Mycket på gång :)

Hallå där!
Jag vet att jag inte har uppdaterat på länge! Men det har varit så otroligt mycket saker på gång nu ett tag.
Jag och Leo har talat länge om att skaffa vovve. Men det har aldrig riktigt hamnat på någon seriös nivå. Men för ett tag sen kom det upp igen, jag går ju snart ned i timmar igen och det kändes verkligen som att vi har tid för en hund, om vi har honom inskolad på dagis 2 dagar i veckan.
Vi har kollat runt på massor med olika raser, men tillslut så fastnade vi för Shetland Sheepdog. Jag kollade runt efter en lämlig uppfödare och hade faktiskt sån tur att det fanns en uppfödare utanför Enköping! Vilken lycka, hon hade dessutom en valp som var 3 månader som inte fått något nytt hem.
 
Vi åkte därför i Söndags och kollade på honom. Han var så himla fin!! Enda "felet" han hade var att han nog kommer bli någon centimeter än standard mankhöjden och därför kanske kommer falla på det i utställning. Men istället så skulle han passa desto bättre på Agility! För mig spelar det dock ingen roll. Det är kul att ställa ut, men jag är inte ute efter att vinna :) och låter roligare med Agility faktiskt.
 
Här är några bilder på pluttisen. Hans kennelnamn är Eastflash Hey this is me. Men han kallas för Chippen och kommer alltså få heta det utav oss också :)
 
Puss på er!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback