Engelbrektsloppet

I söndags åkte vi engelbrektsloppet. Detta lopp är normalt sett 6 mil långt. Det är en av sverigest längsta längdskidslopp utöver Vasaloppet och därför ingår det också i en svensk klassiker! I år blev det 5 mil långt på grund av snöbrist. Jag har alltid haft inställningen att det är lite fusk att detta lopp ingår i en svensk klassiker eftersom Vasaloppet är 9 mil och engelbrekt bara bara 6. Men oj säger jag bara! Detta lopp var grymt jobbigt! Massor med terräng och ganska knixiga spår. Dock hade vi väldigt otur med vädret. Dåliga spår, dåligt före, dåligt väder, dåligt med snö. 

Men trots det så tycker jag att arrangörerna har gjort ett grymt jobb! Man kunde ju faktiskt fullfölja loppet. Dock skulle man kanske inte haft sina finaste skidor. Men vi äger bara ett par var så vi hade inte så mycket att välja på! 

Nåja. Jag kom inte i mål på 5h men 5h33min så jag är nöjd. Kan dock inte säga att jag känner mig jätte motiverad inför öppet spår nästa vecka! Men den kommer nog tillbaka! Bara att ta tjuren vid hornen och visa vad jag går för!

Puss






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback