Våra tankar när vi skaffade Chippen

Försökt skriva ett inlägg hur länge som helst nu. Men känns helt enkelt inte som att jag har något vettigt att skriva. Eller, jag har massor att skriva. Men allt som man vill skriva kan man inte skriva. Eller jo, man kan skriva vad man vill så länge man har orken att stå för det sen!
Det är något som jag verkligen stör mig på. Folk skriver så mycket på sina bloggar som de sen inte kan stå för sen när någon kommer och säger emot eller inte har samma åsikter! De tar bort inläggen eller kommer med bortförklaringar. Stå för det ni skriver även om det är någon annans åsikt ni skriver. För har du skrivit det på din blogg så är det väll inte konstigt om andra tror att det är just din åsikt också om du inte skriver att du inte håller med?
Vad vet jag, kanske bara är jag som tycker så. Men om jag skriver någonting så står jag i alla fall för det. Jag tar inte bort inlägg här. Om någon inte håller med ja då kan jag ta den debatten, mer än gärna!
 
Jaja, nog om detta.
Igår var ylva och matte här på tacos kväll.
Skönt att slippa vara själv i helgen. Försökt hålla mig sysselsatt både med vovve och vänner för att slippa känna av allt för mycket att Leo inte är hemma.
 
Tur at jag har hunden. Känns så rätt att vi skaffade valpen. Vi har faktiskt pratat länge om att skaffa hund.
Både jag och Leo har ju haft hund hela våra liv, och när pappa tog bort min barndomshund så kände jag ännu mer att jag behövde en hund i mitt liv. En egen hund, som ingen annan kan bestämma över och som jag kan få umgås med jämt!
Efter att ha kollat runt på i princip ALLA raser i sverige så fastnade vi i alla fall för Shetland Sheepdog. Vi fastnade för den rasen för att vi ville ha en livlig och aktiv hund som inte blir alldeles för stor. Sen att Shetland Sheepdog också är allergivänlig trots sin långa päls kändes som ett stort plus eftersom Leos systers man är allergisk och de kommer hem till oss väldigt ofta.
Sen var rasen tvungen att vara barnvänlig eftersom det finns så många småbarn i Leos släkt.
Shetland sheepdog passar oss bra eftersom den är aktiv då vi själva är väldigt aktiva människor. Chippen får följa med oss överallt vart vi än åker. Hittills har det inte varit några som helst besvär :)
 
Det har aldrig känts så rätt som när vi skaffade Chippen :)
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback