Danny min älskade

Älskade misse!
Jag har haft dig sen liten kattunge. Älskar dig massor <3


Snart äntligen söndag.

På söndag är det äntligen dags. Då tar vi hem vår lilla bebis. Eastflash Hey This is Me "Chippen".
Längtar massor! Så mycket förberedelser för att denna lilla pojke ska få komma hem till oss. Det känns nästan som att vi har planerat att skaffa barn fast det är en hund haha. Men det är otroligt mycket man måste tänka på och man måste alltid försöka ligga ett steg före. Men det kommer bli så otroligt underbart att skaffa en liten pälsboll tillsammans med Leo. Vi står båda på köpekontraktet så det är vår hund tillsammans. Känns bra eftersom det är vi båda som betalar för honom. Då känns det självklart att båda ska stå på kontraktet även om jag står som ägare på SKK.
 
Jag har många planer för Chippen. Massa saker som jag vill göra tillsammans med honom. Jag längtar massor till min födelsedag när vi tre ska åka till Skinnskatteberg och bo i kolarkoja.
Jag hoppas att Danny kommer komma bra överrens med vovven också, för då får han ju en kompis.
 
Det återstår att se.
Lite blandade bilder på vår lilla valp. Mest uppfödarens bilder från hemsidan (http://eastflash.se) och sen några jag tagit med mobilen vid första mötet :)
 

På denna bilden är Chippen till höger :)
 
PUSS

As long as you love me

 
 
We're under pressure,
Seven billion people in the world trying to fit in
Keep it together,
Smile on your face even though your heart is frowning
But hey now, you know, girl,
We both know it's a cruel world
But I will take my chances

As long as you love me
We could be starving, we could be homeless, we could be broke
As long as you love me
I'll be your platinum, I'll be your silver, I'll be your gold
As long as you love, love, love, love me (love me)
As long as you love, love, love, love me (love me)

I'll be your soldier,
Fighting every second of the day for your dreams, girl
I'll be your Hova
You can be my Destiny's Child on the scene girl
So don't stress, don't cry, we don't need no wings to fly
Just take my hand

As long as you love me
We could be starving, we could be homeless, we could be broke
As long as you love me
I'll be your platinum, I'll be your silver, I'll be your gold
As long as you love, love, love, love me (love me)
As long as you love, love, love, love me (love me)


Yo, B-I-G
I don't know if this makes sense, but you're my hallelujah
Give me a time and place, and I'll rendezvous, and I'll fly you to it,
I'll beat you there
Girl you know I got you
Us, trust...
A couple of things I can't spell without 'U'
Now we are on top of the world, 'cause that's just how we do
Used to tell me, "Sky's the limit", now the sky's our point of view (view)
Man now we stepping out like, "Whoa" (Oh God)
Cameras point and shoot (shoot)
Ask me what's my best side, I stand back and point at you
You, you the one that I argue with, I feel like I need a new girl to be bothered with,
But the grass ain't always greener on the other side,
It's green where you water it
So I know we got issues baby true true true
But I'd rather work on this with you
Than to go ahead and start with someone new
As long as you love me

As long as you love me (Love me yeah yeah yeah)
We could be starving, we could be homeless, we could be broke
As long as you love me
I'll be your platinum, I'll be your silver, I'll be your gold
As long as you love, love, love, love me
As long as you love, love, love, love me
As long as you love, love, love, love me (I'll be your silver, I'll be your gold)
As long as you love, love, love, love me
As long as you love, love, love, love me
As long as you love me

Romantiskt äventyr i Kolarkoja!

Ja detta fick ju Leo av mig i födelsedagspresent i April. Men har vi brukat det ännu?
Näää. Men nu har vi äntligen bokat denna upplevelse och det blir av på min födelsedag mellan den 6-7e oktober!
Det kommer nog bli otroligt mysigt. Speciellt då vi dessutom kommer ta med oss Chippen. Så det är nästan så vi har med oss hela familjen. Men jag tror inte kissen skulle uppskatta den vistelsen så han får stanna hemma och mysa i lägenheten istället eller ute på äventyr.
Jag hoppas att det är lika mysigt på bilderna och jag hoppas att vi har tur med vädret så att vi inte blir fast inne i kojan hela dagen/natten. Fast för mig gör det ingenting. För jag får ju spendera tid med min älskade. :)
 
Så här ser det ut. Visst ser det mysigt ut!
 




Blodomloppet!



Jaha, blodomloppet var i går.
Har lite blandade känslor från loppet. Både besviken och nöjd.
Bevisken för att jag inte fick den tid jag ville, och för att det var omöjligt att bryta sig loss i början, att jag spydde på slutet och att mitt knä kändes av efter tre kilometer.
Nöjd för att jag sprungit för något bra, för att jag sprungit i huvudtaget och för att jag tycker det är kul trots att jag inte fick den tid jag hade tänkt mig. Det kan ju inte gå bra varje gång.
Måste börja springa lite intervaller på kortdistans så man lär sig att springa snabbare. Då kommer jag nå min drömtid tillslut!
 
Vi får se hur det går på lördag på tjejmilen. Ska bara ha kul och faktiskt inte ha någon tid som mål denna gång :)
 
PUSS PÅ ER!

2,5 år tillsammans

 
2,5 år tillsammans.
Vart tar tiden vägen? Det känns som vi nyss blev tillsammans. Det känns som vi nyss börjat lära känna varandra. 2,5 år senare så är vi Sambos, förlovade, och snart har vi även en liten valp som springer omkring här hemma!
Om jag är lycklig? Ja det är jag verkligen!
Det finns ingen som kan få mig att må så bra, som denna människa. När jag är ledsen, så gör han mig glad på riktigt. När jag känner mig ensam, finns han där och fyller tomrummet och när jag känner mig osäker och rädd, finns han där som min stöttepelare.
2,5 år känns som en otroligt lång tid när man tänker på det i dagar och år. Men när jag tänker på vad vi hunnit göra tillsammans och vad vi kommer göra tillsammans så känns det som att vi knappt börjat undersöka livet tillsammans ännu.
 
Jag ser fram emot många, många år tillsammans med min fina pojkvän. Och jag ser fram emot många fler minnen att bygga tillsammans.
 
 

Ny vecka

Det är en ny vecka.
Idag har det verkligen varit kallt, som höst. Är sommaren redan slut?
Känns som att det knappt varit någon sommar alls i år? Men jag tänker inte klaga. För min semester var bra!
Sen är jag ju ett höstbarn, så jag borde ju älska höst?
Det gör jag, man jag tycker att vintern är ALLDELS för lååååång. Men visst, om det blir en bra vinter i år så kan man ju träna mycket skidor, och det vore toppen. Så man verkligen får träna inför Halvvasan!
 
Sitter och myser i min Luffys (one piece kopia) och njuter med nyduschat hår :)
Ska kolla Robinson, eller jag håller på att kolla på Robinson :)
 
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram
 
Bjuder på en höstig bild från när jag dessutom var blond :) Känns som många hundra år sen haha :)
 

Old friendships

 
Visst är det konstigt att det kan gå hur lång tid som helst innan man pratar och träffar en person, men sen när man väl ses så känns det som att det inte var längre än igår?
Emelie är en av mina absolut äldsta vänner, och hennes vänskap har alltid betytt mycket för mig. Även om vi mer eller mindre slutade prata med varandra en period, så blir jag ändå väldigt glad när vi väl hörs!
Men kanske är det så att vissa vänner kan man helt enkelt vara ifrån men ändå känna att man har?
Vi har i alla fall gjort en hel del knäppa saker genom åren. Saker som jag förmodligen aldrig kommer glömma!
Tiden på grundskolan-högstadiet var den tid som jag verkligen hade absolut roligast i livet.
Men sen ska jag inte sitta och säga att gymnasiet och senare inte varit kul. För det var det, och jag utvecklades otroligt mycket under gymnasietiden. Men det finns nog ingen period i mitt liv som jag haft så fantastiska människor omkring mig och gjort så grymt mycket roliga och minnesvärda saker som under grundskolan-högstadieperioden. Men kanske har det att göra med att man var yngre då? Det var okej att göra konstiga saker för man var ju liten, det växer man ifrån med tiden?
 
Även fast man är "vuxen" nu så känner jag mig fortfarande som ett barn ibland. Jag tycker det är kul att hitta på knäppa saker och jag skämms inte direkt över det heller.
Jag har alltid varit lite udda som människa, men jag kan i alla fall stå för de allra flesta saker jag gör. Visst alla gör misstag! Ingen är perfekt! Kom ihåg det!
 
Precis som min och Emelies vänskap, den har inte alltid varit perfekt, och vi har haft våra stunder. Men det verkar som att vi mer eller mindre alltid kommer vara vänner!
 
Inte mig emot :)
 
Kram
 
 
 

Lugn kväll

Ganska lugn kväll på jobbet idag. Kan inte fatta att klockan redan är över åtta!!
Började jobba 12. Självklart satte jag direkt igång med att jobba som bara den! Och helt plötsligt var klockan fem på eftermiddagen! Haha kom då på att det kanske var dags att rasta lite :)

Efter rasten har jag Frontat, Frontat och åter Frontat i butiken! Tiden har bara rusat iväg! Förbrukar min sista rast nu och ska sen städa i pantrummet inför i morgon innan jag fortsätter Fronta tills det är dags för lite kvällsrutiner innan stängning :)

Slängde ut några störiga barn ut butiken idag. De skötte sig inte trots upprepade tillsägelser och de andra kunderna blev störda. Så jag körde ut dem i spöregnet. De fick skylla sig själva denna gång! Hoppa regnet var skönt Höhö.

Nej mejerikylen kallar innan pantrummet! Puss hej!


Can you see the real me?

 
 
Blickar säger mer än tusen ord.
Ögonen är fönstret till en människas själ.
 
Med blicken kan vi berätta en hel historia. Utan att yttra ett enda ord.
Ögon är det vackraste jag vet, och det första som jag ser på hos en person.
Man kan se om vänlighet och ärlighet finns i en person via dess ögon.
 
Det första jag föll för hos Leo, var hans snälla ögon. Via dem kunde man se vilken fantastisk människa han är.
 
Vad ser du efter först hos en människa?
 

På onsdag är det dags igen!

 
Ja visst. På onsdag är det dags igen. Sist var det ju VasaStafetten. Nu blir det Blodomloppet i Västerås och på Lördag blir det Tjejmilen.
Trodde förresten av någon anledning att det var måndag idag. Knäppt va? Men kanske är det för att jag jobbar idag som jag trodde att det var måndag. Vad vet jag.
Sitter och lyssnar på lite härlig musik och njuter. Ska snart käka lite tacosrester innan jag pyser iväg. Hoppas inte att det pissar ned ute bara. Så trist att cykla i regn!
 
Bilden är ifrån Parloppet i Stockholm!
Puss

I wish I was that strong

 
 
You've got the words to change a nation
but you're biting your tongue
You've spent a life time stuck in silence
afraid you'll say something wrong
If no one ever hears it how we gonna learn your song?
So come, on come on
Come on, come on
You've got a heart as loud as lions
So why let your voice be tamed?
Baby we're a little different
there's no need to be ashamed
You've got the light to fight the shadows
so stop hiding it away
Come on, Come on
 
 
 

Helgen

Fredagen, ja vad hände då?
Jo vi åkte till Västerås för att köpa en hundbädd till Chippen. Men istället hamnade vi inne i stan och klippte oss samt käkade på Jensens Bofhouse! Riktigt mysigt! Blev ingen hundbädd men vi tänkte att Chippen kommer ju inte förrän om 1 vecka så vi har lite tid på oss!
 
Lördagen bjöd på en hel del händelser! Riktigt bra dag.
Började med att jag fick veta att det skulle vara marknad på Rocklunda. Så vi ringde Leos föräldrar och talade om att vi skulle åka till Västerås. De har länge velat kolla in Ikea men aldrig kommit iväg så vi tänkte att vi kunde ta två flugor i en smäll.
Så vi åkte själva till Västerås för att gå in på Arkens zoo på Hälla. Där blev det faktiskt en hundbädd till Chippen :) vi hade sån tur att de hade ett erbjudande så att vi fick den billigare!
Sen drog vi in till Rocklunda, där mötte vi först min mamma som också var i Västerås, och senare möttes vi upp med Leos mamma och pappa.
Vi spenderade någon timme på marknaden innan vi drog till Ikea och käkade och sen spenderade ytterligare lite tid på att kolla in Ikea m.m
 
Efter det skilldes vi åt olika håll och jag och Leo drog till Hälla igen för att köpa akvarie växter och lite nya neontetror. Tyvärr dog två på en gång :/ men det är ju sånt som händer ibland! Vi har i alla fal 8 kvar!
 
På kvällen drog vi till Hälla IGEN men då var det för att kolla in sista hälla-bilträff. :) Träffade bland annat Wikström som var otroligt länge sen jag såg. Riktigt trevligt. Visst är det fascinerande att det kan gå så lång tid innan man träffar en vän, för att när man sen ses så känns det som att det var igår?
Får i alla fall hoppas att det inte dröjer lika lång tid igen till nästa gång :)
 
Idag ska jag jobba 12-22.15 så det blir en lång arbetsdag. Leo har farit till Tängbo och det är väll lika bra :) Annars blir han så rastlös pojken :)
 
Puss på er !
 
 

True story



You've got the words to change a nation
but you're biting your tongue
You've spent a life time stuck in silence
afraid you'll say something wrong
If no one ever hears it how we gonna learn your song?
So come, on come on
Come on, come on
You've got a heart as loud as lions
So why let your voice be tamed?
Baby we're a little different
there's no need to be ashamed
You've got the light to fight the shadows
so stop hiding it away
Come on, Come on

I wanna sing, I wanna shout
I wanna scream till the words dry out
so put it in all of the papers,
i'm not afraid
they can read all about it
read all about it oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh

At night we're waking up the neighbours
while we sing away the blues
making sure that we remember yeah
cause we all matter too
if the truth has been forbidden
then we're breaking all the rules
so come on, come on
come on, come on,
lets get the tv and the radio
to play our tune again
its 'bout time we got some airplay of our version of events
there's no need to be afraid
i will sing with you my friend
Come on, come on

I wanna sing, I wanna shout
I wanna scream till the words dry out
so put it in all of the papers,
i'm not afraid
they can read all about it
read all about it oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh

Yeah we're all wonderful, wonderful people
so when did we all get so fearful?
Now we're finally finding our voices
so take a chance, come help me sing this
Yeah we're all wonderful, wonderful people
so when did we all get so fearful?
and now we're finally finding our voices
so take a chance, come help me sing this

I wanna sing, I wanna shout
I wanna scream till the words dry out
so put it in all of the papers,
i'm not afraid
they can read all about it
read all about it oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh
oh-oh-oh

I wanna sing, I wanna shout
I wanna scream till the words dry out
so put it in all of the papers,
i'm not afraid
they can read all about it
read all about it oh


Regnig dag

Det är en regnig dag. Men visst kan det vara mysigt ibland med regn? Jag tycker om att ligga i soffan eller sängen och höra regnet smattra mot rutan. Så länge jag är inomhus och inte utomhus. Fast visst störs jag inte av att vara ute i regnet alla gånger heller.
Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder? Eller hur var det nu?
Det klagas mycket över att det regnar mest hela somrarna här i Sverige. Men tänk att det finns länder där de nästan aldrig regnar?
Nej regn är inte så farligt när man tänker efter. Jag har många bra minnen från regniga stunder. Mysiga hemmakvällar, tävlingar, träningar, camping och fiske turer osv.

Regn är inte så farligt när det väl änker efter!
 

Vart jag än går

 
Lägg din hand mot min kind och visa mig vägen.
Kommer du ihåg den?
Det känns så skönt och komma hem.
För när du ser mig, blir du lycklig
Om du känner dig ensam, öppna dig då.
Dela med dig av känslan, jag kan nog förstå.
Om ditt hjärta slår, kommer jag vara med dig vännen vart du än går.
Om ditt hjärta slår, kommer jag känna av din själ vart jag än går.
Vart jag än går, vart du än går.
du vilar här på mitt bröst.
För mig är du livet, men jag tar dig för givet.
Förlåt jag kan vara dum.
När du i stillheten tätnar.
Men jag hör dig.
Om ditt hjärta slår, kommer jag vara med dig vännen vart du än går
Om ditt hjärta slår, kommer jag känna av din själ vart jag än går
Spela vår låt nu, ta mig med storm.
Kan vi inte dansa som förr, hela natten lång
Bli nu ett med mig darling.
Jag vet att vi kan.
Men sen vill jag hålla din hand.
Om ditt hjärta slår, kommer jag vara med dig vännen vart du än går
Om ditt hjärta slår, kommer jag känna av din själ vart jag än går.
Om ditt hjärta slår, kommer jag vara med dig vännen vart du än går
Om ditt hjärta slår, kommer jag känna av din själ vart jag än går.
 
 
 

Gav blod igår!

Jag är ju som sagt blodgivare. Så igår var jag till blodcentralen och gav lite blod i sedvanlig ordning.
Tycker att det är viktigt att bidra med blod om man får! Jag vet att det är många där ute som inte ger blod för att de är spruträdda! Jag är livrädd för allt vad sjukhus heter. Men trots det så tvingar jag mig själv att gå dit och bidra med mitt blod eftersom jag vet att det räddar liv!

Tänk om en själv skulle behöva blodtransfusion eller liknande, så finns det inget blod för att det finns för lite blodgivare?

Om jag kan rädda minst ett liv genom att ge bort 4,5dl blod åt gången så är jag mer än villig att göra det! Jag tycker det är skillnad om man inte får ge blod för att man kanske inte har tillräckligt med högt järnvärde eller något annat som gör att man blir nekad att ge blod.

Men kan man, och får man, så tycker jag att alla ska ställa upp! Det är en sån lite gest som är så otroligt viktig!

Vill ni läsa mer om blodgivning gå in på http://geblod.nu


The pain is worth it!

 
 
Fastän hjärtat dunkar så hårt att du tror det ska explodera. Trots att du har blodsmak i munnen och att du tänker att du ska ge upp tusentals gånger eller fast att kroppen gör ont, så är det värt det!
Glädjen när du kommer i mål. Den glömmer man inte i första gången
 
Stoltheten när man klarat en kilometer längre. Eller slagit en ny tid. Muskler som byggs, konditionen som förbättras. Trots att det är jobbigt så är det så kul. Att utmana sig själv är berusande!
Det är jobbigt i början, det är alltid jobbigt att börja, och ännu jobbigare att fortsätta. Men när man ser resultat så blir man sporrad att fortsätta.
Träning är fantastiskt!
 
 

Tisdag

Jag är ledig idag.
Men har ändå massa saker planerade.
Vaknade som vanligt supertidigt. Så det kändes som att jag lika gärna kunde gå upp. Varför kan man inte sova länge på morgonen längre? När man var liten så kunde man alltid sova till en elva-tolv. Men nu för tiden går jag alltid upp senast klockan nio.
Är väll något som växer fram med åldern kanske. Man vill inte slösa bort hela dagen på att sova. Finns ju så mycket annat man kan göra när man faktiskt inte jobbar för en gångs skull :) eller hur?

Jaja, snart diska upp här. Så det ser lite beboeligt ut. Nu låter det som att vi bor i värsta svinstisan och så är det verkligen inte :) är lite disk kvar från igår bara haha :)

PUSS på er !

Tankspridda jag!

Gått och sagt hela tiden att det är vecka 37 vi ska hämta hem valpen. Men det stämmer inte!
Det är ju faktiskt vecka 36 :)
Bara bra det för då behöver man inte vänta lika länge :D jippie!!

Det stämmer i alla fall att vi ska skriva papperna i morgon samt betala handpenning :)

Denna arbetsdag har förresten gått förvånansvärt fort! Började klockan sju och slutar klockan fem och klockan är redan halv tre ?? Vart tar tiden vägen?

Ledig i morgon så det blir sovmorgon i morgon och sen dra till blodcentralen för att ge blod! Sen ska jag och Jessica spela minigolf på Ena-vallen :) blir nog skoj!

Jessica följer även med till uppfödaren ikväll när vi ska skriva på papper :) blir nog en bra dag :)

Puss på er!

Ps. Ni får en mysbild på Danny eftersom jag pratat så mycket hund på senaste tiden. Älskade misse <3


Shopping och Fagersta-tur

Började gårdagen dagen med en tur till Västerås för att köpa lite saker till valpen. :)
Man vill ju vara lite förberedd inför Chippens hemkomst vecka 37 :)
Så vi besökte både djurmagazinet och arkens zoo.

Efter det åkte vi till Fagersta för att hälsa på pappa och Yvonne :) vi fikade först och tvättade sen bilen. Pappa frågade då om vi ville ha Emmas gamla hundbur. Och det ville vi ju väldigt gärna, och som tur var så passade den i bilen :) så nu har vi fixat hundbur, fattas bara en bädd så har vi nog täckt det mesta :)
Vi åt även mat hos dem :)

På tisdag åker vi och betalar handpenning och skriver papper :)
Lycka!


Vad jag älskar med träning

Jag är ingen gym-människa. Men jag försöker köra lite styrketräning ibland. Däremot är jag definitivt en konditionsmänniska. Jag har kommit att älska både löpning, cykling och skidor. De är jävligt jobbigt att träna, men man är alltid så jävla stolt efteråt!
Speciellt efter man avslutat ett lopp! Man kan vara så jäkla trött under loppet. Man kan tänka tusentals gånger att man ska ge upp. Ibland kan jag till och med spy. Men när loppet väl är över och det gått bra, den glädjen går inte ens att beskriva. Den kan man leva på ett tag, och den känslan sporrar en till att vilja göra det igen, igen och igen. Jag får en kick, det blir som en drog på något vis.

Nästa lopp är Blodomloppet i Västerås. Sen blir det tjejmilen och sist Lidingö-tjejlopp. När jag genomfört Lidingö-tjejlopp så är tjejklassikern slut :( men kommer göra riktiga klassikern 2014.
Nästa år blir ett träningsår, mest vara med på de lopp jag känner för att testa. Samt ta hand om valpen :)

Nu är vi påväg mot Västerås för att kolla på grejer till valpen :)

Puss på er!


Vasastafetten

Ja visst nu är den avklarad :)
135e placering utav 480 lag. Det är inte så dåligt pinkat tycker jag :) alla var verkligen superduktiga på att springa! Så jag var supernervös när jag skulle springa finalsträckan på 9,3kilometer. Man ville ju göra bra ifrån sig liksom.

Grymt jobbigt men det var kul att springa upploppet när folk tjoade och mina lagkamrater sprang bakom mig in i mål. Gav extra energi och ork till att ge den där sista kraften och spurten. Sprang på 50 minuter och det är jag väldigt nöjd med :)

Man är helt slut nu måste jag säga. Men det är det värt. Det har varit en nervös men rolig dag. Man gick upp klockan fem i morse, gick och väntade hela dagen på sin tur, och när det äntligen var dags ville man ju inte göra sig själv besviken. Eller någon annan heller för den delen.

En mycket bra dag med andra ord :)

Stafettvasan i morgon

Japp i morgon är det äntligen dags för Stafettvasan. Ser fram emot det massor faktiskt :) Kommer nog bli kul!

Idag har jag tvättat och tvättat och tvättat lite till. Vi hade grymt mycket tvätt eftersom jag inte hunnit tvätta på evigheter :O
Jaja, ska göra lite lunch nu också så man får någon mat i magen!

Puss på er!

Leo

 
 

I miss you.

 
 
Jag vet att djur kommer och går i livet. Många anser dem  endast vara husdjur men många andra som vänner. Jag hör definitivt till de som ser sina husdjur som mer än bara ett husdjur eller arbetsredskap. Oavsett om det varit en kanin, en katt, en hund, en hamster eller vad som helst. Man skapar ett band med dessa fantastiska varelser. På en nivå som man inte kan skapa med någon annan människa. Man talar inte alltid samma kroppsspråk och ofta kan man missförstå varann. Men ens husdjur lämnar en inte för att man är arg eller ledsen. De dömmer dig inte efter ditt utseende eller för att du inte är den populäraste personen. De älskar en om du älskar dem tillbaka. Villkorslöst.
 
Det är därför det gör så fruktansvärt ont när vi måste se dem gå. Vi saknar dem, alltid. Vi minns dem, alltid. Om än svagare och svagare med tiden. Men de finns alltid i våra hjärtan. De lämnar spår, som ingenting, inte ens tiden kan sudda ut.
Alla djur som jag haft under mina år har jag älskat och försökt ge min allra bästa vård. För de förtjänar dem. De väljer inte sina ägare. Så det är vår skyldighet att se till att de får de bästa förutsättningarna i livet.
 
Djur är fantastiska ♥♥

I just love you


i mitt huvud.

(yes så som många andra bilder så har jag lånat denna från google.)
 
Ibland känner jag mig som världens lyckligaste person, ibland gör jag det inte. Men det är väll rätt vanligt bland oss ungdomar? Att vi ena sekunden kan vara världens gladaste och lyckligaste människor för att andra sekunden vara nedstämda och deppiga. Livet är en resa som vi måste ta oss fram med vacklande osäkra steg. Vi lär oss av våra misstag och vi blir mer erfarna med tiden. Vi vill så mycket för att vi har så mycket att ge. Vi är unga, med massor av energi och lust. Jag är passionerad, engagerad och nyfiken, och framför allt så har jag energi. Massor utav den dessutom.
 
Jag är en drömmare, en tänkare, jag fantiserar ständigt och är en hopplös romantiker. Jag älskar villkorslöst, jag är vild i själen, älskar frihet, men också närhet, värme och gemenskap.
 
Finns inget som helst vettigt med denna inlägg. Men saker pyr liksom ur mig. Saknar tiden då jag hade ro att skriva. Brukade skriva noveller, förstår inte ens själv hur jag kunde skapa dessa fantastiska historier. De liksom bara skapades av mina fingrar.
Att skriva var psykologiskt på något vis, oavsett om man var ledsen, glad eller arg.
 
Älskar denna bild förresten. Är så skön. Älskar Tumblr. Finns så många fantastiska och inspirerande bilder där. Folk är så kreativa.
 
All respekt till er!
 
 

Svammel och sånt där...

 
Jag försöker samla mina tankar till ett vettigt inlägg. Det känns som att det finns så mycket som behöver luftas i mitt inre att det skulle kunna bli en hel jävla roman. Men sen ska man ju inte prata om vad som bekymrar en, för då tjatar man bara eller söker uppmärksamhet har jag hört. Men om man inte har någon att prata med, vart vänder man sig då? Vännerna är borta sedan länge. Det finns ingen att prata med längre. Ingen som hör av sig till mig bara för att kolla läget. Ingen sån där nära vän i alla fall. Bara ytliga kontakter. Hur kunde livet bli så här? Jag känner mig fattig, utblottad, ensam. Trots att jag har pengar. Men pengar har väll aldrig någonsin kunnat göra en lycklig på riktigt?
 
Ett tag trodde jag att kärlek skulle vara tillräckligt. Men de är det inte. Det känns i varje milimeter av min kropp att något fattas. De där som jag brukade skratta med, hitta på knäppa saker med eller bara hänga med för att det kändes rätt. De som man kunde gråta inför men som man också ibland behövde trösta utan att det kändes jobbigt. Jag har hört att Ensam är stark. Men det känns som ett otroligt korkat påstående. Eller som något ensamma människor håller fast vid för att det inte ska kännas lika jobbigt. JAG är inte stark när jag är ensam. Även om jag fått lov att klara mig på egen hand många gånger. Men jag mår bäst när jag har vänner omkring mig. Hellre en liten skara nära vänner än en stor skara ytliga.
 
Ibland saknar jag verkligen min familj, speciellt min syster. Men vi är alla så splittrade. 9,5 mil bara hem till mamma och pappa. Ännu mer till min bror som bor i Borås nu mer, och min Syster (som jag saknar ständigt), henne är det länder och hav emellan. Jag önskar ibland att jag bara kunde släppa allt och fara dit. Där borta lever vi i en annan värld. Det finns ingen människa som kan förstå mig som min lillasyster kan. Ingen.

Jag är en rastlös människa i kropp och själ. Jag söker ständigt efter någonting. Någonting som ska ge mig ro i sinnet. Något som kan få mig att känna mig viktig. Betydelsefull. (nej jag vill inte bli känd, jag vill bara känna att jag betyder något). Jag vet att jag betyder något för många människor, det är inte vad jag menar. Eller egentligen så vet jag inte vad jag menar. Jag vet bara att jag saknar något, ständigt. Jag är ständigt på jakt. En dag kanske jag finner det. Eller så är jag helt enkelt bara en sökande varelse.
 

Jag saknar i alla fall mina vänner. Varför hör ni inte av er till mig längre? Förstår ni inte att jag saknar er? Att jag känner mig ensam här borta? 

Mycket på gång :)

Hallå där!
Jag vet att jag inte har uppdaterat på länge! Men det har varit så otroligt mycket saker på gång nu ett tag.
Jag och Leo har talat länge om att skaffa vovve. Men det har aldrig riktigt hamnat på någon seriös nivå. Men för ett tag sen kom det upp igen, jag går ju snart ned i timmar igen och det kändes verkligen som att vi har tid för en hund, om vi har honom inskolad på dagis 2 dagar i veckan.
Vi har kollat runt på massor med olika raser, men tillslut så fastnade vi för Shetland Sheepdog. Jag kollade runt efter en lämlig uppfödare och hade faktiskt sån tur att det fanns en uppfödare utanför Enköping! Vilken lycka, hon hade dessutom en valp som var 3 månader som inte fått något nytt hem.
 
Vi åkte därför i Söndags och kollade på honom. Han var så himla fin!! Enda "felet" han hade var att han nog kommer bli någon centimeter än standard mankhöjden och därför kanske kommer falla på det i utställning. Men istället så skulle han passa desto bättre på Agility! För mig spelar det dock ingen roll. Det är kul att ställa ut, men jag är inte ute efter att vinna :) och låter roligare med Agility faktiskt.
 
Här är några bilder på pluttisen. Hans kennelnamn är Eastflash Hey this is me. Men han kallas för Chippen och kommer alltså få heta det utav oss också :)
 
Puss på er!
 

Real and true

I won't let it go!
Cause what you see is real and true
You can't take that away from me
No matter what you do
You can't take that away from me
Won't let it slip away
Witnessed too much to me
Cause what you see is real and true


Lördag

Ge.mig.energi.
Ge.mig.motivation.
Låt.tiden.gå.lite.fortare.
Låt.det.bli.torsdag.snart.
Jag.är.så.jäkla.trött.
Blä.


Visst finns det mycket grejer på lagret förresten? Händer typ aldrig att det är så här tomt!
Äntligen rast. Fast blir bara trött av rast. Kanske hoppa den och jobba istället.


just saying..


Det finns bara en person...

...som aldrig någonsin på riktigt kommer lämna mig. Oavsett hur ensam jag känner mig, oavsett hur många vänner som kommer och går. Så finns det alltid en person som ALLTID kommer finnas där. I vått och torrt.
Älskade syster. Oavsett hur många mil, hur många länder, hur mycket hav som än skiljer oss åt, så kan jag alltid lita på att du finns där. När andra slutar höra av sig, när andra inte längre vill ses. Så finns du där, ett knapptryck bort.
 
En gång i tiden kände jag mig som den rikaste människan på jorden. För jag hade så många otroligt fina vänner som alltid skulle finnas där för en. Vart är ni nu? Jag är trött på att vara den som alltid ska höra av sig. Så många gånger som jag funnits där för er, satt ert välmående framför mitt eget. Självklart har ni fått mig att må bra också, ni har betytt allt för mig. Men nu orkar jag inte vara den som sträcker ut sin hand om och om igen utan att få något tillbaka. Det känns meningslöst, tidskrävande. Onödigt.
 
Jag saknar gamla tider, otroligt mycket. De där tiderna när vi hade så jäkla kul, allihop. När jag kunde säga att jag hade så många fina vänner. Jag saknar den tiden då jag kunde säga att jag kunde gå genom eld för er.
Men samtidigt vill jag inte gå tillbaka till det som en gång var, för på den tiden hade jag inte min fantastiska pojkvän. Han som gav mig ny flamma och inre glöd. Han som inspirerar mig och som gör mig lycklig.
Han som kan få mig att le, fastän att jag mår så himla dåligt, fastän att jag känner mig så himla ensam. Med honom så VET jag att jag inte är ensam. Fastän att alla tidigare vänner går.
 
Vänner kommer och går, men kärlek den kommer alltid bestå.
oavsett vad för typ av kärlek.
 
 

God natt


Nattinlägg.

Ibland kan jag känna mig så vilsen. Finns så mycket jag skulle vilja göra här i världen. Finns så mycket människor där ute som förändrar världen, Som gör något viktigt. Men vem är jag om inte en obetydlig flicka som spenderar sina dagar med att jobba på Coop och drömmer sig bort.

Vad kan jag göra för att lämna spår i världen? Jag vill inte vara osynlig. Jag vill inte dö med vetskapen att jag aldrig gjorde något som betyder.
Jag har så mycket att ge, men jag är vilsen och behöver vägledning.

Jag är ingen speciell människa. Jag har inga speciella talanger som kan inspirera människor eller rädda liv, miljö, osv. Jag är bara jag. Elin Larsson, butiksmedarbetare på Coop.
Inspirerande? Nej jag vet.

Jag vill hitta mitt kall i livet. Men hur mycket jag söker, så tycks jag aldrig finna det jag vill. Varför är livet så svårt?

Jag önskar mig lite inspiration själv tror jag. Eller jag vet inte?

Jag kan dö i morgon, vad lämnar jag då efter mig till världen förutom sorg? Ingenting!


Jobb jobb jobb

Dåligt med uppdateringar. Men så blir det när jag bara jobbar en massa. Kan inte direkt påstå att jag har något intressant att skriva om dagarna heller. Eftersom jag jobbar så mycket. Fast i onsdags så sprang jag min första 20km runda tillsammans med Leo och Ida i Rotebro :) riktigt stolt över mig själv!

Är sjukt trött. Idag jobbade jag 14-22.15 och i morgon jobbar jag 12-22.15. Jobbar btw ända till torsdag nästa vecka! Men jag är inte bitter :)

Puss på er!


Tröööööött

Uj uj vad trött jag är! Fyfan säger jag bara. Tycker jag jämnt mig trött under en längre tid. De är verkligen superjobbigt. Jag orkar knappt träna, eller fixa och dona hemma, ännu mindre laga mat eller liknande. Förstår att det beror på att jag jobbar mycket. Men är väll knappast första människan som jobbar mycket? Kanske börjar bli förkyld? Inte lätt! Måste hålla mig på topp till stafettvasan i alla fall. Ser verkligen fram emot stafettvasan! Så då kan man ju liksom inte vara sjuk!! Aja här kan jag inte sitta och klaga över min trötthet. Har ju två och en halv timme kvar tills jag slutar! Puss och hej!


Mycket jobb väntar

Jo visst. Mycket jobb väntar framför mig. Ska jobba till torsdag nästa vecka och det är både varumottagningar och jourkvällar som väntar. Vilket innebär antingen onormalt tidiga morgnar eller långa och sena dagar. Ack.. Men bara att gilla läget. Nästa helg är det ju nämligen dags för StafettVasan :) ska bli superkul verkligen :) är alltid roligt att delta i lopp. Det är dem som motiverar mig till att träna. Så man orkar ge allt sen på loppen! Ser fram emot höstens alla lopp som kommer nu. StafettVasan, blodomloppet, tjejmilen, Lidingö-tjejlopp och så. Jag älskar att träna! Fast denna vecka hinner jag inte träna så mycket på grund av massa jobb. Men jag hoppas att det lugnar ned sig snart så man kan komma igång igen sen :) Puss på er!


Ledig dag

Det känns som evigheter sen jag var ledig Sist! Så idag har jag faktiskt en ledig dag innan jag kommer jobba 10 dagar i sträck! Kommer bli riktigt tufft men man måste ju kämpa! Pengar måste man liksom ha :) Idag ska jag umgås med Jessie. Vi ska åka till Västerås och kika in på Djuraffären :) vill kika på lite olika grejer. Bland annat behöver vi sjunkfoder till våra fiskar. Sen ska jag kika på lite annat. Blir nog skojigt :) Men först ska jag käka spagetti och köttfärssås till lunch :) muuums :) Sprang förresten en mil igår! Var jobbigt men skönt :) ikväll ska jag till Friskis och Svettis :) Puss


Bloggsvammel

Önskar att livet bara kunde falla på plats! Att allt det där som man vill bara kunde slå in och att man inte behövde kriga så väldans för att nå dit. Alla mål, alla drömmar och allt det där man trånar efter, varför kan de inte bara uppstå? Jag önskar att livet kunde vara enkelt någon gång, så att man inte behövde känna avundsjuka mot saker som andra har. Men är det kanske just det omöjliga som driver oss? Det faktum att vissa saker inte är en självklar rättighet? Att inte alla kan få det som de önskar mest? Så mycket jag trånar efter (som nödvändigtvis inte behöver vara materiella ting). Jag saknar saker i livet även om jag har mycket mer än jag någonsin kunnat tro. Förut brukade jag tänka att jag inte förtjänade saker. Jag förtjänade inte ekonomisk trygghet, lycka eller kärlek. Jag förtjänade inte de där nya skorna som jag så gärna ville köpa, eller den nya mobilen eller det där dyrare brödet i bröddisken. Jag brukade tro att om man hade socialbidrag så var man en parasit som levde på skattebetalare. (för det var vad jag fått höra om soc-fall) Men det stämmer ju förstås inte, och med tiden har jag insett att jag förtjänar så otroligt mycket! Men varför måste livet jämt göra saker så svårt? Det jag mest av allt önskar mig, och önskat mig i flera år känns så omöjligt, så svårt, så krävande, så långt bort? Livet är hårt. Bloggsvammel. Puss


Fredagen bjöd på bio!

Igår var vi till ida och Ante och käkade lite mat! Sen drog vi vidare till kista och kollade på nya batman filmen som jag velat se hur länge som helst :) Grymt bra film! Slutade dock inte förrän halv tolv! Var hemma efter tolv och gick nu upp kvart över fyra! Jobb 05-12 väntar! Ska försöka piggna till och ta mig igenom dagen haha! Får sova sen när jag kommer hem en stund för ikväll blir det bus med Ylva och tjejerna på krogen :) härligt! Pussss


Namnsdag!

I tisdags hade jag namnsdag :) så Leo överraskade mig med smörgåstårta och en liten present ! Söte <3


Länge sen en uppdatering

Har egentligen haft massor att skriva. Har bara Inte haft tiden. I måndags åkte jag och Leo till Fagersta för att träffa pappa och Yvonne. Vi började med att ta ekan och fiska innan pappa kom hem från jobbet. Strålande sol och varmt och skönt. Synd att fiskelyckan inte var så stor bara haha! Efter det fikade vi hemma hos pappa innan vi drog till skogen och plockade kantareller. Vi hittade massor! Och pappa var värsta plockmaskinen. Stannade till en vända hos gammelfarfar också som Leo aldrig träffat. Han är 97år gammal! Det kan man inte tro :) Blev grillning med kräftor till förrätt och då var även farmor och farfar med :) riktigt härlig dag med mycket händelser! :)