Fyfan vilken dag!

Hållt igång i 16 timmar.
Sju i morse hämtade jag Jesper på Coop parkeringen. Vi skulle nämligen till Bro på truckutbildning hela dagen. Vi var där 8-16 kan man säga. Och båda klarade förstås körkortet :)

När jag kom hem från bro vart det att käka sallad med Leo innan det bar iväg till Coop igen för att lära mig jour-stängning! 19-22.15
Mycket information har jag fått lov att ta in i huvudet idag. Och mitt huvud är helt överhettat och min mage i uppror. Är för överspeedad och illamående för att kunna sova. Tur att jag börjar 13.00 i morgon. Skickade mess till städ och sa att jag inte pallar jobba 05.30. Så jag slapp städa i morgon. Underbara Ann-Britt!

Jaja ska försöka sova nu. Hoppas på att må bättre i morgon. Puss och kram på er!!


Härlig och spontan onsdag!

Onsdagen bestod av en tripp till Bålsta. Ylva skulle nämligen boka tatueringstid. Sjukt nog så hade tatueraren en tid samma dag fast några timmar senare! Så jag övertalade Ylva att ta den tiden :) så medan vi väntade på att det skulle bli dags drog vi till Barkaby handelsplats där vi besökte Ikea, team sportia, skopunkten m.m
Köpte två par nya skor, en potatispress till Leo samt energikakor m.m till tjejvättern nästa vecka :)

Ylvas tattoo blev sjukt grym! Tatueraren var superbra! Riktigt imponerad blev jag :)

Ylva var duktig också :) åmade sig bara lite granna ;)

Hihi!


Motgångarna är min styrka!

Många gånger i livet har jag fått höra: Du kan inte, du klarar det inte, du har inte vad som krävs.
En gång i tiden trodde jag på dessa ord. Jag ville ingenting, jag vågade inte göra någonting. Jag såg aldrig mig själv som en vinnare, och därför blev jag också en otroligt dålig förlorare. Jag är fortfarande en dålig förlorare, men mest av allt mot mig själv. För att jag kanske inte alltid klarar mina egna mål och krav.

En gång i tiden brukade en "vän" alltid tala om för mig att jag inte kommer bli något, att det inte är någon idé att kämpa. För jag kommer aldrig bli något speciellt.
Men jag har faktiskt kommit långt här i livet. Jag har tagit mig ur många jobbiga situationer och jag har blivit en person som jag kan känna mig stolt över.

När jag mådde som sämst i livet, fann jag att träning fick mig att må bättre. Jag började att konditionsträna oftare, jag tvingade mig själv ut på sena kvällar för att springa när ingen annan skulle kunna se mig. Jag tvingade mig själv att orka springa ett extra varv varje gång jag var ut och sprang. Bara för att orka springa längre. Sedan började jag att gymma också. Jag upptäckte och träffade många människor som pushade mig, som ville att jag skulle klara mina mål och som faktiskt uppmuntrade mig till att bli starkare och envisare.

Sen träffade jag Leo, och han fick upp mina ögon för ännu fler träningsformer. Nu tränar jag både på gym, löpträning, cykel och snart blir det även simning.
Så jag saknar tiden då jag var med i simklubben. Det var många år sedan.

Aldrig trodde jag att jag skulle åka något skidlopp någonsin, och nu har jag åkt tjejvasan, aldrig trodde jag att jag skulle sätta mig på en cykel och börja träna landsvägscyklning. Nästa vecka är det dags för tjejvättern. Och aldrig någonsin i mitt liv, har jag trott att jag ska utföra en klassiker. Nu håller jag på med tjejklassikern, och kommer göra allt för att nå dit och klara detta!
En dag kanske jag gör riktiga klassikern också?
Jag tänker inte säga aldrig, för nu vet jag att jag kan, jag vet att jag är kapabel till många saker som jag fått höra att jag aldrig kommer klara.

Att jag började träna är bara 1 sak som jag kommit att klara i livet. Jag fann kärleken, jag tog mig ur min ekonomiska kris, jag fann ett bra jobb, jag har fått en bra relation till min familj. Jag har några få underbara vänner som jag värdesätter otroligt högt osv..

Jag kan, om jag vill!




Tisdag

Jobb, jobb, jobb.
Idag lyckades jag försova mig!! Helt sjukt. Jag hörde inte ens min klocka när den ringde! Jag som alltid brukar höra min klocka liksom. Men nej, inte denna gång.
Vaknade klockan halv åtta av att katten masade sig bort ifrån mig och det blev kallt.
Kollade då på klockan och fick nästan hjärtat i halsgropen när jag såg hur mycket klockan var.
Blev att slänga på sig kläderna, rusa till cykeln och fara in på OK och köpa frukost för att sedan dra till jobbet. Hann i alla fall i tid :) Samt att jag hann trycka i mig frukosten på jobbet :)

Idag har jag även tränat på Friskis med Ylva :) Leo har konsert ikväll så han var inte med och tränade. Men min snälla karl har fixat min cykel idag! Så nu har jag cykeldatorn installerad samt nya pedaler! Så på lördag ska jag lära mig att använda dem! :) Är ju dags för loppet nästa vecka!! OMG! Lite nervös faktiskt. Som jag är inför alla lopp!

Jag och Ylva har i alla fall pratat om att delta i Parloppet den 12e Juni i Haga parken. Lät som ett spännande lopp så vi ska kolla om vi kan anmäla oss dit :) Är så sugen på att vara med och springa lopp igen :)


Vi får se hur det blir. Men i morgon är jag i alla fall LEDIG! Woohoo. Jobbat nio dagar i sträck så det ska bli skönt med 1 dags ledighet innan man fortsätter att jobba järnet!

Hoppas allt är bra med er :) PUSS


Bild från Topploppet i Stockholm :)


Leo

Det finns inte ord att förklara hur mycket jag behöver dig i livet. Du har kommit att bli som en drog med åren. Jag kan knappt gå en dag utan arter jag behöver en dos utav dig. Du får mig att må så otroligt bra, med dig uppskattar jag verkligen livet. Även om saker och ting ibland kan kännas tungt och osäkert, så känns det bra att veta att du är en fast punkt i livet.
När jag känner mig ur balans så drar du mig tillbaka och du får mig att uppskatta allt jag har i livet.
Att leva utan dig nu vore omöjligt. Jag är beroende, och jag älskar det!

Du är mitt liv!


Måndag

Trött som ett as!
Hej måndag! No time, no see!
Bara två dagar till sen äntligen ledig en dag. Då har jag jobbat 9 dagar i sträck! Gött!
Bara att hålla ut.

Nästa vecka är det tjej Vättern!!! Omg jag dör! Inte ens testat nya pedalerna ännu! Får ta itu med det på onsdag!

Puss och kram !


Life


(googlebilder)


Ofta önskar jag att jag bara kunde komma på vad jag vill med livet. Kan kan liksom aldrig vara nöjd. Känns ständigt som att något fattas. Jag är rastlös. Jag behöver en mening i livet. Förutom det jag redan har. Jag vill göra något viktigt. Känna mig delaktig i något som är större än mig själv! Jag har så mycket att ge, men vet inte till var jag ska ge det.  Jag vill göra något viktigt. Livet är för kort för att slösas bort. Jag vill inte titta tillbaka om några år och ångra saker som jag aldrig gjorde.
Måste får ordning, måste finna mitt kall!

Drömmar

Hatar när man drömmer mardrömmar som är så nära den bittra sanningen att det nästan är skrämmande. Sånt där som ligger och gnor under ytan men som man låter ligga där av en anledning. För att inte skapa kaos i vardagens ordning och balans.

Hatar när man drömmer och först inte fattar att det är en dröm, för att i nästa sekund vakna upp alldeles svettig och med hjärtat i halsgropen. Värst av allt är känslan av att man liiite liiite ändå hoppades på att den mardrömmen var sann. För att få rensa bort det som ligger under ytan och börja om på nya fötter. Men jag tycker inte om kaos. Jag är en trygghetsmänniska och jag tycker om lugn och ro i allmänheten utan drama. Så jag är ganska glad att drömmar är privata. På något sätt så kan man ändå rensa ur sig lite i drömmar, är det konstigt? Eller? Problemet kvarstår men stenen i magen blir på något vis inte riktigt lika tung!

Jag pratar i gåtor. Måste gå och jobba. Sovit skit dåligt under mina 5h sömn jag hade att spendera i natt. Skulle ut och cykla idag med Ylva men vi får se om jag väljer att sova istället så att jag orkar kvällens spektakel så jag orkar jobba på söndag! Vi hörs min kära blogg!

Puss


Torsdag!

Tidig dag idag. Jobbade 06-11 idag så det var en riktig glidar dag!
När jag kom hem så la jag mig på balkongen och solade ett tag. Somnade på en filt och det var hur skönt som helst :)
Sen började jag bli lite rastlös så jag bestämde mig för att gå till växtriket och äntligen ta tag i våra gamla vissna blommor från i vintras. Så nu är det fina nya färgglada blommor i balkonglådorna. :) superfint!

Har även gjort mat. Testade något nytt idag. Gjorde spenat täckt fläskfilé med blomkåls mos :) vart gott faktiskt :)

Väntar på att Leo ska komma hem från jobbet :) han jobbar över på MB och hjälper till i romberga så får se när han kommer hem :)

Pusss


Små goda ting!

Igår bestämde sig jag och Leo för att grilla i det underbara vädret! Så vi grillade lax och hade en jättefin sallad med ruccola, fetaost och annat gott!
Sen gjorde Leo även en jättegod avokadoröra! Riktigt fint. Min Karl kan han.

Känns helt fantastiskt att kunna säga med hjärtat att man bor tillsammans med "den rätte". För mig är han den rätte! Vi passar ihop på så många vis. Och det känns helt underbart. Vi har klickat sedan första stund. Som att det bara skulle vara vi helt enkelt.

För två och ett halv år sedan trodde jag aldrig att jag någonsin skulle få en sambo eller förlova mig! Nu har och är jag båda :) jag är lycklig!! På riktigt. Även om jag förlorat en hel del vänner med tiden så känns det värt det. För jag skulle aldrig vilja byta bort Leo mot vänskaper som helt uppenbart inte var värt det! Aldrig!

Mitt liv är bra! <3


Klämma in lite lopp i sommar?

Ack jag sitter och kollar igenom de kommande löparloppen och funderar så det knakar på hur jag ska lyckas få tid till att delta i några stycken i sommar. Inte så lätt när man jobbar som en idiot och sen ska ha semester v. 28-29 samt håller på med Tjejvättern och sen kommer även Tjej-vansbro (som jag för övrigt inte ens kollat när det går bussar dit och hem ännu! ACK!)

Känner verkligen att jag vill delta i något lopp i sommar åtminstone. Men det är det där med tiden också. Eftersom Jane är sjukskriven från jobbet på grund av pajat knä så får jag jobba hennes tider, plus de flesta av mina. Vilket innebär nästan obefintlig ledighet. Sen klämmer jag in träning där samt lite tid med Leo.
Det är inte lätt att räcka till allting. Men jag försöker så gott jag kan :)
Tänka sig att det bara är typ 2,5veckor kvar till tjejvättern!! ÅNGEST!
Hatar att jag alltid lägger upp mål för mig själv som jag bara MÅSTE klara, för annars blir jag så himla besviken. Sån är jag bara, även om jag försöker att inte vara det.

Jaja, ska snart iväg till gymmet med Leo :) i morgon skulle jag egentligen vara ledig men blir jobb som vanligt :)

Kompis det går bra nu typ!

visst är det förresten konstigt hur man alltid tycks vänta på något? När man jobbar väntar man på fikarasten, sen lunchrasten och sen att man ska få gå hem, och sen väntar man på att det ska bli kväll så man kan gå och lägga sig och för att sen gå upp igen. Sen väntar man på helgen, och semestern, och aktiviteter man ska göra. Ja man tycks alltid vänta på något, om det så är något så obetydelsefullt som att micron ska bli klar med att värma maten!

haha jag vet att jag är skum :P

PUSS

Vårruset är över

Jaha, årets vårrus är över. Tiden blev 26:07. Målet var under 30 min men hade gärna hamnat på 25. Men med tanke på att jag knappt tränat löpning alls sen innan skidåkningen i vintras så får man väll vara nöjd! Nu siktar vi på blodomloppet, topploppet, tjejmilen och Lidingö tjejlopp. Men först tjej-Vättern och tjej-Vansbro. Fullt upp! Woop Woop som man brukar säga. Men nu ska jag jobba. Här bjuder jag på två kort på mig och mamma!

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3405238/images/2012/pic_203614979.jpg" class="image">


Vårruset i morgon!

Alla ni som ska springa vårruset i Västerås i morgon: vi ses !! :)


Söndag, Västeråstur och rensning av garderob!

Idag drog jag och Leo till Västerås med syfte att köpa lite cykelprylar åt mig :) men vi hamnade först på Ikea på Erikslund för att käka frukost :)
Sen kollade vi runt i lite klädesaffärer och jag skulle BARA ha ett par jeans med dragkedja bak i rumpan från vero moda. Men slutade med att jag köpte kläder på Gina också så 1000kr bara försvann :S ack!
Sen köpte jag cykelväska, 2 vattenflask-hållare och ett lagningskit på biltema för 200spänn och sen skor, pedaler, cykeldator och skoskydd på cykloteket för 2300kr!

Hatar att få ångest när pengarna flödar!

Idag har vi även rensat i garderoben. Jag kan inte fatta att jag har så mycket kläder när jag aldrig har något att ha på mig??! I alla fall så fick Sara komma och välja lite kläder. Resten ska Leos mamma få kolla på förutom några jeans jag tänkt spara och se om syrran kan ha när hon någon gång kommer till sverige!!

Nu har vi ätit kebab pizza också :0 så Jag är övermätt! Ack! Ska vila magen nu :)

Pusss


Lördag, tängbomys och födelsedagsfest i grillby

Lördagen spenderades först i Tängbo på dagen. Peter och Cecilia kom dit med barnen så vi mös lite allmänt i Tängbo och njöt av det härliga vädret!
Leos mamma har fått en ny kanin som Elly blev helt kär i! :)

På kvällen bar det sedan av hem till Isabelle för grillning och lite fest! Himla mysigt och trevligt faktiskt :)


Fredags cykeltur till tängbo

I fredags bestämde vi oss för att cykla hem till Tängbo för att överraska Leos föräldrar med en visit. Oturligt nog så började det ösregna och hagla mellan Enköping och fjärdhundra. Men ju närmre Tängbo vi kom ju finare blev vädret och tillslut sken solen! Så trots att vi var lite blöta så var cykeltiden riktigt härlig. Vi höll ett ganska högt tempo för att vara mig och när vi kom fram till Tängbo var ja helt slut!
Men vi fick baguetter med skagenröra och kräftstjärtar så vi blev jätteglada. Vi kom fram till Tängbo runt halv åtta, åtta på kvällen. Sen fixade vi Leos bil som skulle sänkas innan vi kom i säng.

Vi sov kvar över natten :)
Så här såg jag ut.


Köpt elgrill

Igår köpte vi en elgrill. Vi har haft planer på att göra det jättelänge.
Så igår blev det alltså så. Vi köpte en dyrare modell för att va säkra på att få något bra. Och snacka om att den var bra också. Det klår ju självfallet aldrig en kolgrill men man får inte va allt för kräsen när man bor i lägenhet. Jag är i alla fall glad :)

Idag på självaste Kristi himmelsfärds så ska jag jobba 6-15 så det är bäst jag pyser till jobbet nu.

Skulle cyklat i eftermiddag men eftersom Leo nu inte ska med längre så vet jag inte om jag känner för de. Så tråkigt att jag jämt måste träna själv för att ingen av mina kompisar vill träna med mig :(

Jaja... Puss hej


Onsdag

Jag är tröööött!
Usch säger jag bara. Och det är torsdag, fredag och söndag kvar att jobba på denna vecka och sen börjar det om igen.

Hade tänkt hå på arobics idag men kanske tar träningsvila istället? Kroppen måste ju vila ibland också. Usch usch försöka piggna till och sen dra till jobbet 07.30-16. Puss på er!


I can't give up now.











Måste kämpa, även när det känns hårt, även när det gör ont.
Cykel och cirkelgym igår, medelpass idag, areobics i morgon, cykel på torsdag. Måste börja med min diet igen. Köpa nytt pulver i morgon. Idag köpte jag nytt proteinpulver. Köpa avocado till jobbet också. Mot målen, fastän att det går långsamt. Men det går.

Never give up. Just do it!

Trött idag

Tisdag. Dags att jobba igen. Hade kunnat få jobba på kommunhuset igår för Städ. Men kände verkligen att jag behövde vara ledig en dag nu. Annars skulle jag jobbat mån-sön, mån-fre och sön. Känndes lite hårt måste jag erkänna. Så jag tackade nej så jag fick vara ledig på måndagen.
Så igår var jag produktiv. Först cyklade jag en liten sväng trots det fruktansvärt blåsiga vädret. Sen tvättade jag och fixade och donade. Sen på kvällen drog jag och Ylva och tränade på cirkelgymmet. så idag är jag mör i kroppen som bara den haha!

Nu ska jag dra iväg och jobba. 8-16 och sen medelpass på gymmet ikväll.
Ha det bra :) Puss



Girls with tattoos, so hot!

En gång i tiden ville jag också se ut så här. Sen träffade jag en pojke som fick mig på bättre tankar. Vad gör man inte för kärleken? Men jag tycker fortfarande att girls with tattoos är hett!

Bilderna är från google.

Det är vi två på riktigt nu.


Give me adventure!


Cykla eller inte cykla?

Hade tänkt dra ut på en långrunda idag med cykeln eftersom jag är ledig. Men nja, det blåser som bara den ute vilket kommer innebära massor med motvind vilket jag inte är så jättesugen på då jag fortfarande är matt i benen efter förra cykelturen. Så kanske ta och dra till gymmet istället? Fan det där med beslut! Ack!

Har tvättstuga klockan tolv också. Så ska jag ta mig iväg så lär jag göra det snart. Annars så tar jag en kort cykelrunda nu och drar till gymmet ikväll?
Kanske får bli så. Så jag åtminstone kommer ut på en runda. Det är ju faktiskt bara 3 veckor kvar till loppet, PANIK! Men har ju i alla fall cyklat 11 mil allt som allt. Bättre än inget. xD

Nej käka klart frukosten. Puss

Im happy



Bilderna är från http://weheartit.com

Gamla människor är inte bättre än unga på att visa respekt!

Tänk om folk kunde sluta gå rund och snacka gåtor och bara säga rätt ut vad det är som stör dem? Om man gjort något fel så vill man ju veta det så att man kan ändra sig. Eller så man åtminstone kan försvara sig?
Igår kunde jag dock ganska tydligt se att en arbetskamrat prata illa om mig till en annan arbetskamrat. För hon tystnade ganska fort när jag kom i närheten. Anledningen är för att hon bara 20 minuter tidigare skällt ut mig för något som inte var mitt fel och sen gick därifrån innan jag kunde försvara mig och förklara? Jag blev väldigt ledsen ska jag erkänna. Jag hatar när folk behandlar mig respektlöst och som att jag vore ett barn man bara kan gå ifrån? Snälla jag är 23 år gammal. Jag är inget barn längre, även om jag väldigt gärna skulle vilja vara det. Hur svårt ska det vara att bara behandla någon med respekt och ta en konversation? Jag kan ta kritik om jag förtjänar den. Men denna gång förtjänade jag varesig kritik eller tillrättavisning. Men det fick jag aldrig någon chans att säga. Det värsta med mig är att jag är för snäll också. Jag bara sväljer och tar skiten för att jag inte vill starta en onödig konflikt. Man väljer ju sina strider right? Eller?

Man kan ju tro att gamla människor ska vara bättre än unga på att visa respekt, eftersom att de jämt klagar på att vi unga är dåliga på det? Eller är det så att det bara är unga människor som ska visa gamla respekt och inte tvärt om? Nej min inställning och syn på denna människa förändrades igår, och det känns tråkigt. Jag tycker inte illa om personen, även om jag inte gillar personens sätt.

Jaja, nog om det. Jag lägger det bakom mig nu och njuter av att ha ett så grymt härligt jobb. 90% av gångerna så är detta världens bästa jobb.

Puss


Grym kväll!

Jag hade en grym kväll igår. Den startade lite segt på Pulse men slutade galet! Så otroligt glad att Denise övertalade mig att dra ut ikväll och att Ylva hängde på. Dessa två vet hur man har kul även om man inte druckit så mycket eller alls. Jag var verkligen smooking hott igår också om jag får säga det själv, synd att min kära karl inte fick se det. Men en annan gång haha! Kul att man fick visa ringen för några killar igår också så man fick vara ifred! ;) haha

Kort och gott sagt så var det en sån där riktigt grym kväll som man kommer komma ihåg!

Idag skiner solen, himlen är klarblå och vad ska jag göra? Jo stanna inomhus hela dagen och jobba! Hääärligt!


Utgång ikväll med girlsen

Behövligt faktiskt. Leo är borta som vanligt när jag jobbar helg och jag hade inte pallat en hemma kväll ensam igen. Nej idag behöver jag ut och röra på mig. Dansa som en galning. Även om jag nog inte kommer dricka något. Jag pallar fan inte haha! (är det så här det är att bli gammal? eller träningsfreak kanske)

Nej jag ska allt ta mig ett glas vin, kolla på hockeyn och vänta på att Ylva ska sluta jobba så hon kommer hit! sen drar vi vidare till Denisé och sen uuuut! Jobbar i morgon men det skiter jag i!

Puss och hej och ha en härlig lördag alla där ute!


Förlovning

Idag förlovade sig jag och Leo. Hintade lite om det i förra inlägget men tror igen förstod haha :)
I tid och evighet är vad som står i våra ringar. I tid <3 Leo 11/5-12 står det i min och; och evighet <3 Elin 11/5-12 i Leos ring.

Vi myser med allt möjligt mumsigt ikväll och bara har det bra. Leo hade köpt blommor till mig! Liljor, mina favoriter! :)
Han kan han om han vill, min älskade <3 kan inte tänka mig ett liv med någon annan. Efter 2 år är jag lika kär som första dagen om än inte mer? Leo är liksom en naturlig del av mitt liv nu. Jag vågar inte ens fantisera om ett liv utan honom. Det känns för skrämmande och smärtsamt. Mitt hjärta är ditt nu. I tid och evighet!

Puss


Life is great

Idag är en sån där dag då man verkligen måste uppskatta livets alla goda ting. Man är så ofta fokuserad på det man inte har och det som man skulle vilja ha, att man inte ser det som man faktiskt har. Vilket fantastiskt liv jag kommit att få med tiden. Förr i världen hade jag inte mycket, jag var olycklig, gick på soc och kunde knappt klara av att leva ekonomiskt. Livets goda ting. Leo, danny, vänner, jobbet, lägenheten, träningen. Fan man måste verkligen ta tillvara på livet.

Idag är en stor dag. Idag är första dagen på mitt nya liv.
I tid, och evighet.
Precis som det borde vara. Jag njuter till fullo.


Ny cykel



Nu blir cyklingen lite roligare :)

Forget and regret

In the end, we only regret the chances we didn't take...


Love



Du gör mig komplett!


Veckan so far

Ja i måndags var jag ledig, så jag for en vända till Fagersta för att träffa min kära kamrat Linn. Men först var vi över en vända till mor för att lämna en liten födelsedagspresent från mig och Leo eftersom hon fyllde på tisdagen. Sen drog vi iväg till Ludvika för att käka lite mat. Riktigt kul hade jag som alltid med min kära vän <3

På kvällen drog jag och Leo ut med cyklarna och tog en runda på 3,5mil. Inte fy skam där inte. Nu är jag uppe i 9,5 mil. :)

Tisdagen bestod först av föreläsning hela dagen i Eskilstuna med Coop. Massor med information att ta in i huvudet men det var intressant också. Även om jag har det så sjukt svårt att kunna sitta still så där länge. God mat och god fika. Jag klagar inte!
På kvällen blev det en vända till Friskis och Svettis för ett mycket tufft gympapass i en lokal utan fläktar! Härligt! ;)

I onsdags var det jobb, och sen inte mycket mer med det. Ingen träning då vi båda var ganska trötta efter de två andra träningsdagarna. Välförtjänt vila kan jag tycka :)

Och idag har jag jobbat kort dag på jobbet. Dock hade jag tyckt att jag behövt stanna längre då det typ var kaos. Vi ligger efter en massa plus att jag fått MASSOR med juice så det hette duga. Bra där då har jag mycket att göra i morgon haha ;)

För övrigt städat hela lägenheten idag. Så nu är det rent och fint här :) Ikväll ska jag och Leo iväg på en liten trip till Uppsala! :) mer om det senare!


PUSSSS


Melinas dop och återskens konsert

Jag har haft så sjukt mycket för mig de senaste dagarna så jag har inte haft tid att uppdatera. Idag slutade jag tidigt så nu passar jag på att slänga in lite kort! Melinas dop var superfint. Samma kyrka som de två föregående barnen, dock ej samma präst.
Mat och tårta med alla släktingar så där som det ska vara. Kul att träffa Leos släktingar igen, dem är så fina människor!

På kvällen var vi på Rock all Nite med Återsken! Riktigt häftig konsert! Först middag på Stattshörnan. Supergod mat och massa prat och snack med goda vänner. Konserten var jättebra, och de har varit så duktiga som suttit ihop konserten :) Efter den blev det utgång på All in. Riktigt bra kväll måste jag säga!



Dop idag

Idag är det dop för lilla Melina. Så jag och Leo är uppe tidigt och käkar frukost. Med det menar ja att vi varit uppe tidigare än när jag publicerar detta inlägg haha. Annars är inte halv nio så himla tidigt ;)

Publicerar bilder när jag kan. Nu får det bli en bild på våran frukost haha!

Puss!


Befor i die



När lönen kommer blir det att förnya gymkortet. Bli mer strikt med dieten igen och träna hårdare än någonsin. Cykel, löpning, gym you name it.


Im Happy



Lycka är att vara med dig.



(bilden hittat på weheartit.com)

Jag vill resa!

Ett mål i livet som jag har är att jag någon gång ska åka på en riktig ordentlig resa. Jag har lite olika riktiga dröm-resmål. Bland annat vill jag åka till Afrikas på Safari, eller åka till Australien eller Nya Zeeland och backpacka en vecka eller två, se lite regnskog och uppleva fantastiska platser, testa annan mat, Prata med främlingar.
Eller åka till Andorra och fjällvandra, USA för att se städer, Island för landskapen, Frankrike för sevärdheterna!

Jag vill ut på äventyr, se världen, uppleva fjärran länder. Jag vill inte bara åka iväg en vecka och sola. Jag vill klättra på höjder, tränga mig igenom bevuxna djunglar och vandra. Se saker, uppleva saker som jag kan komma ihåg i resten av mitt liv.

Jag älskar att resa, men har bara varit i England och sen Norden. Inget fel med det, men jag spar mina pengar till min dröm. Backpack eller safari. Kanske kan man göra båda sakerna innan man dör?
Livet är så kort. så mycket jag vill hinna göra. Tänk om jag dör i morgon utan att ha hunnit vare sig vandra i fjällen eller ens sett en regnskog.
Jag vill åka på roadtrip också, bila igenom lite länder.

Mina drömmar är stora. Det är väll därför de är drömmar? Eller?
Spara pengar. Därför jag jobbar som bara den. För att nå mitt mål.


valborg

hade ni en bra valborg förresten?
Trots att jag jobbade både måndagen och tisdagen så hann jag med lite firande med kompisarna.
Grillning, brasa och hela kittet. dock inge fyverkerier i år. Men ja jag hade trevligt även om det inte blev lika vilt som förra året. Vi kanske börjar växa upp allesammans? jag vet inte haha. Men jag hade kul i alla fall.
Kom hem två på morgonen och gick sen upp klockan sju för att jobba. Sov dock bara tre timmar den natten så jag hade värsta baksmällan (trots att jag inte drack en droppe alkohol).

Här kommer ett kollage med lite bilder från valborg i alla fall :)

PUSS


Spring för livet Enköping!

Japp idag gick loppet spring för livet Enköping av stapeln. Hela 150 stycken deltog i loppet, gamla som unga. Och självklart så var Coop sponsorer. Så vi stod och delade ut bananer till alla deltagare. Det var skit kallt att stå där men jag och Isabelle höll igång och försökte hålla oss varma :)

Ligger i sängen nu och försöker värma mig. Hoppas Karln kommer hem snart :))

Pusssss


Lite pics från london

jo jag har ju missat lägga upp det med. Eftersom Blogg.se har en superkass bilduppladdare där man endast kan ladda upp en bild i taget så kör jag på kollage så man får lite fler bilder på en gång! haha inte lätt när det är svårt!


PUSS


dålig uppdate!

Vet att det varit dålig uppdate.
Bjuder på ett litet kollage från Leos födelsedag med lite blandade bilder. Några råkade bli lite små. Men jag har bråttom ska snart tillbaka till jobb nummer två :)

PUSS på er!