God morgon.

Onsdag. Jag är ledig. Woohoo!
Herr valp väckte mig halv fyra i morse. Var bara att låta den lilla rackaren gå ut och kissa. Sedan väckte han mig igen strax innan åtta. Då var han hungrig och kissnödig. Ja det var såklart bara att dra på sig jumpsuiten och ta sig ut på den sedvanliga promenaden :) men vad gör det när det är så skönt ute.

När jag är ledig försöker jag gå några långpromenader så att han ska få röra på sig ordentligt :) släpper honom gärna i skogen för det tycker han om!
När jag jobbar spenderar han dagarna med grannen Åke. Vi har ju äntligen fått Chippen att våga gå upp och ned för deras trappa så nu kan de ha honom hemma hos sig på dagen. De måste inte gå och hämta honom hos oss hela tiden om de inte vill! Och det känns bra :) han tycker om både Åke och Yvonne. Känns väldigt bra att grannen kan gå med honom medan Leo och jag jobbar. Känner mig fortfarande lite skeptisk till hunddagis. Men får jag heltid någon gång och Åke och Yvonne inte orkar ha honom varje dag, ja då får vi ju lov att ha honom på dagis några dagar i veckan så han inte blir själv liksom :)

Längtar grymt mycket till sommaren. Min syster och jag funderar på att ta med våra karlar till Gotland för en cykelsemester och då får ju självklart Chippen följa med :) han är med oss överallt.

När vi skulle skaffa hund fick vi mycket kritik. Någon tyckte vi skulle bli för låsta och någon tyckte inte att vi har tid för hund. Men jag tycker att vi sköter det bättre än många andra hundägare i världen. Vi hinner både med hund, jobb och träning, och Chippen är med oss överallt, om inte så har någon annan hand om honom åt oss. Och jag känner mig inte låst. Hela mitt liv har jag haft hund, och när jag sen inte längre kunde ha det så kändes inte mitt liv fulländat. Jag skulle kunna offra vilken hobby som helst för min hund. Skulle jag vara tvungen att sluta träna för honom så skulle jag det. Min hund betyder alldeles för mycket för mig.
Det känns så bra att Leo också är villig att prioritera för hunden. Att skaffa hund var ett gemensamt beslut och vi vet båda vad det innebär att ha hund. Vi vill inte leva utan hund och då ser vi till att vårt liv passar in med Chippen också.

Nog om det. Nu blir det en vända till Västerås med Karin. Ska bara köpa en Valentin present till Leo :)

Puss




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback