Klassiker-hysterin.

För oss som håller på eller någon gång gjort eller ska göra en av de loppen som ingår i en svensk klassiker (vättrernrundan, Vasaloppet, Vansbro, lidingöloppet) har väll alla märkt hysterin runt dessa lopp. I år tog det 90 sekunder för att nästa års Vasalopp skulle bli fullt!!?? Förra året tog det typ 15 min (?!) för Vätternrundan att bli fulltecknat. Det är helt sjukt!! 

Klart det är kul att så många vill göra dessa lopp (jag är ju en av dem). Det tråkiga är bara att det kommit upp till ytan att många privatpersoner köper upp platser för att sedan sälja till hutbara priser på internet! Detta tycker jag är grymt trist. Jag förstår inte hur det kan komma sig att detta ens ska kunna gå att genomföra? 

Visst när loppet börjar närma sig så brukar det alltid dyka upp platser från folk som antingen blivit sjuka eller skadade eller som inte fått sin plats såld för de pris de ville. Men ändå! Dåligt med dessa människor som köper platser i syfte att tjäna pengar! 

Hur som haver så hoppas jag att det införs något slags system som gör det svårt för folk att fuska på detta sätt!

Men nog om det. När jag var ut med hunden i morse så lyste solen så skönt. Men nu en halvtimme senare så är den borta? Trist!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback