I miss you.

 
 
Jag vet att djur kommer och går i livet. Många anser dem  endast vara husdjur men många andra som vänner. Jag hör definitivt till de som ser sina husdjur som mer än bara ett husdjur eller arbetsredskap. Oavsett om det varit en kanin, en katt, en hund, en hamster eller vad som helst. Man skapar ett band med dessa fantastiska varelser. På en nivå som man inte kan skapa med någon annan människa. Man talar inte alltid samma kroppsspråk och ofta kan man missförstå varann. Men ens husdjur lämnar en inte för att man är arg eller ledsen. De dömmer dig inte efter ditt utseende eller för att du inte är den populäraste personen. De älskar en om du älskar dem tillbaka. Villkorslöst.
 
Det är därför det gör så fruktansvärt ont när vi måste se dem gå. Vi saknar dem, alltid. Vi minns dem, alltid. Om än svagare och svagare med tiden. Men de finns alltid i våra hjärtan. De lämnar spår, som ingenting, inte ens tiden kan sudda ut.
Alla djur som jag haft under mina år har jag älskat och försökt ge min allra bästa vård. För de förtjänar dem. De väljer inte sina ägare. Så det är vår skyldighet att se till att de får de bästa förutsättningarna i livet.
 
Djur är fantastiska ♥♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback