Morgon jympa och löprunda

God morgon!
Igår var jag ledig. Det bjöd på den sedvanliga morgonjympan på Friskis och Svettis för att komma igång med dagen så att säga :)

Morgon jympan består av en instruktör som säger åt en vad man ska göra. Det är både kondition och styrkebaserat fast mestadels kondition och koordination.
Styrkedelen består av både armhävningar, situps, ryggövningar och rumpövningar. Tycker grymt mycket om detta pass för det är ett pass som är jobbigt men man klarar ändå av det :)

Efter jympapasset så blev det hem och äta frukost nummer två. Vilket var keso med banan och ananas samt en avocado på sidan.

På förmiddagen fick jag för mig att jag skulle ta en löprunda. Så det blev en tur på 9,39km. Benen kändes tunga, jag fick skavsår på hälen men trots det så kändes det bra att ha varit ut och sprungit. Käkade sallad till lunch. Älskar ICAs salladsbar. Önskar att vi hade en sån på Coop!

Kvällen bjöd sen på bio med Karin :) vi såg beautiful creatures. Helt okej film men lite väl mycket plutti nuttigt och lite seg. Men annars en mycket bra film :)

Har nu käkat gröt och ett stekt ägg samt druckit honungs te. Bra start på dagen :)

Puss

Just ja! Igår fick vi våra skeppshult pepparkvarnar i gjutjärn från tradera samt att mina byxor från sportamore kom! Var som en julafton här igår kan jag säga :) riktigt trevligt :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback