Kräftfiske


 
Har tagit mig i kragen och startat min bärbara dator (tog bara 20 min denna gång), mest för att jag ville lägga över lite bilder på den stationära hårddisken som jag inte hunnit lägga över. Tänkte väll att jag då kunde passa på och försöka skriva några inlägg.
Bland annat så var vi ju och fiskade kräftor i Fagersta för några helger sedan. Älskar verkligen denna tradition i min familj. Det är grymt mysigt att träffas upp, fiska kräftor, grilla korv och bara vara. Man måste göra det för att förstå saken egentligen. Det är kul att Leo är så intresserad också. Han hade ju aldrig fiskat kräftor när han träffade mig. Denna gång var han väldigt intresserad av att se hur man kokar dem också. Jag tycker själv att det är lite barbariskt, men det vore dubbelmoral av mig att inte vara med när dem dör eftersom jag är med när dem fiskas upp. Eller?
 
Nåja, nog om det. :) Här kommer lite bilder!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback