Kan man växa ifrån traditioner?

Jaha det är tydligen Valborg idag (som om jag inte visste det?).
Jag har stängning på Coop idag vilket innebär att jag slutar ca kvart över åtta ikväll. Så det blir inte att fira Valborg något speciellt i år. Inte dricka, inte grilla. Fast egentligen är jag inte ens sugen på det. Kan det vara så att man växer ifrån det här med traditioner, anledningar till att supa och fira?

Jag vet inte, förut var traditioner viktigt för mig. Speciellt jul och midsommar. Men nu har jag tvingats jobba nästan varje storhelg och dessutom bor jag inte nära min familj längre heller. Kanske är det därför traditioner och högtider inte känns viktiga längre? Inte tycker jag att det är så kul att festa längre heller. Men det är nog mest för att jag börjat träna så mycket och att alkohol förstör mer än det gör nytta!

I alla fall så kommer jag spendera kvällen hos Karin vilket är perfekt för då kan jag ha hunden med mig. Leo kommer fira ute i wiggeby som vanligt. Får väll se hur full Karln är när jag kommer och hämtar honom i natt. Men jag kommer inte dricka någon alkohol i år. Känns helt ovärt att slösa morgondagen på att vara bakis! Eller hur?

Nej vet ni vad! Nu väntar ett pass i kundtjänsten 11-17 och sen jour 17-20. :)

Puss




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback