Butiksjobb är visst jobbigt!

Åter igen har jag fått höra att jag inte kan bli trött på jobbet eller efter jobbet för jag "jobbar ju bara i butik" eller "sitter bara i kassan". Såna korkade påståenden är nästan knappt värda att svara på. Men samtidigt är det klart att de påverkar en tillslut. Jag får känslan av att jag inte förtjänar att vara trött fastän jag verkligen sliter hund på jobbet. Oavsett om man sitter i kassan eller plockar varor eller gör andra arbetsuppgifter så är de krävande på olika sätt. I kassan blir man ex psykiskt utmatta medan man blir fysiskt utmattad på golvet. Dagar som idag blir man en kombination av båda, för idag har jag jour eller SM ledning som det också heter. Vilket innebär att jag i princip är högsta hönset här idag. Det medföljer massor med ansvar samt massor med arbetsuppgifter och problemlösningar. Idag sliter jag verkligen hund. Det är stressigt och jag hinner knappt vila på rasterna då jag måste springa ifrån flera gånger. Klart jag blir trött? Men känslan av att det inte är okej för mig att bli trött sitter där. För jag "jobbar ju bara i butik" eller "sitter bara i kassan".... Vet egentligen inte vad jag ville få ut av detta inlägg. Men nu är det skrivet i allafall. Så nu ska jag gå och fortsätta stressa på jobbet. Puss och kram




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback