Jag mår bra.

Det är sommar, det är varmt, jag har snart semester och jag är lycklig.
Det enda som inte är bra är en förkylning som gör sig smått påmind. Jag får därför stanna upp i all träning (vilket även innebär att jag fick lov att bryta min squat-challange :( jäkla halsont!!), men det var inte det jag hade tänkt skriva om.
 
Vad är det med sommaren som liksom bara får en att må så himla bra? Är det solen? Är det värmen? Den friska luften, de gröna skogarna eller sången från alla fåglar? Jag vet inte, men sommaren gör mig alltid lite nykär på nytt. Jag är älskar allt mer än någonsin, peciellt Leo, mina djur och mina vänner.
Energin är på ultraspeed och jag svävar på rosa små moln. Klart man har sina dåliga dagar ändå, men det betyder inte att livet är dåligt liksom. Nej jag tänker leva för denna känsla nu så länge det går. Visst är det underbart att vara genuint glad?
 
Min hals stör mig inte märkvärt och jag har haft en mysig eftermiddag för mig själv.
Ikväll ska jag kolla på War Horse och äta nyttiga chokladbollar. Ja ni hörde rätt. Jag hänger på trenden och försöker hitta på nyttigare alternativ i min vardag. Så idag testade jag göra nyttiga, proteinrika chokladbollar.
 
 
Här är receptet. Dock la jag till havregryn för att jag tyckte att det var lättare att få ihop dem.
125g keso
2 msk (10g) choklad proteinpulver
1,5 tsk (5g) kakao
1 krm snabbkaffepulver
1 msk stevia strö eller sukrin
10g kokos
1. Använd en stavmixer för att mixa keson slät.
2. Ha sedan i resten av ingredienserna och blanda ihop väl.
3. Rulla 10 bollar per smet och rulla i kokos.
4. Ställ i kylen i ca 15 minuter och servera!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback