Ska komma igång med löpningen nu.

Japp i måndags var jag ute och cyklade en kort runda på 24km. Tog 55 minuter så jag höll ett ganska högt tempo på cirka 26,5km/h i snitt. Grymt nöjd!
 
Igår var jag och Leo ute och sprang en gemensam premiär mil. Jag hade dock ätit alldeles för mycket chili con carne och fick jätteont i magen efter några km. Men efter att ha tagit hand om det (hehe) så fortsatte jag att springa och själva löpningen tog ca 58 min! Så det kändes väldigt bra faktiskt. Hade nästan börjat tvivla lite på mig själv efter de gånger jag sprungit när det varit alldeles för varmt och jag inte ens orkat springa typ 7-8km.
 
Men nu var det helt perfekt värme och jag hade säkert kunnat pressa mig till 15km om jag bara hade velat. Men jag är nöjd med kvällens löpning. Får se om jag springer något ikväll.
 
Leo pratade igår om att han ville åka och bada så det kanske blir det istället. Men jag måste verkligen komma igång med löpningen så att jag fixar de inplanerade lopp jag har detta år. Ska ju springa 15km på lidingö loppet och vill ju komma i mål på en duglig tid. Sen funderar vi på blodomloppet i Västerås i år igen. Är jag ju även anmäld till Tjejmilen och det vore grymt om jag kunde slå min tid förra året på 56 min? men det känns låååångt borta. hehe. Men sen får vi heller inte glömma att jag ska delta i Stafettvasan med Leos mamma och hennes lag.
Så det är verkligen dags att börja ligga i!
 
Nå väl. Snart ned i tvättstugan igen och fortsätta med dagens syssla.. yeeeeiy haha! ;) ironin slog er väll inte i ansiktet?
 
Puss



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback