Skidåkning.

God kväll. 
Idag har vi spenderat dagen i Fagersta. Lite längdskidåkning med mamma och Kenneth och Sedan bjöd de oss på lite mat. Riktigt trevligt faktiskt. Ska bli kul att åka engelbrektsloppet på söndag. Jag kommer bara se det som en träningsrunda och något som är kul. För visst ska det väll vara kul? Vad är annars syftet med träning? 

Jag ser och hör så många som tränar bara för att de ser det som ett nödvändigt ont. De måste träna för att hålla sig i form helt enkelt. Men jag ser ingen anledning med att plåga mig själv flera timmar i veckan bara för att jag måste. Nej jag behöver ett roligt syfte med träning. Träning ska vara roligt annars kan jag lika gärna låta bli!
Sen är det klart att träning ska vara jobbigt också. Jobbigt och utmanande för Annars kan det nog vara svårt att utvecklas. Men man får som sagt inte glömma bort att skratta lite på vägen!

I morgon ska jag gå till gymmet och styrketräna för första gången på länge. Tampats med förkylningar nu ett par veckor samt att jag försökt skrapa ihop lite skidåkning mellan jobbtimmarna.

Bara 7 dagar kvar till Engelbrektsloppet! Sedan väntar öppetspår! Woop woop :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback