch skämskudde till dig människa!


Cykeltur

Kära Karin tog Chippen idag så jag kunde dra på en cykelrunda på 6,4mil :) blev till Västerås och tillbaka! Grymt nöjd med min prestation. Det var helt grym motvind på vägen dit. Vissa stunder så ifrågasatte jag nästan om jag ens kom framåt. Men det gjorde jag minsann :) det tog en stund men när jag väl kom till Hälla så blev det korv med bröd och en redbull. Tyvärr var det kallt och blåsigt i Västerås så jag blev inte så långvarig där borta. När jag sen cyklade hem så hade jag medvind verkligen hela vägen hem! Så helt plötsligt gick det super fort! :) sen kom även solen fram så man kan absolut inte klaga. Även fast det fortfarande blåste väldigt mycket! :)

När jag kom hem så blev det en sallad med Karin och ett besök till nya Rusta. Köpte två superfina USA kuddar :) 99kr styck!

Kvällen avslutades sen med cirkelfys på Friskis och Svettis! Så dagen har varit fullspäckad hela tiden :) Woop Woop!


I love running

I just love running!


Dåligt på bloggfronten

Jo det har ju varit lite dåligt på bloggfronten ett par dagar. Men kanske är acceptabelt när man precis varit på begravning?
Kan inte påstå att så mycket har hänt sedan dess förutom att jag och Karin var till Uppsala igår och shoppade lite. Eller ja, huvudsyftet var att Karin skulle köpa sig ett par nya löparskor eftersom hennes skor ger henne smärta i foten. Får hoppas att de nya skorna hjälper och att hon inte råkar ut för samma visa som jag var med om förra året med både fotproblem och knäproblem. Jag hittade i alla fall lite saker till mig själv också. Dels ett par turkosblåa jeans som bara vara så otroligt snygga att jag var tvungen att köpa dem (våga vägra svart i sommar haha!). Sedan hittade jag ett löparset för 399kr. Ville ha jackan som kostade 399kr på ordinarie pris. Men så fick man liksom byxorna på köpet! Tackar man inte nej till. Köpte även ett par nya löparhandskar som man kan både göra till tumvantar och till fingervantar. och slutligen hittade jag några inredningsprylar till lägenheten.
 
Idag anmälde jag mig till öppetspår också. Hejdå 1070 kr! Så nu finns det ingen återvändo på den fronten. Blir nervös redan i förväg. Men ja, En svensk klassiker här kommer jag! Får bara hoppas att jag kan träna så mycket som jag behöver och att jag klarar mig undan sjukdom och sådant otrevligt som kan komma i vägen.
Har dock fortfarande inte bestämt mig hur jag ska göra med Skandisloppet i maj. Cykla eller inte cykla? Är ju grymt tråkigt att cykla själv, men samtidigt så om man inte har någon att cykla med så får man väll lov att göra det själv!
 
Hade tänkt dra ut och cykla idag, men det är ju så grymt dimmigt ute så det får bli en liten kort löprunda med hunden istället. Bättre än att inte cykla alls eller hur? :)
 
Sen väntar jobb 11.30-21!
 
Woop woop!
 
Puss

Fin ceremoni

Jaha, dagen börjar lida mot sitt slut. Jag är trött både i kropp och sinne. Begravningar är alltid jobbiga. Men känslan på den här begravningen var mycket bättre än Anders begravning. På något vis kändes det som att vi var på Anders begravning för att sörja. Medan gammelfarfars begravning mer var för att hedra. Anders dog ung, han hade bara levt halva livet. Min gammelfarfar vart över 97 år gammal! Tänka sig vilken fantastisk människa. Han var stark som en oxe, hade ett minne utöver dess like. Han var sällan sjuk och var grymt envis. I hans värld var han inte gammal.

Jag klarade nästan hela begravningen utan att börja gråta. Men sen när farfar och pappa grät så blev det alldeles för svårt, de är liksom två människor som jag ALDRIG ser gråta.
Gammelfarfar var pappas förebild, och mer än bara hans farfar och släkting. Han betydde otroligt mycket för min pappa och därför kändes det konstigt att vara den som ska trösta honom. Men jag har absolut inget emot att trösta. Det känns alltid bra att finnas till för mina kära. Tog hand om Stens (min gammelfarfar) syster Maj som åkte med mig till begravningen från Enköping. Det uppskattade hon otroligt mycket så det känns ju också otroligt bra.

Jag hoppas alla fick det avslut de behövde och att alla känner att de fick chansen att säga adjö! Det var en tung dag men jag känner mig samtidigt inte sorgsen. Kommer självklart sakna honom. Men samtidigt hade han levt ett långt och värdigt liv. Han är en stor inspirationskälla! En fantastisk människa!

Vila i frid kära gammelfarfar <3

Tankar inför begravningen i morgon.

Ja i morgon är det dags. Gammelfarfars begravning. Jag har inte ens orkat välja ut vilka kläder jag ska ha på mig. Varför måste man bära svart? Jo för att man ska visa sorg om jag förstått rätt? Men det känns på något vis fel att bära svart på hans begravning, han var liksom ingen sorgsen person. Den dag jag dör, vill jag att folk ska bära färgglada kläder, för jag har alltid varit en glad människa, och färger gör mig glad. Jag vill inte tvinga folk gå till min begravning i svart bara för att någon oskriven regel säger att man ska göra det.

Jag har inte hunnit få så mycket känslor för begravningen ännu. Jag antar att det kanske kommer sen när jag kommer dit. Det är väll då det blir verklighet. Just nu känns det bara som något avlägset och påhittat, typ som att han inte är död på riktigt.

Det enda jag vet är att det kommer bli en grymt jobbig dag i morgon.


Träningen är igång igen :)

Varit sjuk sen jag kom hem ifrån England. Men igår kom jag äntligen igång igen. Börjat med en by vana också :) nämligen att gå upp klockan fem de dagar jag jobbar och springa med hunden istället för att gå en promenad! Chippen verkar tycka att det är kul. Måste bara införskaffa ett sele att spänna löplinan i istället för i halsbandet . Tycker att det blir lite för mycket drag i halsen annars.

I morse var jag och Karin ut igen och sprang med Chippen och nu på kvällen blev det Cross på Friskis. Det passet börjar bli grymt kul nu när det börjar bli lite varmare ute.

Snart dags för att gå ut på sista kissrundan :)

Puss


Toppen helg!!

Försökte ladda upp det här inlägget igår men gick inte :S

Fredagen bjöd på mat på Stadshörnan tillsammans med Leo och matte. Slutade med sen kväll :) lördagen spenderades ute i Tängbo tillsammans med Leos två systrar samt respektive :) mys det med. Chippen var helt galen i en snöhög de har där :) knäppis!

Söndagen bjöd på spa!! Sjukt mysigt. Vi fick först käka en super trevlig brunch buffé i herrgården innan vi gick ned till Spat. Där nere fick vi badrockar, tofflor och handduk. Sedan var det bara att njuta. Fanns ett gym man kunde använda om man ville men inte vi inte haha. Vi bastade, bada pool, käka frukt och sov en stund i ett par stolar. Grymt mysigt hade vi! Sedan avslutade vi det med att Leo fick en 25 min massage. Jag ville inte ha :) kan verkligen rekommendera färna herrgård. Det var en mysig upplevelse!

Idag måndag har Chippen och jag börjat morgonen med en 3,28km löprunda. Fått låna ett bälte av Karin man kan spänna fast hunden i! Det var superbra! Så det blev en tidig löprunda i morse! Nu väntar jobb 7-17.

Puss


Längtar efter sommar

Ser fram emot sommaren, jag ser fram emot massor med äventyr tillsammans med mina två bästa i livet. Tillsammans med Leo är mitt liv ständigt ett äventyr. Jag ser fram emot alla sker som vi kommer göra och få uppleva tillsammans. Jag ser fram emot allt som vi ska göra tillsammans med vår lilla fyrbenta pälsboll.
Sommaren kommer bjuda på massor med spännande och roliga saker och jag kan knappt bärga mig!! :)
 
Sommar kom nu! nu! nu!
 

Livet med hund

Åh vilken underbar dag. Idag har jag och Chippen tagit en långpromenad i solen. Gud det var verkligen så här jag föreställde mig livet med hund. Att kunna släppa min hund lös i skogen och låta honom springa runt medan jag själv vandrar runt bekymmerslöst i solen och njuter. Nu ska det bara bli sommar också så att man kan gå i shorts och linne och njuta. Jag märker själv hur otroligt pigg jag blir nu när det är ljusare ute. Det är ganska skrämmande hur lite dagsljus jag kunde se vissa perioder i vintras. Det var liksom mörkt när jag gick upp och mörkt när jag sluta jobba. Ständigt mörkt, mörkt, mörkt. Men nu är det ljust även när jag börjar klockan sex :)

Så fort jag blir frisk ska jag och Chippen börja löpa tillsammans. Han är snar 1 år och jag känner att det börjar bli dags. Han har ju cyklat med Leo och tycker det är kul :)

Puss


Årets första grillning

I alla fall för min del :) Leo fick ett infall att vi skulle göra egna hamburgare när jag kom hem ifrån jobbet ! Det blev alltså att ta upp elgrillen ur förrådet och snygga till den medan Leo gjorde hamburgare. Jag totalt älskar vår elgrill. Den är toppen och maten blir supergod! Igår testade vi ett nytt recept i hamburgaren så den fick en jättegod rökig smak! Leo gjorde även egen coleslaw! Succé blev det !

De som säger att elgrill är skit har aldrig testat våran! Den kostade 2000 spänn men var värd var enda krona :)

Puss