Blöt cykeltur igår samt fest, jobba 10 timmar idag

Igår så hade ju jag och Leo bestämt oss för att vi skulle cykla till Västerås. Såklart var det det pissigaste vädret man kan tänka sig. Pissregn och blåst. Men trots det bestämde vi oss för att vi skulle cykla till Västerås och tillbaka så vi skulle få en runda på 6 mil.
Påväg till Irsta så gav vi upp och vände. Det stod still i uppförsbackarna och det stod still i nedförsbackarna i princip, och blöta var vi överallt.

Normalt sätt så hade vi nog cyklat hela turen ändå. Men eftersom jag inte vill riskera och bli sjuk till på lördag då det är dags för tjejvättern så tog vi våra förnuft till fånga och vände om.
Vi blev helt förstöra efter den cykelturen, fick lov att lägga oss och tina i badkarlet och sen sov vi en stund på soffan.

Klockan sju skulle vi vara i Domta för att fira Jossan som fyller 20. Men tjugo i fem hade vi fortfarande inte bytt om haha! Men vi kom iväg i alla fall.
Dock var det svinkallt där borta. Vi satt först i deras lada och åt. Jag hade tre tröjor, en jacka och en filt på mig och ändå frös jag som en gris. Var inte ens gott att äta mat.
Sen flyttade vi oss till deras lilla tvätthall som skulle vara varmare, men där var det också svinkallt. Så jag och Leo gav upp vid tio och drog hem istället.

Idag ska jag jobba 12-22.15 på Coop, jag har jour för första gången, så det känns väll liiiite nervöst. Men har allt nedskrivet i en bok som jag ska tänka på så det kommer nog gå ganska bra hoppas jag. Vi får väll se. Ska jobba nu söndag-torsdag innan jag är ledig sen fredag-söndag och då ska jag ju cykla tjejvättern.

Jaja, nu har jag inte tid att sitta här mer. ska väll dra till Coop strax så man hinner få i något i magen där borta innan man börjar jobba. Kommer bli en LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG dag. Tänk om man kunnat vara ledig i morgon :P hade varit skönt. Men icke! Bara att kämpa!

PUSS på er!


Det är ju helt valfritt att komma på en fest. Kul att höra att ni vart så nöjda. Då vet vi det till nästa gång iaf!

Svar: tror du missförstår inlägget en aning. Festen var trevlig och kul att träffa alla människor. men ja det var kallt, och ja det blir ännu kallare när man är nykter. Men hoppas du blev glad för presenten iaf och hade kul! Jag talade om för Chaem att jag inte mådde så bra och att jag frös och att vi nog skulle åka hem tidigt! Det var en fin ordnad fest. Men tyvärr alldeles för kallt för min smak!
Elin Larsson

2012-06-07 // 22:50:34

tillägg:
Vi hade inte kommit om vi inte hade velat :) så antagligen så ville vi ju!

2012-06-14 // 19:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback