Fredag

Jag tränar, kämpar och drömmer om mina mål. På sommaren tycker jag att det är svårt att hålla i gång med träningen. Jag vill liksom inte sitta instängd på ett gym när det är fint väder ute och liknande. Jag vill njuta av livet, umgås med mina vänner, mina pojkvän och delta i lite diverse lopp och andra roliga saker. Jag längtar till Ride of hope i Augusti, jag längtar till Vasastafetten och Tjejmilen osv. Men för att kunna fixa dessa saker måste man ju hålla i gång med träningen. Därför har jag och Leo kommit överrens om att springa 2 gånger i veckan, och nästa vecka när han inte är hemma så tänker jag hålla fast vid det ändå. Jag funderar dock på att kanske springa ett extra pass och försöka ge mig på det här med intervall-löpning. Jag har ett personligt mål till Tjejmilen i år och jag hoppas att jag ska kunna fixa det.
 
Styrketräningen ligger i alla fall på is ett tag nu till hösten. Fokus ligger mycket på konditionsträning. Dock har jag ju bestämt mig för att dra ned på onyttigheter och igår kände jag mig otroligt stolt som inte åt några chips när det bjöds på det. Chips är en av mina stora laster. Jag äter det inte så ofta, men när jag väl äter det så skulle jag kunna äta hur mycket som helst. Så därför tänker jag hålla mig borta från det så mycket som möjligt.
 
Jag tänker bli lika sträng emot mig själv som när jag tränade till Tjejvasan förra året. Då kunde jag verkligen se resultat på min kropp. Sen kom sommaren och man tappade allt igen. Hösten kom och man började om igen. Jag tror inte att det funkar med säsongsträning. Man måste bestämma sig för att äta bra och träna regelbundet hela sitt liv om man inte vill att ens resultat ska försvinna. Muskler och kondition är en färskvara, och den försvinner snabbare än man tror. Tyvärr. Menar dock inte att man aldrig ska unna sig saker. Livet är för kort för att man ska plåga sig igenom livet och gå miste om livets goda. Men jag menar att man inte ska unna sig FÖR MYCKET för OFTA. Förstår ni?
 
Jaja, nu ska jag lägga i Moroccan oil i håret och sedan föna det. Jobbar 17-22.15 idag och 12-22.15 i morgon :(
Kan inte semestern komma nu?
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback