Dagens träning.

Ja eftersom Leo är ute hos Matte och jobbar så passade jag på att träna. 7
Jag började träningen med en 3km löprunda i högt tempo. Medelhastigheten landade på 5:12m/km.
I normala fall skulle jag tycka att 3 kilometer är en alldeles för kort löparrunda. Men jag har kommit fram till att jag måste börja springa lite kortare rundor och inte bara springa långrundor. På så vis kanske jag faktiskt kommer ut oftare och springer utan den där pressen att jag ska springa en mil! Så när jag bestämmer mig för att springa såna här korta rundor så har jag också bestämt mig för att försöka hålla ett högre tempo.
 
När jag kom hem så bestämde jag mig för att köra på lite rumpövningar. Jag har äntligen kommit igång med min squat-challange igen. Fast ja vi får se hur länge det går den här gången. Sist jag började så blev jag sjuk efter 14 dagar. Så jag intalar mig själv att jag inte håller på med någon utmaning utan att jag bara ska köra lite squats och deadlifts. I alla fall så körde jag 60 squats och 60 deadlifts med en 9,5kilos hantel.
 
Tänkte lista lite fler övningar som jag kör under ett rump-pass. Dessa finns på en app som heter ända workouts. Det är en grymt bra app och jag använder alltid dem apparna när jag kör hemma träning.
 
Dessa övingar körde jag idag i alla fall:
  • Squats
  • Deadlifts
  • Donkey kick left
  • Donkey kick right
  • Hip bridge
  • Pile squats
  • Chair
  • Plank with heel lifts
  • Fire hydrant right
  • Fire hydrant left
  • One leg bridge right
  • One leg bridge left
  • Glute drop
Dessa övningar kan ni googla på eller söka efter på youtube om ni inte har en smartphone och kan ladda ned dessa appar. De ska finnas både för android och iphone.
De appar som jag använder heter Arm workout, Ben workout, Ända workout och Ab Workout.
Viktigt att tänka på vid deadlifts och squats är att du verkligen gör rätt så att du inte skadar dig!! Kolla instruktionsvideos på youtube. Det finns massor med bra videor som visar hur man ska göra för att inte träna fel och undvika skador!
 
Efter träningen drack jag en proteinshake och åt lite kvarg med hallon/blåbärssaft och valnötter. Grymt gott!!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback