Strömsholms djursjukhus

Startade dagen med jobb 9-14 sedan for vi till Tängbo där det bjöds på påskmat och ägg målning bland annat.
Dock slutade kvällen inte riktigt som vi hade tänkt oss då Chippen åkte på stryk av en av katterna där på gården. Kissen lyckades klösa Chippen i ögat. Blev att ringa Strömsholm och fråga om vi behövde åka in. Och det behövde vi förstås. Bara åka hem och lämna Leos cykel samt hämta alla försäkringspapper m.m och sen fara till Strömsholm. Där fick Vi sitta i ett par timmar och vänta. Bland annat var det en man som kom ut från undersökningsrummet endast med ett flexikoppel och halsband och tårar i ögonen. Usch fick magknip. Stackars människa! Det är verkligen superhemskt när man måste ta bort sin kära hund! Och sen så sent på natten! Usch!

Men vi fick i alla fall komma in tillslut och de hade i ett par droppar som färgar ögat för att se hur djup skadan var. Som tur var så hade Mysen klöst honom på vitan och inte på hornhinnan! Så vi fick två sorters ögondroppar samt krage som han ska ha i fem dagar! Stackars killen han var inte alls nöjd :)

Det blev inte så mycket sova i natt och nu väntar veckans hemskaste jobbpass 10-18 med BARA massa kassa. Kanske kan lyckas byta lite kassor med någon om jag har tur!

Puss


Love you

Till min underbara syster. Trots att vi har hundratals mil emellan oss så känns det som att vi kommit närmare och närmare varann de senaste åren. Jag är otroligt stolt över dig. Du har kommit otroligt långt och du har kommit över så många rädslor. Du kan sannerligen mer än du själv ger dig beröm för. Du är en förebild och ibland är jag ofta avundsjuk på dig för att du lever ditt drömliv! Du är stark! Låt aldrig någon få dig att tro något annat!

En tatuering för dig. Vad som än händer i livet så kommer du alltid vara min lilla syster. <3


This is me

Precis så här känner jag!


Yeah...


So what the fuck are you going to do, kid?
Still ratting at the chains of the gates of the world...
But you can't quite pretend.

Still tasting youth's bitter exile here in your empty generation's wasteland...
Where all the things that you've been clinging to are being ripped from your hands.

Restless soul this place will never be your home.
And if you wanna have it all...
You've gotta let it all go.
Before the adult world strings you up and skins your skinny bones clean to the bone.
'Cause all this time you've been searchin' for something real
And now the pressure is coming down on you.

You've gotta turn this despair inside out and turn it into your way out.

'Cause heaven knows you're sinking and I know we're much the same...
So cheers to our rebel hearts...
Not just another fuck you...
But a bedside love song for a chosen few.
We feel like we've been left in the wind to die in the dust...
With no one speaking to us...
So we are speaking up.
Throwing out our anchor against the fear.
Your revelation time is near.
So try and listen to the voice urging you on...
Saying...
This is it kid...
This is your last chance...
And this is the only way to glory...
And this is our last dance.


Who am i supposed to be?


Ibland känner jag mig lite smått personlighetskluven. Trots att jag snart är 24 år gammal och kanske snart bör veta vem jag är? Veta vad jag vill göra med mitt liv och sluta drömma efter saker jag aldrig kommer få.

Jag borde vara nöjd med det jag har! Men det är jag inte. Den som har mycket vill ha mer? Är det inte så? Eller är det kanske så att jag är en adrenalin-alkalis? Jag söker ständigt efter spänning och utmaningar. Kanske är det min största svaghet som människa att jag snabbt blir uttråkad och ständigt söker efter nya mål och nya saker att uträtta? Jag är en drömmare, och jag drömmer stort!

Jag önskar att jag visste vad det är meningen att jag ska göra med mitt liv. Jag har lite hum om vad jag skulle vilja göra men ett av alternativen är inte ens möjliga då Leo inte vill flytta uppåt så att jag kan plugga. Så istället går jag runt och trampar i mina egna fotspår på Coop precis som jag gjort i 4 års tid. Bara lite olika Coop butiker. Missförstå mig inte. Jag trivs på mitt jobb, jag älskar mina arbetskamrater och mina arbetssysslor är helt okej. Men ni vet den där känslan man kan få som säger att man är ämnad åt något större? Något bättre och mer meningsfullt? Den känslan finns inom mig jämt och ständigt och det är en riktig pina!
Det känns som att jag förtjänar bättre än detta. Men jag kunde ju inte ens få den andra tjänsten på mitt jobb som jag sökte här nyligen. Det känns som att jag kämpar, ställer upp och visar framfötter men det leder aldrig någonstans. Jag blir frustrerad och irriterad. Mest på mig själv för att jag inte tog chansen att plugga när jag hade chansen.

Är verkligen avundsjuk på alla där ute som lever sina drömliv. Jag är avundsjuk på alla som vågar ta chansen och göra det som de vill!
För själv kommer jag ingen vart..


När blev hundlivet en tävling?

Något som jag alltid känt under mitt liv med hund är att människor verkar se hundlivet som en tävling. Inte bara i själva hundsporten men i allmänhet. Alla ska veta bäst och vara bäst i alla områden. Man ska uppfostra sin hund så och får inte göra så och min hund kan göra det och det och det och din är sämre än min! Kanske bara en känsla som jag är ensam om?

Själv har jag valt att gå på känsla med min hund. Jag har låtit honom gå i trappor som valp om han vill det. Han har själv fått säga till när han är för trött för att gå själv och vi har valt att inte gå någon valpkurs då vi ansett att vi kan uppfostra honom själva. Vilket vi gjort. Vi har vant honom vid barn i tidig ålder och lika så hundar och katter och andra djur. Jag tror inte man kan följa allt svart och vitt genom böcker. Jag tror man behöver lyssna på individen istället för all hundkunskap i allmänhet. De är liksom bara riktlinjer?

Jag vet inte, jag anser i alla fall att vår hund blivit en stabil och vänlig hund som man kan känna sig säker med i alla lägen. Han har aldrig visat agg mot någon och han leker jättefint med barnen.

Men tillbaka till ämnet. Det känns i alla fall som att många vill skryta lite? Fast visst, klart man ska vara stolt över sina djur! Men ibland kan det bli lite mycket?

Nog om det.

 


Tre år

Kan knappt förstå att tre år har gått sedan jag blev tillsammans med Leo. Tiden går verkligen fort när man har roligt visst är det väll så? Och att vi skulle komma att få ett så bekymmerslöst förhållande? Vilken fantastisk känsla!! Det är grymt sällan som vi bråkar, om vi ens har gjort det på riktigt någon gång?
Anser absolut att man ska ventilera ibland. Annars kan små saker komma att bli stora. Men hittills har vi inte haft någon anledning till något storbråk!

Men nog om det. Älskar denna fantastiska människa över allt annat på jorden och jag kan inte ens föreställa mig mitt liv utan honom. Så fort vi är ifrån varann så saknar jag honom och när vi är tillsammans blir jag alldeles pirrig och varm inom bords.

Fantastiska du <3


London kort resume

Har inte uppdaterat något om londonresan då jag haft fullt upp med jobb sedan jag kom hem från England, och tyvärr har jag fått alldeles för lite sömn samt att jag håller på att bli sjuk :( blöö!
Men men, ska försöka hålla detta ganska kortfattat ändå. Annars kommer inlägget bli milslångt.
 
Klockan ringde 03:45 på onsdag morgon. Denise och hennes pappa skulle komma och hämta mig klockan halv fem! Vi landade i ett ganska kallt London tidigt på morgonen. Blev lite shopping i Victoria i väntan på att få checka in på hotellet. Vi valde att gå ut på kvällen på en klubb som hette Roxy efter att först ha supit lite på hotellet. Helt galen men grymt rolig kväll. Vi var hemma runt fyra på morgonen fulla som kastruller.
Därför kanske det inte var så konstigt att största delen av torsdagen spenderades i sängen? Men någon gång på eftermiddagen drog vi faktiskt iväg till Primark för att spändera lite pengar :) Går ju inte att klaga på det liksom!!
 
på fredagen besökte vi även Wanner Bro studio (stavning?) där de spelat in Harry potter! Grymt kul upplevelse när man sett alla filmer och läst alla böcker :) efter det åkte vi hem till min syrra och kollade in hur hon bor. Där fick vi även träffa Saskia och hennes föräldrar. Sjukt grymma människor!! vi en klubb som hette Propaganda. Efter den kvällen kom vi inte hem förrän 5 på morgonen hahaha!!
 
Lördagen spenderade jag och syrran tillsammans i Camden på en marknad (denise var jättesjuk stackarn). Tanken var att vi skulle tatuera oss men studion hade inte tid denna dag. Så vi skulle återkomma på söndagen tyckte dem.
Det var SVINKALLT!! men grymt kul att se Camden, fanns hur mycket som helst att titta på!! Handlade lite saker på marknaden :)
 
Söndagen bjöd på Camden åter igen eftersom Denise också ville se Camden och besöka marknaden osv. På kvällen drog vi till Angus Steakhouse och käkade VÄRLDENS godaste ribbs med strips och coleslaw! Det kan man verkligen inte klaga över :) hihi!
 
På måndagen spenderade vi åter en vända på Primark innan det bar tillbaka till Sverige! :)
 
Blev en grov resumering av resan men man orkar inte skriva hur mycket som helst och riktigt så intressant kanske det inte är för er haha :)
 
bjuder på några bilder. Denise och Emelie har fler. :)
Puss
 

Hur kan en odödlig man dö?

I måndags kväll fick jag veta att min gammelfarfar gått bort i lördags. Min gammelfarfar blev 97 år gammal. Så egentligen kanske det inte är så konstigt att hans tid var kommen? Men det känns så konstigt och framför allt fel att någon som var så pigg helt plötsligt bara ska gå och dö?!
Min gammelfarfar har alltid varit en mycket envis krutgubbe. Han körde bil tills han blev allt för gammal, han bodde ensam var på sin gård efter att hans fru gått bort och vägrade ta emot ständig hemhjälp. Han var en sann naturmänniska och en äkta djurmänniska. Han hade får när jag var liten, och liten bit nedanför hans hus finns en mysig liten sjö som man kan fiska i. Supermysig utsikt.
 
Han var ingen människa som ville dö på ett hem. Så det var förmodligen just därför han gav upp. Jag har inte kunnat ta in ordentligt att han dött. Kanske för att jag på något konstigt vis glorifierat honom som en man som aldrig kommer dö? Det kändes verkligen som att han aldrig skulle dö. Jag tror inte att det på riktigt kommer gå upp för mig att han är borta förrän på bregravningen den 12e april!
 
Jag träffade hans syster idag. Vilken stark och underbar kvinna! Hon är yngst av dem syskonen (runt 60 kanske?). Hon har precis varit på begravning för en annan vän och nu dör hennes bror. Men trots det kunde hon bjuda på ett leende idag när vi pratades vid.
 
Jag träffade inte min gammelfarfar så ofta på senare år. Men jag är otroligt glad att Leo hann träffa honom innan han dog. Jag tror att min gammelfarfar uppskatta att vi kom och hälsade på. Tänka sig att få se sina barnbarns barn växa upp liksom! Nej han var en fin människa! Jag hoppas att jag får ett lika bra liv som han har haft!
Den 12e kommer bli en jobbig dag och det är absolut ingen dag jag ser fram emot. Men samtidigt känns det viktigt att gå på hans begravning. Det är ändå min släkting!
 
R.I.P Sten Larsson. <3

I morgon smäller det.

Sitter och torkar efter lite BUS. Känns otroligt trevligt att se den vita albinohyn försvinna och bli gyllenbrun. Åker ju till England i morgon. Bilen går 04.30 från Enköping och flyget går runt 7-8? Jag kommer inte riktigt ihåg. Blir första gången som jag besöker Arlanda också. Jag brukade ju alltid flyga från Västerås med Ryan air. Men nu blir det norwegian. Måste verkligen ta mig i kragen och börja packa. Måste även fixa i lite musik i min mp3 så jag inte bara måste lyssna på mobilen. Går ju så mycket batteri då. Jäkla Iphones. Inte ens en dag håller de ju.

Jaja nog om det. Har absolut inte tid att sitta här och uggla. Packa var det ja! Kom igen nu Elin din lata jävel!!

Puss


Lördag

Jobb i kuntjänst 08.30-16.
Sedan en simtur med Karin i simhallen. Tanken var att kvällen skulle spenderas hos mig vid åtta och Sen ut på krogen men alla banga utom Karin så vi hade en trevlig myskväll hemma hos mig istället med naturgodis, popcorn och Ramlösa :) inte fyskam det heller.

Idag ska jag jobba igen. 15-19.30
Så det blir ingen träning idag. Vill ju hinna umgås med min kära kära pojkvän lite innan jag far iväg till England också. För sen på tisdag jobbar jag ju 12-21 tror jag och sen åker jag runt 04.00 natten mellan tisdag och onsdag!!! Härligt!
Hoppas verkligen att vi har tur med vädret som förra året jag var där. Även om det ser lite mörkt ut just nu. Men det visar sig :)

Redan varit ut med hunden och klockan är bara åtta. Vad är sömn nu för tiden? Ingen aning!

Jaja ha en bra söndag!

Puss


Löprunda och fredagsmys

Fredagar i all ära. Först kort jobbpass på 5h. Efter det en mycket skön löprunda med Karin. Ganska kall men ändå grymt skön! Tycker om att springa med Karin. Vi håller alltid ett jämt tempo! Hoppas hon lär sig långdistans så att vi kan börja springa långlopp tillsammans. Får väll successivt öka henne distans varje gång ;) hihi!

Kvällen spenderades i alla fall ensam då min kära sambo hade supit från elva och sedan skulle fortsätta supa ute hos Gustav :) inte mig emot då jag spar mig från supande fram till England! Så för mig blev det en sallad, ett paket vindruvor och ett paket jordgubbar. Inte mig emot hihi :)

Blev även en wellness tidning att bläddra i. Kände mig som värsta fitness människan när jag var på Willys och handlade. Handlade sallad från baren, två keso, ett paket kalkon, vindruvor, jordgubbar och en wellness tidning ;) haha!


Jaja nu ska ja upp och äta frukost innan jag ska gå till jobbet. Karin och jag ska simma ikväll och det ska bli väldigt roligt :) sen lite ut och dansa !

Woop Woop


Idioti?

Junselevargen fångad – flyttas ännu en gång
14 mars, 2013
På torsdagen har Naturvårdsverket tillsammans med länsstyrelserna i Västernorrlands- och Västerbottens län fångat in vargtiken i Junsele.


Efter en kort jakt fångades hon in i Västerbottens län, söder om Åsele. Tiken är undersökt av veterinärer på plats, skriver Naturvårdsverket i ett pressmeddelande.

– Veterinären konstaterar att tiken är i god form och att hon klarar en flytt. Vikten är 38 kilo vilket är normalt för en vargtik av den här storleken. Så snart hon har vaknat till kommer vi att börja transporten mot utsläppsplatsen, säger Magnus Kristoffersson, projektledare på Naturvårdsverket, i pressmeddelandet.

För fjärde gången ska nu vargtiken transporteras till Mellansverige. Framme på utsläppsplatsen släpps vargtiken ut och personal på plats övervakar tiken för att se att hon klarat transporten bra och rör sig från utsläppsplatsen. En plats som Naturvårdsverket sin vana trogen håller hemlig.

Flytten sker eftersom Stockholms förvaltningsrätt beviljat Naturskyddsföreningen och Rovdjursföreningen önskan om inihibition av Naturvårdsverkets skyddsjaktbeslut på vargen, som ställt till med stora problem för renskötseln.

I och med den flyttan har vargtiken nu kostat landets skattebetalare 4,5 miljoner kronor.

Skapad 2013-03-14   Ändrad 2013-03-14   Skribent: Olle Olsson Ansvarig redaktör: Svensk Jakt
 
 
____________________________________________________________________________________
 
Denna artikel finns att läsa.
Jag känner mig lite kluven när jag läser om detta. Jag är och har alltid varit för Varg. Jag vill inte kalla mig för "Vargkramare" som det så ofta slängs runt. Jag vill inte kalla mig varken "Varghatare" eller "Vargkramare", står snarare någonstans emellan. Låter det vettigt eller helt knäppt? Jag tycker vi ska ha varg i Sverige. Jag anser att alla djur har rätt att leva. Jag har alltid älskat och fascinerats av djuret ända sedan jag var liten. Trots att pappa är jägare och är emot varg. Men jag anser självfallet att vi måste kontrollera våra bestånd, precis som med älg eller björn eller vad som helst. Och självklart tycker jag att vi ska försöka få bort all inavel så gott det går. Men det finns väll en gräns för hur mycket pengar vi ska lägga för att nå resultatet? Är det dessutom snällt eller "humant" mot denna vargtik att om och om och om igen flytta henne till Mellansverige när hon helt uppenbart inte vill vara där?
 
Sen får vi självfallet inte glömma att detta är ett rovdjur, och precis som björn eller vilket annat rovdjur som helst så kan detta djur bli farligt. Alla djur kan bli farliga. En älgmamma med bebisar kan bli precis lika farlig som en björn med bebisar. Även en sällskapshund kan bli farlig. En hund med en felaktig uppfostran eller en dålig avel kan bli en samhällsfara.
 
Jag är kluven i vargfrågan. Men en sak vet jag säkert. Varg ska INTE utrotas. Vargjakt ska INTE finnas för jägares nöje. Det ska finnas för att hjälpa till att få bort inavel och hålla koll på vårt bestånd. Det ska finnas ett VETTIGT syfte med det helt enkelt. En varg som är en fara för mänskligheten kan jag förstå att de vill ha bort. Men att komma och säga att det bara är stockholmare som sett varg på zoo är de enda som vill ha vargen kvar är en lögn. Jag har bott i vargområden hela mitt liv och jag har aldrig känt mig rädd för att gå ut i skogen med min hund. Vi har lodjur och varg som lurar i våra län. Min gammelfarfar har haft varg på sin gård och pappa har haft Lo på sin gård. Jag känner mig aldrig rädd, dock har jag självklart respekt för varg.
 
Vad har ni för åsikter gällande vargfrågan?
Intressant att veta!
 
Kram



Lite motivation och några visa ord på vägen

God morgon bloggen. Känns som att jag kommit igång igen och börja uppdatera lite oftare. Det går lite i vågor det där med att uppdatera bloggen. Förlåt för det. Men ibland har jag så mycket annat för mig så att jag helt enkelt inte har tid. Igår myste jag och Leo genom att laga lite mat tillsammans. Jag hade köpt oss en gjutjärnsgryta från skeppshult så den var vi ju såklart tvugna att inviga med en italiensk köttfärssås med spagetti :).
 
Men det var faktiskt inte det jag egentligen hade tänkt skriva om. Hittade dessa bilder på Google, och jag kände att jag behövde dela med mig utav dem.Till alla er underbara människor där ute. Ensamma, inte ensamma. glada, inte glada. Ta vara på livet. Det är så otroligt kort. Man vet inte vad man har förrän man förlorat det och då är det redan försent! Gå inte runt och känn ilska, visa kärlek. Make peace not war <3                                                                            
 
 
 
 
 

Gjutjärnsgryta

Japp idag köpte vi oss en gjutjärnsgryta från skeppshult. Vi har pratat förut om att köpa en sån gryta men de har varit så dyra. Nu hade vi tur och det var 50% rabatt på Coop på köksgrejer där bland annat dessa grytor ingick. Så vi slog till på en 3 liters med glaslock som kostat 698kr. Så det känns som att det var ett överkomligt pris!
Ville såklart inviga den idag så jag gjorde köttfärssås och spagetti! Det blev grymt gott.
Slängde även ihop en äppelpaj. Det som var annorlunda med denna mot den jag brukar göra var att istället för att sockra äpplena så hade jag på sirap och sen kanel. Sen hade jag i dinkelflingor istället för havregryn i smuldegen :)
Riktigt gott blev det! Dock lite ångest över att jag inte hann träna idag. Men jag och Karin ska ut och springa i morgon efter jobbet så jag får ta igen mig då. Sen kanske ta och träna på söndag när jag börjar sent :) den som lever får se!


Natti natti! Puss


Dagens motivation

Sänder er lite motivation till träningen idag. För er som tycker att det är för jobbigt att gå till gymmet eller som anser att ni inte har tid. För er som tycker att det är för kallt utomhus eller som tycker att gymmet är för varmt. För er som vill träna men inte får arslet ur vagnen eller för er som kanske inte helt enkelt känner att ni vågar.
JUST DO IT!
 
 
 
 
 
 
 
 

Byta hårfärg?

Sitter och kollar på gamla bilder på mig själv. Dessa är tagna ett år innan jag och Leo träffades. Så de är nästan 4 år gamla. Där var jag blond. Ibland funderar jag på att bli blond igen. Är så otroligt trött på alla Loreen liknelser som jag får kastade överallt. Herregud det var ju ett år sen hon vann. Borde hon inte vara typ bortglömd nu och alla dessa liknelser borde vara borta? Men nej, jag får fortfarande höra att jag är så himla lik Loreen. Grymt tröttsamt. Nej jag måste göra något med min hårfärg. Kanske inte lika ljus som jag var här. Men kanske typ pärlblond eller någonting?
Man kanske borde rådfråga med frisören och se vad de tycker? Mitt hår kanske inte alls pallar att bli så här ljust igen. Men det kan nog absolut vara värt att prata med dem. Någonting måste jag göra i alla fall!
 

Vad är sömn?

Förbaskade valp.
Ibland hamnar han ur rutinerna och blir kissnödig mitt i natten. Han kan ibland vakna på natten, bli uttråkad och äta ben och då också dricka massa vatten. Så i morse började han gnälla vid fyra. Fick lov att offra mig som vanligt och gå ut med honom. Somnade om igen vid halv fem. Kvart i fem ringde Leos klocka.
Sen vid halv sex var chippen nödig igen, men då hade tydligen Leo försovit sig så enligt honom skulle han inte hinna gå med hunden. Jaha försökte tappert somna om men Chippen gnällde konstant så var bara att ge upp drömmen om att få sova ut då jag inte börjar förrän nio! Nu kan jag omöjligen somna om igen. Men hunden är ju nöjd i alla fall. Vad gör man inte för sina djur? Leo kom hem vid elva igår efter badmintonen så jag har sovit alldeles för lite emot vad jag skulle behövt.

Var ju i alla fall på cirkelfys igår med Karin. Vidrigt pass men kommer nu bli en onsdagsrutin :) härligt!

Ska väll försöka få i mig frukost nu. Puss


Konkurs rea.

Jag och Karin fick tips av mamma att det var konkurs rea på Usports i Västerås. 30% på allt i butiken oavsett reapris eller ej. Så vi drog självfallet dit för att se om man kunde fynda något.
Och faktiskt jag hittade en hel del fynd. Har länge behövt ett par riktiga kängor till fjällvandringen bland annat. Jag hittade ett par skor som kostade typ 1398kr på rea, men så fick jag ju 30% på dem. Fyndade även en gul cykeljacka, ett par envärmare, armvärmare, en blå löpartröja och ett tallrikskit till vandringen. 2036kr :) kan absolut inte klaga!

Fick även tag i ett par gröna tygskor på köp och sälj, Enköping.

Nu på. Kvällen drog vi och deltog på cirkelgymmet. Jaja nog om det. Nu ska jag snart sova :) är jättetrött.

Puss


2013 kommer bli bra

Ser fram emot 2013 faktiskt. Hittills har året varit jättebra! Halvvasan var över förväntan. Nu ser jag fram emot London nästa vecka, fjällvandring i maj, halvvättern, halvvansbro, cykelsemester på Gotland och alla lopp jag ska springa.

Sen såklart försöka ta vara på mina vänner och umgås så mycket jag kan med dem. Det blir ju inte alltid så ofta när man jobbar varannan helg. Men jag försöker alltid ta tid till att umgås regelbundet med mina vänner. Jag har tappat så många människor genom åren av olika anledningar. Man måste verkligen ta vara på sina vänner och visa uppskattning. Man kan inte alltid bara ta för givet att de ska finnas där för en i vått och torrt om man inte ger något tillbaka!
Jag hoppas att ingen tar mig för givet, fast jag har ju i och för sig blivit lurad och utnyttjad förut. Men jag försöker alltid att se det bästa i alla. Kanske kan vara naivt av mig men på den vägen har jag lärt känna många fina människor.

Jag sitter och drömmer mig bort och önskar att jag bara kunde resa bort någon fjärran stans. Har flera bekanta som antingen varit till taihland och red runt länderna runt där eller åkt till Australien, nya Zeeland, USA, Kina osv. Grymt avundsjuk! Önskar att jag vann typ 100 tusen så att jag också kunde ha råd att göra resan i mitt liv!

Men drömma kan man ju?

Puss


Bjudna på middag

Jobba 07.30-17 idag. Skulle egentligen vara med på crossen ikväll på friskis klockan sex. Men Leo smsade mig och fråga om jag ville följa med till Ida och Ante och äta mat. Det ville jag såklart. Alltid trevligt att åka dit samt bli bjuden på mat är aldrig fel :)

De bjöd på denna maten på bilden. Har glömt vad den hette men var som en lyxigare pyttipanna :) riktigt gott faktiskt. Dock fick jag grym matkoma. Men det var det värt :)

Ledig i morgon. Ska bli grymt skönt!!

Puss


Nedräkningen har börjat.

På onsdag nästa vecka drar vi iväg till London jag och Denise! Det ska bli så himla trevligt. Saknar verkligen min kära syster yster. Ser fram emot att bo på fint hotell och att få shoppa lite. Även att få springa i London. :) ska ju ta med mig mina träningskläder till England.

Ska jobba lite extra i morgon 7.30-17 istället för 8-15. Det är jour och det blir ju lite extra betalt också. Inte mycket men lite.

Nu kom jag av mig om England. Jag längtar otroligt mycket tills vi åker. Även om jag alltid tycker det är sjukt jobbigt att åka ifrån min sambo och mina djur. Men det brukar gå bra :)

Nu ska jag sova så att jag orkar :) puss


Måndag vecka 11

Det är ny vecka igen. Måndag åter igen.
Började dagen med jobb 7-10. Detta pass har jag en gång i månaden. Efter jobbet tog jag en löprunda på 8,2km. Tog mig 48:46minuter och det kändes helt okej med tanke på att jag inte sprungit så mycket på länge. Har tänkt att jag ska springa åtminstone 1 gång i veckan nu. Gärna 2 gånger om jag får till det.

Det är verkligen toppenväder ute. Man ska absolut inte klaga även om det är ganska kallt ute. Men solen har faktiskt börja värma en hel del. Så otroligt härligt. Har i alla fall tagit en promenad med Karin också. Vi gick till skolparken och lät hundarna leka lite. Det är alltid så kul att se dem springa runt och leka.
 
Ikväll blir det gymmet tillsammans med Karin också. Man måste ju passa på och träna när man är frisk och kry.
Har ju faktiskt klarat mig undan förkylningar än så länge. Så jag tänker köra på med träning tills min kropp säger annat. Är ju så himla skönt att träna också. :)

Sen vill man ju komma i form till Vårruset i maj!
 
Jaja, nu har jag inte tid att sitta här. Ska börja med mat. Ska försöka slänga ihop någon köttgryta :)
 
Puss på er!
 
P.s böt till en ny design idag. Kände för lite förändring!
Finns massor med gratisdesigner på designadinblogg.se :)
 
 
Suttit och kollat på valpbilder på chippen idag. Åh lycka!
 

Söndagar i all ära

Igår hade vi lite tacomys med melodifestivalen tillsammans med Karin och matte. Grymt trevligt. Vi käkade även morötter och gurka med dipp samt att jag gjorde smoothie till efterrätt :) synd att klaga!

Idag har vi varit i Fagersta på kalas hos pappa. Pappa fyller år idag och det måste ju självfallet firas. Han fick två teleskopgrillspett, ett eldstål och en jakt&fisketidning samt en påse vinnergummi :) I gengäld fick vi mat samt tårta :)

Nu på vägen hem käkade Leo och jag mat på la Stella i Fagersta. Kände mig lite smått nostalgisk. Tänk så många gånger man suttit där med vännerna och ätit mat och snackat skit. Saknar sånna tider ibland. Men glädjs verkligen åt de vänner som jag har idag. Det är fantastiska människor!

Ibland känner jag en viss saknad till de man hade omkring sig förr i världen. Men antar att de helt enkelt inte var menade att finnas i mitt liv eftersom de inte gör det längre. Allt tycks ha en slags mening?
Jaja nog om det!
:) har varit en bra dag i alla fall :)


Nya lärdomar och underbara vänner.

Fredagen bjöd på jobb i sedvanlig ordning. Denna gång fick jag stå en del i kundtjänsten vilket kändes väldigt roligt. Vill ju lära mig något nytt och kundtjänsten kräver ett ganska kvickt huvud och stresstålighet!
Fick lov att jobba över till 17.45 istället för 17.00 men det gjorde inte mig något. Klockan sex for jag, matte, Leo, Martin och Anna-Sara till Uppsala för att käka på Java som är en kinesisk restaurang. De har bufféer där som man kan välja mellan wook som man fick välja ihop själv av massa råvaror och sen wokade dem ihop det på plats :) de hade även en suhibuffe! Hade en riktigt trevlig stund med dessa fina människor :)

Alltid trevligt med en stund med vänner :)


Fantastisk dag

Torsdag i all ära. Var trött som bara den när klockan ringde 05.00. Men jag tog mig upp, åt min morgongröt och cyklade till jobbet. Men efter morgonkaffet kände jag mig som en helt ny människa. Hela dagen har faktiskt varit jättebra! Slutade jobba klockan ett, drog till Ica och hämtade ut mitt paket från fitness guru och tog sedan ut hunden på en helt underbar solskens promenad.

Kvart över tre mötte jag upp Karin för en löprunda på 6,7km! Grymt skönt! Helt perfekt löparväder och inte kände jag av skavsåret heller. Grymt nöjd!
Mitt nya proteinpulver var överraskande gott också. Mjölkchoklad smak. Funderar på att köpa hem en smak till bara för att kunna variera. För visst kan det väll bli för mycket choklad i ens värld också :)

Fick i alla fall pannkakor till middag idag. Inte det nyttigaste i världen men grymt gott! Älskar pannkakor och har alltid gjort :)

Nu ska jag kolla på lyxfällan innan jag sover. Håller på att buda på massa saker på tradera också. Kan liksom inte låta bli :)

Puss på er!


Ute dag, fika, sol, varmchoklad och hundbus

LLedig dag, har redan hunnit vara på gymmet. Sen drog jag hem, städade och donade hemma innan jag drog ned i tvättstugan och la i tvätt. Sedan möttes jag och karin ute på gräsplätten för en fika med lite varmchoklad och frukt medans våra vilddjur fick leka av sig lite! Vilket otroligt underbart väder det har varit idag. Tyvärr har jag varit tvungen att spendera största tiden hemma eftersom jag hade tvättstuga och så. Men jag har haft balkongdörren öppen när jag varit i lägenheten och det har varit riktigt skönt. Synd att det blåste lite bara! Ikväll blir det att simma i badhuset med Karin och Denise. Första gången jag någonsin ens är in i Enköpings badhus xD haha illa!
 
 
 
 

Måndag

Jaha då var min lediga måndag över. Klockan är snart tio och det är verkligen dags att sova. Borde egentligen lagt mig redan vid nio då jag ska upp kvart i sex i morgon. Men blev liksom inte så haha. Nåväl. Jag var ju på morgonjympan i morse och efter det blev det att gå en solskenspromenad med hunden. Riktigt härligt väder. Känns som att våren är påväg med stormsteg?

Blev i alla fall ett gympass på kvällen också tillsammans med Karin. Bara ben och rumpa denna gång! Tog i lite hårdare än jag hade tänkt mig men riktigt skönt att få trötta ut musklerna ordentligt. Blev både squats, deadlifts och mycket mer.

Nu på kvällen käkade jag keso med apelsinbitar i till kvällsmat. Mitt proteinpulver från fitnessguru har fortfarande inte kommit från posten i Uppsala!!! Hoppas det kommer senast på onsdag annars kommer jag bli tokig!

Nog om det. Nu ska jag sova. Jobbar 7-17 i morgon. Sedan blir det spring-cross på gymmet :)

Bjuder på lite motivation på vägen :)

Puss


God morgon

Klockan ringde 05.45. Morgongröten är intagen 06.45 går morgon passet på Friskis. Varför sova när man kan va vaken? :P


Söndagar i all ära.

Jobbhelgen är över. Vart tog tiden vägen? Tyckte jag nyss var uppe i Dalarna och åkte Halvvasan! Veckan har varit intensiv men otroligt händelserik. Men nu ska man varva ned och återgå till vardagen igen. Kanske försöka se till att få jobba lite extra inför Englandsresan den 20onde mars! Räknar ned dagarna tills jag och Denise far iväg. Bo på 4 stjärnigt hotell och dessutom träffa kära systra min <3 längtar massor!!

Nu ska jag ta och äta kött och potatis som min kära Karl spisat ihop!

Såg förresten Vasaloppsstarten i morse. Fick lite småångest eftersom jag sagt att jag ska åka öppetspår nästa år! Har jag tagit mig vatten över huvudet? Jaja den står med på min bucketlist tillsammans med alla de svenska klassikerna så jag måste ju göra dem nu när jag har chansen eller hur? ;)

Puss på er!

Ps dagens frukostar och dagen lunch idag på bild ;)


Bli vuxen

Tänka sig så fort tiden går. I oktober är jag 24 år gammal, sedan är det bara ett år kvar till tjugofem. När jag var var runt fjorton tyckte jag att 20 var JÄTTEGAMMALT. Det fanns knappt i min värld att man kunde bli så gammal så snart. Men tiden har en tendens att springa ifrån en snabbare än man inser själv. För snart 1 år sedan förlovade vi oss, och för snart 3 år sedan blev vi tillsammans. 
 
När jag var runt 16 år, flyttade jag till internatskola och kände mig jättevuxen. (Har nog alltid varit lite lillgammal i mig själv) Men idag när man om bara något år ska bli officiellt vuxen (25) så känner jag mig barnsligare och yngre än jag någonsin gjort. Kanske även lite stressad i mig själv? Kanske för att så många jag känner redan har både skaffat barn, pluggat, flyttat, jobba, osv. Själv har jag inga planer ännu på att skaffa barn, än mindre gifta mig. Jag vill inte plugga och jag trivs skamligt bra i våran lilla etta tillsammans med kissen, hunden och fiskarna. 
 
Nej jag är inte redo för att officiellt bli vuxen ännu. Så mycket på min bucketlist som jag skulle behövs bocka av först. Koncentrera mig på saken jag vill minns minnas tillbaka till om 10-20 år och känna att fan vad bra jag var där!
 
Det är konstigt att man alltid har så bråttom att växa upp när man är liten för att sen känna stress när man väl är där? Vad innebär det egentligen att bli vuxen? 
 
När jag precis fyllt arton trodde jag livet gick ut på att leka så mycket som möjligt, och med det menar jag umgås med vänner, åka på äventyr, festa och njuta av livet. Men ganska snabbt insåg jag att festa inte var direkt jätteroligt och vänner kommer ständigt och går. Vad är det egentligen då som består? Förr i världen var jag så grymt godtrogen. Jag släppte in alla i mitt liv. Ville se det bästa hos alla även fast jag blev utnyttjad, sviken och lämnad många gånger. Idag är jag lite mer reserverad. Har bara en liten skara nära människor som jag verkligen litar på. Andra är mer ytliga kontakter. 
 
Man lever som man lär som det brukar sägas. Jag funderar ofta på hur livet kunnat bli om man valt andra vägar i livet. Men mitt liv har kommit att bli otroligt bra trots några missöden i mitt liv tidigare.
 
Men nog om detta. Inlägget skulle kunna bli hur långt som helst. Ögonlocken är tunga och det är dags att sova. Puss 

Nu kan våren komma

Längtar till våren.
Jag vill ha vitsippor och tussilagos och ljummen värme och kunna vara utomhus utan att ha mössa på mig.
Jag längtar till påsken, för faktiskt så är den rätt mysig på något vis. Fast att påsk inte är något direkt speciellt.
Men faktiskt, måla ägg, påskgummor, träden som sakta börjar blomma, påskliljor, ja jag älskar det faktiskt. Nästan mer än jul eller midsommarafton!
 
Nu är ju Halvvasan över, och leo har åkt öppet spår. Så nu kan våren komma med storm! Det är dags att ta i tu med både cykelträning och löpträning om man ska få någon rätsida på saker och ting inför halvvättern och de kommande löparloppen :)
 
Jag ser fram emot 2013 faktiskt. Starten har varit riktigt bra än så länge så nu kan det ju bara bli bättre hoppas jag. Vill inte behöva hantera några jobbiga saker i år. Tack men nej tack. Bara bra saker nu okej? Tack så mycket på förhand haha :)
 
Nu måste jag dra till jobbet :)
 
PUSS
 
hittade denna gamla bild. Saknar att mitt hår var så långt och tjockt en gång i tiden. Baksidan med att färga och hålla på för mycket tyvärr :/
 

tängbo

Lite bilder från måndag kväll i tängbo. det var supervackert. solen försökte ta sig igenom dimman och pållarna njöt av att tugga på sin mat.
försökte ta kort på det med mammas digitalkamera men tycker inte alls att det gör verkligheten rättvisa.
Borde verkligen börja ta lite mer kort med min systemkamera. Det var alldeles för länge sedan jag använde den. Men känns inte som att enköping är så fotogenisk som Fagersta var. Eller så kanske är det jag som tappat min känsla för fotografering. Vad vet jag :)
 
Jag minns när fotografering var det bästa jag visste. Tillsammans med att skriva. Antar att man kanske helt enkelt tappar tiden och energin för en del saker med tiden. Eller har jag tappat förmågan kanske? Växt ifrån den helt enkelt.
Mycket funderingar. Men strunta i dem. Njut av dessa bilder istället :)
 
Puss