Tankar inför begravningen i morgon.

Ja i morgon är det dags. Gammelfarfars begravning. Jag har inte ens orkat välja ut vilka kläder jag ska ha på mig. Varför måste man bära svart? Jo för att man ska visa sorg om jag förstått rätt? Men det känns på något vis fel att bära svart på hans begravning, han var liksom ingen sorgsen person. Den dag jag dör, vill jag att folk ska bära färgglada kläder, för jag har alltid varit en glad människa, och färger gör mig glad. Jag vill inte tvinga folk gå till min begravning i svart bara för att någon oskriven regel säger att man ska göra det.

Jag har inte hunnit få så mycket känslor för begravningen ännu. Jag antar att det kanske kommer sen när jag kommer dit. Det är väll då det blir verklighet. Just nu känns det bara som något avlägset och påhittat, typ som att han inte är död på riktigt.

Det enda jag vet är att det kommer bli en grymt jobbig dag i morgon.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback