Halvvasan

Halvvasan är över. Känns lite konstigt på något vis att det som man tränat konstant till i flera månader helt plötsligt är över. Men jag måste i allafall säga att jag hade en toppen upplevelse trots ett litet missöde med ett skavsår som höll på att förstöra loppet för mig.

Sträckan mellan oxberg och oxberg var glidet näst intill obefintligt. Men efter den biten kom glidet och jag fick plötsligt upp en bra fart och fick mycket energi! Hela loppet gick egentligen som en dans på rosor fram till eldris då ett skavsår som jag hade haft känningar om i någon mil plötsligt sprack!! Aj aj säger jag bara. Det var inte riktigt otrevligt. Men jag gled i mål på 03:55:43! Långt över min förväntan då jag hade räknat ut att jag borde vara i mål på ca 04:30:00.

Mamma var superduktig hon med. Hennes mål var att ta sig i mål. Och de gjorde hon också på 06:44:33 tror jag. Riktig strong gjort av henne! :)

Igår var jag helt förstörd. Bara jag gick med hunden fick jag håll i sidan och jag sov större delen av dagen haha. Idag är det bättre. Sov dålig i natt på grund av träningsvärk i ljumskar och höft men träningsvärken är inte lika påtaglig som jag trodde att den skulle vara. Man kanske är bättre tränad än vad man tror?:)

På måndag när sista Vasaloppet är över så kan i allafall våren få komma så att man kan komma igång med cykelträningen :)

Del 1 av 4 på halvklassikern check! Mycket roligt har jag att se fram emot i år. Men nu räknar jag ned dagarna tills jag åker till England den 20onde mars :) Woop Woop :)

Puss




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback