Jag är Elin.

Vem är jag?
Vad har jag för idrotts/träningsbakgrund?

Okej, jag är en mycket spontan människa. Jag kommer från en idrottsintresserad familj men har själv aldrig varit särskilt intresserad. Jag har provat det mesta ifrån både simning, innebandy, judo, ridning m.m

Jag fastnade för ridning men endast på hobby nivå. Den enda sport jag någonsin tävlat i är simning samt slalom (skoltävling) och enstaka hopptävlingar på häst.

Vid slutet av min gymnasieperiod så insåg jag att jag ville bli brandman. För att klara det behövde jag lägga om hela min livsstil! Jag började löpträna samt gå lite på gym. Dock blev jag sjuk, halsfluss och halsböld och tappade 7 kilo. Därför tackade jag bland annat nej till min plats på skolan. (Var inte heller mogen att flytta till sundsvall).

Efter det så svalnade mitt intresse avsevärt. Fortsatte gymma periodvis och samma sak gällde löpningen. 

Sedan kom Leo in i mitt liv. Han och hans familj öppnade upp mina ögon för en rad olika sporter. Både längdskidåkning samt cykling var helt nytt för mig och det var Leos pappa som fick mig att genomföra tjejklassikern. Efter det ramlade jag in på halvklassikern och nu håller jag på med stora klassikern. Nu kommer jag ständigt på nya utmaningar jag vill testa och ständigt nya mål jag vill nå. Jag har även fått upp ögonen för styrketräning även om utomhussporterna ligger mig närmst om hjärtat. 
Det finns inget bättre än att få vara ute (helst i naturen) och få se massa nya platser och människor. Jag älskar att få tänja på mina egna gränser och se hur långt jag kan ta mig! 












Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback