Gjutjärnsgryta

Japp idag köpte vi oss en gjutjärnsgryta från skeppshult. Vi har pratat förut om att köpa en sån gryta men de har varit så dyra. Nu hade vi tur och det var 50% rabatt på Coop på köksgrejer där bland annat dessa grytor ingick. Så vi slog till på en 3 liters med glaslock som kostat 698kr. Så det känns som att det var ett överkomligt pris!
Ville såklart inviga den idag så jag gjorde köttfärssås och spagetti! Det blev grymt gott.
Slängde även ihop en äppelpaj. Det som var annorlunda med denna mot den jag brukar göra var att istället för att sockra äpplena så hade jag på sirap och sen kanel. Sen hade jag i dinkelflingor istället för havregryn i smuldegen :)
Riktigt gott blev det! Dock lite ångest över att jag inte hann träna idag. Men jag och Karin ska ut och springa i morgon efter jobbet så jag får ta igen mig då. Sen kanske ta och träna på söndag när jag börjar sent :) den som lever får se!


Natti natti! Puss




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback