Motgångarna är min styrka!

Många gånger i livet har jag fått höra: Du kan inte, du klarar det inte, du har inte vad som krävs.
En gång i tiden trodde jag på dessa ord. Jag ville ingenting, jag vågade inte göra någonting. Jag såg aldrig mig själv som en vinnare, och därför blev jag också en otroligt dålig förlorare. Jag är fortfarande en dålig förlorare, men mest av allt mot mig själv. För att jag kanske inte alltid klarar mina egna mål och krav.

En gång i tiden brukade en "vän" alltid tala om för mig att jag inte kommer bli något, att det inte är någon idé att kämpa. För jag kommer aldrig bli något speciellt.
Men jag har faktiskt kommit långt här i livet. Jag har tagit mig ur många jobbiga situationer och jag har blivit en person som jag kan känna mig stolt över.

När jag mådde som sämst i livet, fann jag att träning fick mig att må bättre. Jag började att konditionsträna oftare, jag tvingade mig själv ut på sena kvällar för att springa när ingen annan skulle kunna se mig. Jag tvingade mig själv att orka springa ett extra varv varje gång jag var ut och sprang. Bara för att orka springa längre. Sedan började jag att gymma också. Jag upptäckte och träffade många människor som pushade mig, som ville att jag skulle klara mina mål och som faktiskt uppmuntrade mig till att bli starkare och envisare.

Sen träffade jag Leo, och han fick upp mina ögon för ännu fler träningsformer. Nu tränar jag både på gym, löpträning, cykel och snart blir det även simning.
Så jag saknar tiden då jag var med i simklubben. Det var många år sedan.

Aldrig trodde jag att jag skulle åka något skidlopp någonsin, och nu har jag åkt tjejvasan, aldrig trodde jag att jag skulle sätta mig på en cykel och börja träna landsvägscyklning. Nästa vecka är det dags för tjejvättern. Och aldrig någonsin i mitt liv, har jag trott att jag ska utföra en klassiker. Nu håller jag på med tjejklassikern, och kommer göra allt för att nå dit och klara detta!
En dag kanske jag gör riktiga klassikern också?
Jag tänker inte säga aldrig, för nu vet jag att jag kan, jag vet att jag är kapabel till många saker som jag fått höra att jag aldrig kommer klara.

Att jag började träna är bara 1 sak som jag kommit att klara i livet. Jag fann kärleken, jag tog mig ur min ekonomiska kris, jag fann ett bra jobb, jag har fått en bra relation till min familj. Jag har några få underbara vänner som jag värdesätter otroligt högt osv..

Jag kan, om jag vill!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback