Halvklassikern är över..

Jaha ja, i lördags var det Lidingö 15km. Det var också den sista delen i halvklassikern.
Loppet var grymt mycket jobbigare än jag föreställt mig. Det var grymt mycket terräng. Jag fick därför mjölksyra i benen redan efter 9 km och efter 11 blev jag helt stum i baksidan av höger lår. Det resulterade i att jag fick gå i en del uppförsbackar och sen försöka springa ikapp det när det bar nedför. 

Jag klarade inte min måltid på 1h 30min men jag sprang i alla fall på 1h 35 min. Så trots att jag fick gå en del så tappade jag inte mer än 5 min av min måltid.

Detta år har varit toppen och jag har verkligen haft jättekul när jag genomfört alla lopp tillsammans med mamma!

Nu väntar stora klassikern näst år. Men då är målen bara att ta sig runt! Att bevisa för mig själv att jag kan klara det! Jag älskar att utmana mig själv och jag älskar att ständigt ha mål att jobba emot. 

Jag har på två år gått ifrån att knappt aldrig röra på mig till att ha klarat både tjejklassikern och halvklassikern. Det känns stort för mig faktiskt. Därför hoppas jag verkligen att jag kommer fixa riktiga klassikern nästa år. Ja ska verkligen göra mitt bästa!

Ge aldrig upp, allt du tar dig för kan du klara. Se bara till att lyssna på ditt hjärta och lägg ingen vikt på andras åsikter.
Only the sky is the limit! 

Kram.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback