Längtar efter sommaren

Även om jag tycker om vintern på många vis så kan jag inte låta bli att längta efter sommaren otroligt mycket. Mycket beror det nog på att vi kommer bo i hus i sommar. Jag längtar efter att få gå ut i min trädgård en varm sommardag och lägga mig på gräset och läsa en bok eller bara gå ut och njuta av att kunna sätta mig i skuggan under ett träd eller vad som helst!

Jag längtar efter att få känna att jag hittat hem. Jag har flängt runt så mycket och flyttat hit och dit så många gånger att jag blir alldeles förvirrad. Men nu ska jag ÄNTLIGEN få komma hem. På riktigt. Tillsammans med Leo, vår hund och vår katt. Våran lilla familj.

Men nog om det. Det var faktiskt inte huset jag skulle skriva om. Jag saknar och längtar efter sommaren för att jag ser fram emot alla aktiviteter som sommaren för med sig. Cykling, bad, tävlingar, vänner, ljumma utekvällar med käk på All in med vänner, skratt, äventyr, nöjen. Ja jag längtar efter sommaren för att alla mina vänner blir så pigga. Jag längtar efter sommaren för att JAG blir så full av energi! 

Vintern består av många mysiga tillfällen, kalla frostiga vackra morgonar, jul, nyår, skidåkning, Vasaloppet osv. Men den innehåller också mycket förkylning, kyla, bök med massa kläder, halka bla bla bla. Haha finns visserligen för och nackdelar med allt! Men det som är jobbigt med vintern är att jag blir så trött! Jag äter mer. Jag tränar mindre. Sover mer. Det är helt sjuk vad jag sover på vintern! Jag kan sova på dygnets alla timmar! Det känns knäppt att jag kan somna bara hur som helst. Nå väl!

Jag hoppas jag kan få bli frisk snart.










Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback