Framgång i träningen.

Ställde mig förresten på vågen hemma hos Leos föräldrar. Vi har ju ingen våg hemma vilket kanske är lika bra. Så när jag kommer till Tängbo så brukar jag ställa mig på deras våg bara för att kolla vad jag väger.
Det visade sig att jag vägde 60,1 kilo. Vilket alltså innebär att jag tappat 5 kilo sen jag började träna ordentligt i december. Känns jävligt härligt faktiskt. Det visar ju att jag fått bort den del fett från kroppen och förut sa jag att jag skulle gå ned 5 kilo. Så nu har jag nått det målet.
 
Men nu är det inte så att jag anser att jag måste gå ned i vikt. Anledningen att jag ville tappa 5 kilo var snarare för att bli av med fett, som sedan ska omvandlas till muskler. Har blivit mindre om rumpan, fått bort nästan allt utav mina "kärlekshandtag", mycket bukfett och så vidare. Det jag kommer jobba mycket med nu är att få bort fett mellan låren samt att få till rumpan.
 
Nästa vecka är det Vansbro tjejsim. Del 3 i Tjejklassikern. Har jag simmat något??? Nej! Känns lite blandat. Får köra på "gamla meriter" som en gammal tävlingsimmare en gång för länge, länge sedan haha. Man kanske har tekniken kvar åtminstone? Vi får väll se. Har inte satt något krav på det här loppet förutom att jag ska ta mig i mål.
Simning är inte riktigt min grej längre. Vilket kanske inte är så konstigt då jag slutade med simningen för vad som känns som en livstid sedan?
 
Cykling, skidor och löpning är min nya kärlek, och det är dem som jag lägger ned mest pengar på. Vill knappt tänka på hur mycket pengar jag lagt ned detta år på dessa sporter. 20-30 tusen? JAG??? Jag som levde på socialbidrag en gång i tiden, jag som inte ens hade råd att köpa hela skor eller hela kläder!!
 
Ja jag är glad att jag fått så duglig ekonomi nu. Att vi bor så billigt att jag har råd att lägga ned dessa pengar. Måste passa på nu innan vi bestämmer oss för att flytta till större. För då blir det lån och sen har man inte råd att spendera lika mycket pengar längre. Men då har man i alla fall grundgrejerna och man behöver ju inte köpa ny cykel och nya skidor varje år liksom. Så mycket av dessa grejer jag köpt nu till tjejklassikern är ju engångssummor. Saker som jag kommer ha tex 2014 när jag ska göra riktiga klassikern :)
 
Oj detta inlägg blev superlångt! Tror jag avrundar här innan detta blir en hel novell!
 
haha Puss på er!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback