Ny familjemedlem

Hur länge ska man sörja innan det är acceptabelt att ta klivet vidare, att försöka gå vidare trots att det gör ont. 
En ny katt kan aldrig ersätta Danny. Jag är fortfarande ledsen över att han är borta även om jag inte säger det eller visar det. Jag saknar att mysa och krama och gosa med honom. Jag saknar hur han brukade ligga bredvid mig i sängen och jag saknar hur han brukade lukta. Den nya kattungen är inte alls densamma som han. Han är vild, busig, vill inte gosa (livlig precis som en kattunge ska vara) och han luktar annorlunda. Men han är en distraktion och han är ett nytt kapitel i mitt liv. Han är ett steg i rätt riktning och med tiden så kommer jag älska honom precis som jag älskade Danny. 

Hans namn är Billy, han är en blandning mellan Maine Coon och Norsk Skogskatt och kommer förmodligen bli en stor kisse. Just de två raserna som jag alltid velat ha. Jag hoppas att han kommer ge mig minst de dubbla antal år som jag fick med Danny. Jag kommer  aldrig glömma min älskade misse och han kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Så speciell var denna katt för mig. ❤️ 














Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback