Livet med hund.

Jag älskar verkligen livet med hund just nu. Speciellt på sommaren. Det är inte ens jobbigt att gå upp tidigt på morgonen bara för att gå ut och rasta pälsbollen. Solnedgången på sista kisspromenaderna är inte heller att gnälla på. Sen att man alltid har någon som blir så grymt glad när man kommer hem från jobbet är också ett stort plus.

Jag älskar dessutom det faktum att vi motvisar alla som säger att vi skulle bli så låsta och vi skulle inte kunna göra det ena eller det andra om vi skaffade hund. Chippen är med oss överallt och de enstaka gånger han inte är med oss så är han med någon som vi verkligen litar på. Vårt liv är så perfekt för en hund. Vi är grymt aktiva och hunden kan följa med oss på nästan allt vi gör. Vi anpassar dessutom vårt liv efter denna underbara varelse. För att vi älskar honom.
Jag har svårt att se mig och Leo som småbarnsföräldrar. I alla fall än på ett par år. Men hundmänniskor. Absolut. Jag älskar djur, speciellt hundar, och jag skulle kunna se honom som mitt barn. Även om jag självklart inte behandlar honom som ett barn men som en hund.

Nåväl nog om detta. Jag ska fara till jobbet nu. Jag jobbar 13-22.15

Puss




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback