Jag vill resa!

Ett mål i livet som jag har är att jag någon gång ska åka på en riktig ordentlig resa. Jag har lite olika riktiga dröm-resmål. Bland annat vill jag åka till Afrikas på Safari, eller åka till Australien eller Nya Zeeland och backpacka en vecka eller två, se lite regnskog och uppleva fantastiska platser, testa annan mat, Prata med främlingar.
Eller åka till Andorra och fjällvandra, USA för att se städer, Island för landskapen, Frankrike för sevärdheterna!

Jag vill ut på äventyr, se världen, uppleva fjärran länder. Jag vill inte bara åka iväg en vecka och sola. Jag vill klättra på höjder, tränga mig igenom bevuxna djunglar och vandra. Se saker, uppleva saker som jag kan komma ihåg i resten av mitt liv.

Jag älskar att resa, men har bara varit i England och sen Norden. Inget fel med det, men jag spar mina pengar till min dröm. Backpack eller safari. Kanske kan man göra båda sakerna innan man dör?
Livet är så kort. så mycket jag vill hinna göra. Tänk om jag dör i morgon utan att ha hunnit vare sig vandra i fjällen eller ens sett en regnskog.
Jag vill åka på roadtrip också, bila igenom lite länder.

Mina drömmar är stora. Det är väll därför de är drömmar? Eller?
Spara pengar. Därför jag jobbar som bara den. För att nå mitt mål.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback