Morgonträning

Ja det blev ett litet pass nu på morgonen efter frukost. Eftersom jag håller på att flytta så finns det inte tid till att gå ned till gymmet och träna. Men det finns ALLTID tid till att trycka in några övningar. Därför ska jag lägga upp några av de övningar jag gjort nu på morgonen!

Övning 1:


Sidoutfall.
Tränar rumpa, inre och yttre lårmuskel samt magmuskler.
Jag valde att lägga till två stycken 4kg hantlar men man måste inte ha vikt.
Jag gjorde 10 repetitioner från ben till ben i 3 set.

Övning 2:

Roterande hukpress.
Du tränar: sätesmuskler, lår, axlar och core.
Jag valde att lägga till en 4kg hantel. Sedan gjorde jag 10 repetitioner från ben till ben i 3 set.

Övning 3:



Plankan.
Viktigt att tänka på vid plankan är att försöka hålla kroppen i en rak linje från topp till tå och fäst blicken i golvet.
Jag gjorde denna i 45sekunder men gör så länge du orkar. :)

Övning 4:

Knäböj med hopp.
Du tränar: core, rumpa, lår och vader.
Jag gjorde tio repitioner i 3 set.

Övning 5:


Cykelsitups.
Du tränar mage.
Jag gjorde denna i 45 sekunder så fort jag orkade.

Övning 6:


Utfall med hantlar:
Du tränar rumpa, framsida lår, baksida lår, höftböjare samt armar.
Jag valde att göra tio repitioner med varje ben i 3 set.

Övning 7:


Crunches med alternerande slag.
Du tränar: mage, coremuskulatur, axlar och armar. 
Gjorde 10 repitioner med 3 set.


Efter träningen tog jag en proteinshake från fitnessguru! Dem har många goda smaker! 

Kram Elin 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback